Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Tour de France!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-09, 10:21   #41
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tour de France!

Syns også årets utgave er kjedelig og lite spennende, men jeg følger med for det.

Syns veldig synd i Kurt Asle Arvesen. Og fikk virkelig vondt i meg når jeg så de smertene han syklet med.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 10:22   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Jeg håper også at Lance inne klarer det enda en gang. Jeg blir ikke overrasket om han gjør det, men jeg håper at han ikke gjør det, ansolutt.

Og det var jo koselig med Sørensen i går da ja

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 20:10   #43
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Tour de France!

Endelig litt action i dag!! På høy tid. Contador virker ganske overlegen, synd jeg ikke liker'n..

Vurderer å slutte tidlig på jobb tirsdag sånn at jeg kan få sett etappen, håper det kan bli litt angrep da..

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 20:30   #44
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tour de France!

Herlig! Endelig ble det litt action. Må sjekke løypa videre. Er helt sør i Nederland hele neste uke med leiebil, kanskje vi rekker en dagstur til tdf?

Er forøvrig enig med de som ikke synes at Lance bør vinne.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 21:12   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Likte at Contador vant dagens. MYYYYE heller ham enn Lance. Vet ikke om jeg liker Cont jeg, for ham "kjenner" jeg liksom ikke, men Lance liker jeg ikke...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 21:18   #46
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Cavendish trykker på kvalmenerva mi. Makan til fyr, a`!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 21:36   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Cav liker jeg ikke nei.

Likevel er jeg litt enig med de som skrev noe om, på db, at dersom det er disse poengene han fikk i går grunnet disken, som er avgjørende for om Hushovd får den grønne trøya til syvende og sist, så vil det føles som en liten bismak.. For all del, han ble diska grunnet noe han gjorde som strider mot reglene, allerede før klagen kom fra Cervelo, men likevel... om han vinner med så få poeng at disse "ekstrapoengene" fra i går er avgjørende... jeg ser helst at han vinner med mer, så han uansett hadde vunnet....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 08:50   #48
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Endelig litt action i dag!! På høy tid. Contador virker ganske overlegen, synd jeg ikke liker'n..
Vurderer å slutte tidlig på jobb tirsdag sånn at jeg kan få sett etappen, håper det kan bli litt angrep da..


Jeg stikker fra jobb etter lunsj i morgen. Og enda tidligere på onsdag. Her skal det ikke gås glipp av et eneste lite minutt av sendingene!


Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Likte at Contador vant dagens. MYYYYE heller ham enn Lance. Vet ikke om jeg liker Cont jeg, for ham "kjenner" jeg liksom ikke, men Lance liker jeg ikke...


Har heller ingen sterke anti- eller sympatier mtp Contador, - tror dessuten toppene på Astana er gjennomdopet - men som du sier: Mye heller ham enn Lance.


Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Cavendish trykker på kvalmenerva mi. Makan til fyr, a`!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Cav liker jeg ikke nei.

Likevel er jeg litt enig med de som skrev noe om, på db, at dersom det er disse poengene han fikk i går grunnet disken, som er avgjørende for om Hushovd får den grønne trøya til syvende og sist, så vil det føles som en liten bismak.. For all del, han ble diska grunnet noe han gjorde som strider mot reglene, allerede før klagen kom fra Cervelo, men likevel... om han vinner med så få poeng at disse "ekstrapoengene" fra i går er avgjørende... jeg ser helst at han vinner med mer, så han uansett hadde vunnet....


Disse sprinterne er ofte noen fresende kruttønner som ikke anstrenger seg nevneverdig for å skjule følelsene sine. De er feltets kirurger når det gjelder image. Er heller ikke overbegeistret for Cav, han blir jo regelrett pissesur når ting ikke går hans vei, men den sida viser jammen meg også Thor til tider. Forskjellen er at Thor viser både selvinnsikt og selvironi når det slutter å koke i toppen på'n, mens Cav i langt større grad pleier surskapen sin. Thor får en god del pes på engelskspråklige sykkelfora pga av innrapporteringa av Cav og også kjeftinga hans på Milrams Peter Velits da han sneik seg foran Thor i spurten for noen dager siden. At Thor i etterkant unnskyldte seg i Velits-saken seg under et intervju på tv2 er det bare norsktalende som får med seg. Når det gjelder den siste hendelsen med Cav var det synd han ikke venta litt med å "sladre", Cav hadde jo blitt fratatt de poengene uansett.

Det var en bra spennende etappe i går, jubelen sto i taket da Contador stakk! Armstrong har riktignok sett noe lidende ut i fjella, men det er også noe han har spilt på før med sitt ikke ubetydelige han skuespillertalent. Bra å få bekrefta at formen ikke er god nok til å vinne TdF. Forhåpentligvis. Contador hadde tydeligvis vært under en god del press og kunne slippe ut litt damp etter gårsdagens seier. NÅ er han endelig kaptein. Han hadde i utgangspunktet tenkt å vente med å stikke, men ombestemte seg på vei opp bakken. Tipper han ønsket å komme en eventuell krigslysten Armstrong i forkjøpet. Han kunne ikke godt satt etter hvis Armstrong hadde stukket.

