Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?
Nei, jeg har fulgt alle regler og anbefalinger det siste året 67 39,64%
Ja, men jeg tror ikke på pandemien, og forholder meg ikke til reglene 0 0%
Jeg har ikke brutt regler, men kanskje trosset noen anbefalinger i ny og ne 84 49,70%
Ja, jeg har brutt reglene noen ganger, fordi (forklar gjerne i tråden) 12 7,10%
Ja, men det er fordi jeg bor på et sted med lite smitte 6 3,55%
Nei, men jeg hadde gjort det hvis jeg ikke var redd for å bli sladret på 0 0%
Annet 4 2,37%
Munnbind og antibac 5 2,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-21, 09:48   #101
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg har holdt alle regler helt til jeg kom helt nord i landet og alle KLEMMER meg. Jeg spretter unna, men de grabber tak. Her tror de vist Korona er en søringting.

Det stemmer nok ikke i hele nord. Og de fleste jeg omgås tenker ikke at koronna er en søringting.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 10:04   #102
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.735
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det stemmer nok ikke i hele nord. Og de fleste jeg omgås tenker ikke at koronna er en søringting.

Dette.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 10:18   #103
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg må tilstå at jeg har to venninner jeg gir en klem når vi møtes.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 11:01   #104
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Med den nye forskriftspresiseringen, da kan man leie en leilighet og ha så mange man vil på middag da?

Hvilken presisering mener du?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 11:04   #105
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hvilken presisering mener du?

Departementet jobber, etter det jeg forstår fra db.no, med å lage en ny presisering for at samling i leid leilighet ikke omfattes av koronaforskriften.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 11:05   #106
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.211
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg kjenner at trådtittelen irriterer meg. Jeg har gjort så godt jeg kan for å holde meg innafor og så driver statsministeren og bryter dem. Hun er ansvarlig for reglene, det finnes ingen unnskyldning.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Med den nye forskriftspresiseringen, da kan man leie en leilighet og ha så mange man vil på middag da?

Nå er det visst flere jusprofessorer som er ute og krangler angående hvor feil det var, det Erna gjorde.

Jeg mener at det største problemet er at reglene er så uklare at selv Erna sliter med å forstå hva som er rett og galt.

Er det et "arrangement" om jeg og min familie avtaler med tre andre familier at vi skal dra på en restaurant, og så får vi bord i nærheten av hverandre (men fremdeles på en slik måte at kohortene holder korrekt avstand)? Men ikke et arrangement om vi ikke kjenner hverandre?

Det er heller ikke opplagt at en leilighet man leier er et "leid lokale", kanskje tvert om. Hvis det var tilfelle, så ville det være en stor forskjell på om man eide boligen kontra man var leietaker. Det er en merkelig distinksjon. Uansett er dette noe som diskuteres heftig i jusmiljø.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 11:15   #107
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Departementet jobber, etter det jeg forstår fra db.no, med å lage en ny presisering for at samling i leid leilighet ikke omfattes av koronaforskriften.

Ah, nå fant jeg det. At det ikke er arrangement og derfor ikke straffbart etter nasjonale regler er jo greit nok, men det er jo mot alle anbefalinger som har vært lenge. Jeg mener ikke at Erna og co skal ha bot for sushigreien, men for restaurantmiddagen.

Og nei, selvsagt er det ikke greit å leie en leilighet og invitere så mange man vil på middag likevel. Det er kanskje ikke straffbart hvis en ikke bor et sted med strengere lokale tiltak, men det er ikke greit likevel. Jeg blir matt. (ikke av deg altså, men av folk som skal pushe alle grenser bare fordi det ikke er straffbart å la være. Være seg Erna eller andre).

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 11:21   #108
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.495
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Betyr det at vi kan leie en leilighet og ha årsmøte der istedet for å ha det digitalt? På møterom/hotell er grensen 10 pers, vi pleier være kanskje tjue på møtene.

Jeg fjaser, altså.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 11:28   #109
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.211
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Betyr det at vi kan leie en leilighet og ha årsmøte der istedet for å ha det digitalt? På møterom/hotell er grensen 10 pers, vi pleier være kanskje tjue på møtene.

