Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Ett eller to ord?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-12, 10:51   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Men over til noe bare litt relatert:

Nå er det slik at alle vi som jobber i det private næringsliv (og tydeligvis apotekene) tenkte at senior analytiker ville vært riktig. Fordi det er det alle andre gjør. Blir dette da en slik feil som etterhvert blir så gjengs at det endres til å bli korrekt norsk etter en stund?

Sånn som da/når nå har blitt klammeform. Jeg vet at enkelte tenker :skrekk: med tanke på dette, men siden jeg har min dialektopprinnelse i et område hvor det faktisk ikke skilles på dette i dagligtale (og ikke har gjort det på veldig, veldig lenge), så er jeg glad for at jeg nå "med loven i hånd" kan rote med da og når.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 10:59   #42
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men over til noe bare litt relatert:

Nå er det slik at alle vi som jobber i det private næringsliv (og tydeligvis apotekene) tenkte at senior analytiker ville vært riktig. Fordi det er det alle andre gjør. Blir dette da en slik feil som etterhvert blir så gjengs at det endres til å bli korrekt norsk etter en stund?

Det er nok ikke utenkelig, nei. ( )

Én ting er særskrivningen, men hva apotekene angår er det ekstra forstemmende at de heller ikke klarer å stave "tekniker" riktig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:07   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Jeg kan ikke dobbel konsonant, så jeg så ikke at det var feil heller. Men jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at jeg er noen foregangsperson på rettskrivning. Ikke på FP i hvert fall. På jobben er jeg kjent som rettskrivningspetimeteren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:08   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er nok ikke utenkelig, nei. ( )

Men jeg tror det sitter uhyre langt inne. Den nåværende regelen er jo helt logisk og uttalebasert. Sammensatte ord er ord som uttales uten pause og med ett hovedtrykk. Det er ett ord, ikke to. Ergo skriver man dem som ett ord, ikke to. Alle kan teste det på øret. Det burde være lett.

Alternativet ville vel neppe være et system der alle sammensatte ord særskrives? Jeg tror det er veldig mye mindre aksept for kjøtt kaker og fiske boller enn det er for senior analytiker – så om man skulle følge vanlig praksis i en del miljøer, ville vi ende med en skikkelig komplisert regel. Hvor i alle dager skulle grensa gå? Dette er sånt som Språkrådet vanligvis er veldig opptatt av.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:14   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Jeg kan sldri tenke meg at senior analytiker kan bli lov å skrive. Når det er sagt, er det mye rar skriving både her og der, og ofte av intelligente og oppegående folk. Det synes jeg både er trist og underlig.

Og jeg må benytte anledningen til å beklage iPhone-feilene mine.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:15   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Om det ikke blir en offentlig norm, er jeg redd det blir så etablert at de fleste til slutt tror at det er feil når man skriver det riktig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:17   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Om det ikke blir en offentlig norm, er jeg redd det blir så etablert at de fleste til slutt tror at det er feil når man skriver det riktig.

Det er jo det msnge gjør nå. Det er imidlertid ingen grunn til å gjøre det. Som Toffen sier, så er reglene klare.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:19   #48
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er jo det msnge gjør nå. Det er imidlertid ingen grunn til å gjøre det. Som Toffen sier, så er reglene klare.

Ja, jeg skjønner det, men det virker jo som om det bare blir vanligere og vanligere.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:25   #49
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Det er jo sånn her inne også. Jeg ser stadig (synes jeg) at folk skriver sommer ferie og jule kalender. Og jeg har en mann som er smart som det holder og som er høyt på strå i det private, og han skrev (til min store skrekk og skam) om at han skulle drikke fredags champagne med meg på FB.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:51   #50
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Åh talegjenkjenning! Det har vi nemlig fått på jobb. Der særskrives alt. Absolutt alt. Det er programmert sånn, slik at hvis man ikke ønsker at sammensatte ord blir delt, må man inn og rette manuelt. Det gjør sitt for språket kan man si! (Og da selv ord som kjøtt kaker).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:55   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

To.

