Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 19:24   #181
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tore Renbergs Renselse. *gjesp* Jeg måtte bli 32 år før jeg endelig innså at livet er for kort til å fullføre bøker man ikke liker. Tidligere leste jeg konsekvent ut alt jeg begynte på.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 15:09   #182
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ulysses av James Joyce. Nå har jeg offisielt gitt opp. Den handler om Dublin, liksom :snork:

Ellers er det svært sjelden jeg gir opp, men det hender at jeg ergrer meg på siste side på at jeg kastet bort verdifulle timer på dustebøker. DaVinci-koden og Alkymisten er eksempler på det siste (men de gikk i det minste kjapt )

Ellers har jeg vanskelig for å skjønne at ikke alle blir like oppslukt av Vindens skygge som meg Den var jo superdeilig OG lettlest, liksom :misjonerer:

HÆÆÆ? Alkymisten er da ikke en dustebok!?!

  Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 15:11   #183
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Brødrene Karamasov (rett navn?)

- uti andre boka begynte det rett og slett å bli for mye elendighet.

Hamsunbiografiene - igjen ga jeg meg uti andre boka...


Ulysses har jeg aldri startet på.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 21:44   #184
Gullik
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 52
Gullik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

En av mange: Jostein Gaarders Sofies verden.

Den måtte jeg gi opp også!!

__________________

Gullik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 22:09   #185
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Kan bare komme på en bok som jeg ikke har lest ferdig. Det er Kristin Lavransdatter. Jeg har planer om å prøve meg igjen på den. Dessverre ligger den i en eske med mange gode bøker som er savnet. Mistet den esken med bøker for 8 år siden. Jeg har enda ikke gitt opp håpet om å finne den igjen. Har en følelse at den ligger bortgjemt i kjelleren til svigers. Hun kan nemlig ikke forstå hvorfor jeg vil kjøpe bøkene jeg vil lese :merkelig:

Det er svært sjelden, kan som sakt bare huske 1 bok, som jeg ikke har lest ferdig. En bok skal leses ferdig, det kan skje noe spennende på neste side. Hvis ikke jeg leser ferdig fantaserer/drømmer jeg om hva som kan skje i boken og hvordan slutten er. Jeg bare må lese ferdig.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 06:28   #186
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Jeg er av dem som har lest hele "Sofies verden", og syntes den var riktig underholdende. Jeg har også kommet meg gjennom hele "Focaults pendel". Den var også veldig spennende, men tung.

Angående bøker jeg ikke har klart å bli ferdig med, er vel "En passende ung mann" en av de jeg er mest misfornøyd med ikke å ha blitt ferdig med ettersom jeg la den fra meg ca. 50 sider før slutten. Og så "Silmarillion". Det irriterer meg også ganske mye, men jeg syntes den var tung.

En del av russerne har også blitt liggende halvleste, men bare fordi jeg har begynt på dem etter at jeg fikk barn, og siden jeg ikke kan bruke hele dager på å lese lenger, mister jeg tråden.

Fantasy, derimot, sluker jeg. (Jeg er forresten ganske nervøs nå for at Robert Jordan ikke skal få fullført "wheel of time"-serien før han stryker med - tenk å ha slitt seg gjennom alle de siste bøkene uten at man noen sinne får en konklusjon på serien :noia: ).

  Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 10:31   #187
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Halvbroren. La den fra meg da jeg innså at livet hadde viktigere ting å by på enn å lese om fiktive menneskers uendelige tragedier.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 10:33   #188
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tore Renbergs Renselse. *gjesp* Jeg måtte bli 32 år før jeg endelig innså at livet er for kort til å fullføre bøker man ikke liker. Tidligere leste jeg konsekvent ut alt jeg begynte på.

Det var pinadø på tide. Holdt på sånn en gang i tida jeg også. Måtte liksom komme meg fra perm til perm i en eller annen nitrist Kafka-bok da jeg var 17-18. Da var det s-l-u-t-t med all tvangslesinga jeg tidligere hadde pålagt meg selv. Det var vel i grunnen da jeg innså at noen stor intelektuell stjerne ville jeg aldri bli.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 10:36   #189
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg ble aldri ferdig med "Forføreren" av Jan Kjærstad. Den traff meg ikke, og jeg syns den var tung og kjedelig.

Så enig, så enig.

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:12   #190
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Don deLillos Underworld. Har prøvd tre ganger.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 18:28   #191
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Det er sjelden jeg ikke fullfører bøker, men "Fakta om Finland" av Loe klarte jeg aldri å lese ferdig.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 18:52   #192
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Slottet av Kafka. Elsket prosessen men denne kommer jeg bare til side 37 på.

Også en Rusdi bok. Ikke sataniske vers men den han skrev før. Grøss så kjedelig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:05   #193
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er ikke så ofte, jeg kommer rent umiddelbart på Mists of Avalon

Er det Marion Zimmer Bradleys serie (4 bøker, heter bare Avalon på norsk)? Orginaltittelen inni er i alle fall The mists of Avalon...

Halvbroren. Jeg begynte så bra, og regnet med at den ville gå seg til etterhvert, og så mener jeg det var Nenne som i en tråd nevnte at den slett ikke ble bedre. Da gav jeg opp. Og var fornøyd med det. Men en gang kommer jeg vel til å prøve igjen. Håper jeg.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no