Grensen nasjonalt nå er uansett 10 personer, om jeg ikke har misforstått? Ganske uavhengig av om det er et arrangement eller bare venner som treffes. Men kanskje du kan definere det som en begravelse? Mange årsmøter kan jo oppfattes som en begravelse.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 11:28   #110
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Betyr det at vi kan leie en leilighet og ha årsmøte der istedet for å ha det digitalt? På møterom/hotell er grensen 10 pers, vi pleier være kanskje tjue på møtene.

Jeg fjaser, altså.

Bare hvis dere har nachspiel.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 11:57   #111
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Bare hvis dere har nachspiel.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 12:46   #112
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.389
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Kombinasjon begravelse, nachspiel og årsmøte blir årets nye hit.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 12:59   #113
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kombinasjon begravelse, nachspiel og årsmøte blir årets nye hit.

Og 60-årsfeiring.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 14:05   #114
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.840
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Vi har gjort vårt ytterste for å følge alle regler, anbefalinger og råd. Bomma litt i forrige uke da vi fant ut etter at mannen hadde vært en tur på butikken (med maske, sprit og god avstand) at han egentlig skulle vært i ventekarantene i to timer til fordi vår symptomfrie unge ikke hadde fått svar på test etter smitte på skolen.

Jeg syns det er fullstendig uholdbart det statsministeren har gjort. Det er irrelevant hvorvidt det er akkurat innafor eller uttafor reglene - det er komplett umoralsk at hun samler familien til bursdagsfeiring i en tid når resten av innbyggerne dropper både begravelser, bryllup, og å være sammen med fødende eller døende familie. Å tenke at man kan kjøpe seg fri fra smittevernsreglene ved å booke flere leiligheter (men omgås på kryss og tvers), reservere store deler av en restaurant, etc, er fullstendig villt samtidig med at ungene i Oslo og Viken ikke får være med på fritidsaktiviteter og skole. Jeg håper inderlig ikke den offentlige diskusjonen koker bort i juridiske detaljer - etisk sett har statsministeren sviktet fullstendig.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 14:31   #115
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.952
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg kan ikke påstå at jeg er skuffet over statsministeren, jeg forventer ikke noe bedre. Hadde opposisjonslederen gjort det samme, da ville jeg blitt skikkelig skuffet og sint. Omgåelsen av regleverket, eller forsøket på omgåelse, føyer seg pent inn i en historikk med tydelig promotering av at det er forskjell på Jorunn Hattemaker og rikfolk. "Men hadde de råd til det før da?"

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 17:59   #116
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.911
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg kjenner rett og slett at jeg ikke hisser meg så mye opp over Erna. Sannsynligvis fordi jeg sikkert kunne funnet på å gjøre noe liknende i hennes situasjon. Siden jeg har veldig liten familie, har det ikke vært noen problemstilling, men om jeg hadde hatt to søsken kunne jeg nok fint gjort det samme da jeg fylte 50 i fjor.

Når det er sagt, er det selvsagt en meget dårlig idé å gå imot sine egne anbefalinger....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 21:10   #117
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.495
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Er fullstendig enig med Gajamor. Fullstendig etisk svikt - ikke bare av statsministeren, men også av de 13 andre i familien som alle er voksne og burde kunne tenke sjæl på om dette var lurt. Legg gjerne til livvaktene også.

løve70, til forskjell fra Erna så er ikke du en offentlig person, tror jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 21:26   #118
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg fikk meg på er tidspunkt kjæreste midt i pandemien, så jeg har uten tvil syndet.

Bortsett fra det forsøker jeg så godt jeg kan. Men jeg klemmer på datteren som ikke bor hjemme, vi holder ikke meteren alltid.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 21:27   #119
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.911
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.


løve70, til forskjell fra Erna så er ikke du en offentlig person, tror jeg.

Det har du helt rett i

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 21:53   #120
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.203
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg leier leilighet så da kan jeg ha party hver dag altså?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no