Nevnte jeg at selv er jeg senioringeniør, forresten?

  Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:56   #52
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men jeg tror det sitter uhyre langt inne. Den nåværende regelen er jo helt logisk og uttalebasert. Sammensatte ord er ord som uttales uten pause og med ett hovedtrykk. Det er ett ord, ikke to. Ergo skriver man dem som ett ord, ikke to. Alle kan teste det på øret. Det burde være lett.

Alternativet ville vel neppe være et system der alle sammensatte ord særskrives? Jeg tror det er veldig mye mindre aksept for kjøtt kaker og fiske boller enn det er for senior analytiker – så om man skulle følge vanlig praksis i en del miljøer, ville vi ende med en skikkelig komplisert regel. Hvor i alle dager skulle grensa gå? Dette er sånt som Språkrådet vanligvis er veldig opptatt av.

Jeg hadde i mitt forsvar planer om å uttale det i to ord da. Senior. Analytiker.

  Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:22   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Det er ikke helt uvanlig å bruke senior som adjektiv på norsk; det kommer vel fra engelsk, det også. Jeg tror at akkurat dette er et slags særtilfelle og ikke bare nok et eksempel på alminnelig feilaktig særskriving. (Det er på en måte "mindre feil" å tro at senior er et adjektiv enn å særskrive noe som åpenbart er et sammensatt substantiv, synes jeg.)

Såvidt jeg skjønner ordboken, så er "senior", i den faste konstruksjonen "Olsen senior" faktisk et adjektiv? Men jeg er enig i at det likevel ikke går an å bruke ordet som adjektiv i sammenhengen "en senior analytiker", altså.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:32   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Jeg er enig i at «senior» har flytende ordklassestatus på norsk, og at dette sikkert genererer en del av særskrivingene, men noe typisk adjektiv er det i hvert fall ikke. Det kan ikke samsvarsbøyes – det heter ikke seniort eller seniore. Det har tvilsom status når det står foran et substantiv, og adjektiver som kan stå etter substantiver er omtrent like vanlige som albinoelger på norsk. Jeg synes det rimeligste er å regne det som et slags litt merkelig substantiv, for det meste, selv om betydningen helt klart er adjektivaktig. Det er jo egentlig et adjektiv i komparativ, men det er på latin.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:33   #55
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Ja, jeg er enig, altså. Jeg bare tror at akkurat denne bruken av akkurat dette ordet har kommet direkte fra engelsk (eller i alle fall at det er en sterk smitteeffekt), og at det ikke bare er en instans av den generelle særskrivingssyken.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:34   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Forstår hva du mener, skil padda (kan jeg kalle deg det?), men jeg synes det er svært uheldig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:35   #57
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, jeg er enig, altså. Jeg bare tror at akkurat denne bruken av akkurat dette ordet har kommet direkte fra engelsk (eller i alle fall at det er en sterk smitteeffekt), og at det ikke bare er en instans av den generelle særskrivingssyken.

Enig i dette. I ord med enda flere ledd , som "seniorfinansanalytiker" oppleves særskrivningen som litt mindre feil for min del. "Senior finansanalytiker" er bedre enn "senior analytiker".

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:36   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Enig i dette. I ord med enda flere ledd , som "seniorfinansanalytiker" oppleves særskrivningen som mindre feil for min del. "Senior finansanalytiker" er bedre enn "senior analytiker".

Ja. Og veldig mye bedre enn "finans analytiker".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 16:08   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Forstår hva du mener, skil padda (kan jeg kalle deg det?), men jeg synes det er svært uheldig.

Sorry. Prøvde å være morsom. Ikke morsomt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 16:09   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sorry. Prøvde å være morsom. Ikke morsomt.

Du er tilgitt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, senior, særskriving

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no