Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Slalomstøvler for tykke legger?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 21:35   #1
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slalomstøvler for tykke legger?

Noen som vet hvilke slalomstøvler som passer best for tykke legger? Jeg passer ikke støvletter i vanlige butikker, må ha ca 49 cm leggvidde på støvlettene. Har lyst til å stå litt på slalom i vinter, men passer ikke støvlene til mannen. Prøvde et par i dag, på bruktmarked. De skulle være vide i leggen, men ble for trange. Noen som har tips? Veldig takknemlig for svar!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:39   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.974
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Eh ... dette har jeg aldri tenkt på som et problem. Jeg har akkurat like tykke legger som deg i støvletter. Jeg gikk på en ordentlig ski-/sportsbutikk som er gode på alpint (anton sport hvis du bor i Oslo), og har støvler som passer perfekt. De var ikke gratis, men ikke superdyre heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:43   #3
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eh ... dette har jeg aldri tenkt på som et problem. Jeg har akkurat like tykke legger som deg i støvletter. Jeg gikk på en ordentlig ski-/sportsbutikk som er gode på alpint (anton sport hvis du bor i Oslo), og har støvler som passer perfekt. De var ikke gratis, men ikke superdyre heller.

Ok, dette er gode nyheter! Jeg har akkurat avskrevet slalomkarrieren her, da mannen hevdet at han (med sine slanke legger, sammenliknet med mine..) slet med å få tak i slalomstøvler som var brede nok i butikken. Har han lurt meg? Skal absolutt prøve Anton sport! Kan du forresten si meg hvilken modell du har, så slipper jeg kanskje å prøve halve butikken? Det er så flaut når ekspeditøren forsøker alt han kan, med fryktelige krefter, å lukke igjen låsene (prøvd i dag på bruktmarked).

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:48   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.974
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Jeg husker ikke hvilken modell jeg har, og de står i boden gjemt under masse skrot (5. etasjer under der jeg bor). Personalet virket ytterst kompetent, og jeg fikk umiddelbart støvler som passet meg og mitt bruk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:50   #5
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg husker ikke hvilken modell jeg har, og de står i boden gjemt under masse skrot (5. etasjer under der jeg bor). Personalet virket ytterst kompetent, og jeg fikk umiddelbart støvler som passet meg og mitt bruk.

Ok. Tusen takk for svar! Nå ble jeg litt beroliget, og tror jeg skal våge meg til Anton sport.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:50   #6
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

De har egne slalomstøvler for damer som er vide. Mine er av merket Lange og er brede, jeg har fotballegger til tusen så. Jeg betalte bare 500,- for mine på Obs! i mai i forfjor så jeg aner ikke om damestøvler er dyrere enn andre typer.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:20   #7
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Takk for tips! Jeg må nok sannsynligvis ha herrestørrelse (lange føtter), men det burde finnes noe liknende der. Skal sjekke ut merket LANGE. TAKK!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 22:39   #8
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

http://www.intersport.no/Bundle/5111...pinpakke-dame/

Jeg har disse. Med mine tykke legger måtte de i butikken flytte klemmene.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 22:46   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

En kamerat anbefalte meg i sin tid på det varmeste å få støpt innersåle til slalomstøvler til mine ultra-fotball-legger. Jeg gjorde det aldri, og nå kjører jeg ikke lengre, men dette ser ut til å være noe av samme konseptet. (surefoot.no)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:13   #10
cathrinebuhaug
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 2
cathrinebuhaug har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Jeg har samme problem som deg. Har vært på utkikk etter støvler i flere år. Har vært på intersport, men de var ikke mye til hjelp. Har prøvd både dame- og herrestøvler, men får dem ikke igjen rundt leggen. Tenkte kanskje vi kunne hjelpe hverandre litt her og gi hverandre tips om vi finner ut av dette!

cathrinebuhaug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:21   #11
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Kjenner en som manglet litt for å klare å få slalomstøvlene på. Han (ja en mann) kjøpte seg nylonstrømper og hadde det på. Da fikk han støvlene rundt leggene.
Har desverre ikke noe bedre tips.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 21:20   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Man får håpe at hun har funnet slalomstøvler etter 3-4 år...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 21:57   #13
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Jaja, men nyttig tips fra pelikan likevel.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:15   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Nei, det var ikke Pelikan sitt innlegg som ble kommentert. Det var en som kommenterte mellom der. Som første innlegg. Men det er borte igjen nå.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:18   #15
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Jaja.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:20   #16
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Nå begynte jeg å lure siden det er flere år siden jeg svarte. Men som dere sier, noen etter meg som har fjernet innlegget sitt.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:30   #17
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

He-he. Min gamle tråd. Har faktisk ikke funnet slalomstøvler enda, men har ikke prøvd særlig hardt heller. Men, i år vil jeg i bakken, tror jeg da.. Så fremdeles interessert i tips!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:39   #18
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Nei, det var ikke Pelikan sitt innlegg som ble kommentert. Det var en som kommenterte mellom der. Som første innlegg. Men det er borte igjen nå.

Stemmer det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 08:36   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Det var meg som kommenterte, jeg forstår ikke hvorfor denne tråden dukket opp i uleste innlegg. Derfor slettet jeg innlegget igjen.

Uansett, Salomon støvler på XXL har jeg kjøpt og fungerer som bare det. Det er mulighet for å regulere spennene mye i alle retninger.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 08:42   #20
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slalomstøvler for tykke legger?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Det var meg som kommenterte, jeg forstår ikke hvorfor denne tråden dukket opp i uleste innlegg. Derfor slettet jeg innlegget igjen.

Uansett, Salomon støvler på XXL har jeg kjøpt og fungerer som bare det. Det er mulighet for å regulere spennene mye i alle retninger.

Jeg mener ganske bestemt at det var en ny bruker som svarte altså. Mulig du også svarte på det igjen, for så å slette. Men det var typ første innlegget til en ny bruker tror jeg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no