Nå er jeg spent på Astanas pressekonferanse i dag, forrige hviledag måtte Contador møte alene - noe som er meget uvanlig! - uten støtte fra sportsdirektør eller andre lagkompiser. I dag vil nok laget i større grad være representert.

Hviledagen er også et bra tidspunkt for å sprekke ev. dopbobler, men so far so good; ingenting i L'equipe ennå. Personlig tror jeg ikke det betyr et reint felt, heller at doperne har tatt i bruk nye stoffer, kanskje kombinert med mer effektive maskeringsmidler og langt mer finjustert dosering. Feltet er nok reinere enn for ti år siden, men jeg tror aldri idrettsfolk vil slutte helt å bruke prestasjonfremmede midler.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 09:01   #49
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Den gang ei:

"
"Astana sender igen Alberto Contador alene til pressemøde. Den spanske rytter får ikke opbakning af sportsdirektør Johan Bruynell eller Lance Armstrong, når Astana holder pressemøde kl. 14.45 på den anden hviledag.

Rygter har svirret om, at Lance Armstrong og Johan Bruynell ville offentliggøre, at de starter et nyt hold i 2010, som skulle blive bakket op af Livestrong projektet samt sponsorerne Trek og Nike. Om det sker må tiden vise.

Alberto Contador vandt i dag sin første etapesejr i årets Tour de France og kan imorgen holde hviledag i den gule førertrøje. Den spanske rytter fører foran netop Lance Armstrong."

Kilde: feltet.dk

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 10:09   #50
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Jeg klarer ikke å fri meg fra å tenke gjennomdoping når noen er SÅ overlegne etter en så beinhard "økt".

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 10:26   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Det er vel akkurat den følelsen vi mange sitter med... Når jeg forsøkte å si noe i går om Lance.. jeg liker ham ikke for han er så.... (jeg lette litt etter rett ord) kom mannen med den enkle: dopa amerikaner?

Jeg frir meg vel ikke helt fra den tanken, men det omfatter sånnsett også flere... sykkelsporten er nok slett ikke kvitt det problemet nei... Litt slikt vil det jo være overalt, men jeg har en eklere følelse for sykkel enn en del andre idretter... spøkelser fra fortiden, kanskje?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 10:28   #52
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Det er ikke akkurat fortid, da.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 10:29   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Nei, det er i alle fall ikke en svunnen fortid....

Men det har i alle fall ikke vært like mange som er blitt TATT i år som før, synes jeg?

(Men, så leste jeg en plass at de tester 8 ryttere pr dag etter løpet? 8 av såpass mange er jo ikke akkurat en stor andel da. 8 nye neste dag selvsagt, men likevel...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 10:36   #54
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Det er slett ikke sikkert noen blir tatt.
Men at de har funnet noe som har "tatt det et skritt videre", det er jeg nesten sikker på.
Jeg tenker at et menneske kan bare prestere til en grense. Når rekorder blir slått kraftig, og når noen viser seg så til de grader sprekere og sterkere enn de andre, da blir jeg mistenksom med én gang.
:Mülleggeffekten: Kanskje?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 10:38   #55
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Enig med deg.

Heier på dopingjegerene, og skulle ønske de kunne bli enda smartere enn doperene!

(dop gjør deg dum, gjaller i hodet fra ungdommens skremselspropaganda... gjelder åpenbart ikke denne dopingen.... dessverre...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 18:49   #56
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Har heller ingen sterke anti- eller sympatier mtp Contador, - tror dessuten toppene på Astana er gjennomdopet - men som du sier: Mye heller ham enn Lance.

Jeg klarer ikke helt Astana jeg heller. Når jeg tenker på Astana tenker jeg dop! Og da kan man jo spørre seg hvordan Lance har klart det alle de andre årene. Det er akkurat som om han er vernet for å beholde en "helt" i hele sykkelsirkuset spør du meg.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 18:51   #57
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Tour de France!

Er det forresten noen som har fått med seg noen fra pressekonf med Astana i dag? Møtte Contador alene?? Det er isåfall utrolig dårlig spør du meg. Han har da vist hvem som er kaptein på laget nå..

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 19:42   #58
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Her:

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Den gang ei:

"
"Astana sender igen Alberto Contador alene til pressemøde. Den spanske rytter får ikke opbakning af sportsdirektør Johan Bruynell eller Lance Armstrong, når Astana holder pressemøde kl. 14.45 på den anden hviledag.

Rygter har svirret om, at Lance Armstrong og Johan Bruynell ville offentliggøre, at de starter et nyt hold i 2010, som skulle blive bakket op af Livestrong projektet samt sponsorerne Trek og Nike. Om det sker må tiden vise.

Alberto Contador vandt i dag sin første etapesejr i årets Tour de France og kan imorgen holde hviledag i den gule førertrøje. Den spanske rytter fører foran netop Lance Armstrong."

Kilde: feltet.dk

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 19:58   #59
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Var det hviledag i dag?
Vi har endelig fått opp parabolen slik at vi kan se på tv igjen, etter over en uke uten. Skulle liksom prøve å oppdatere meg på det som skjedde, men jeg fant ikke noe tdf i dag. Typisk ...

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 20:02   #60
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Kviledag i dag ja. I morgon er det full rulle igjen.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no