Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Barn og Prekestolen

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 11:02   #21
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg hadde aldri tatt med meg ungene dit, jeg hadde ikke blitt med selv heller. Jeg får vondt i føttene av å tenke på den høyden. :høydeskrekk:

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 11:38   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Prekestolen? :skingrestemme:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 11:57   #23
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Prekestolen er en 1,5 timers tur én vei, dvs. 3 timer til sammen, tid beregnet for voksne. For barn bør man som hovedregel regne dobbel tid. I tillegg gjør antall høydemeter (jeg husker ikke, men i allefall 300, gjerne mer) det til en real tur, jeg ville ikke prøvd meg med unger i den alderen. Jeg hadde vært mer bekymret for selve fotturen når det gjaldt barna enn for risikoen for skader på selve Prekestolen, så lenge barna er godt oppdratt og lytter til hva de voksne sier.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:01   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg har sett denne tråden noen timer nå og ikke turt å gå inn i den fordi jeg var redd det skulle være bilder av barn og høyder her.

Jeg ville aldri, aldri, aldri tatt med meg barna dit. Ikke latt dem reise dit heller. Ikke om de er voksne engang tror jeg.

Jeg legger normalt vekt på å forsøke å ikke overføre mine fobier og "greier" til ungene - men på denne nytter det ikke. Det er altfor altfor høyt.

  Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:05   #25
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Berre tanken på å ha unger med der oppe gjer meg mareritt.

Hadde ikkje fått meg opp der heller, får mareritt av den tanken og.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:33   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Vel talt, Smilefjes. Veldig glad jeg ikke bor i Ryfylke, for jeg hadde vært vettskremt ved tanken på at de en gans skulle reise på skoletur dit.


Greit at det kanskje er en fobi og sånn, men det er da overhodet ikke det samme som irrasjonell frykt for edderkopper eller noe. Det er jo åpenbart livsfarlig med store høyder!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:37   #27
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Pyser er dere. Jeg kunne ha tatt med meg 5åringen opp hadde det ikke vært for Neverdalsskaret (steinura) var så bratt og at det tross alt er ganske langt å gå.

Men skoleklasser i Ryfylke har ikke skoletuer opp dit.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:37   #28
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Det var mange barn oppå der (både store og litt små) da jeg var der for noen år siden, men jeg tror de hadde funnet Snarveien.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:40   #29
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Pyser er dere. Jeg kunne ha tatt med meg 5åringen opp hadde det ikke vært for Neverdalsskaret (steinura) var så bratt og at det tross alt er ganske langt å gå.

Jeg kjenner at jeg er der, jeg også. Turen er en større bøyg enn høyden. Selv om det er nok av franske kvinner på høye hæler som stavrer seg opp.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:43   #30
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg kjenner at jeg er der, jeg også. Turen er en større bøyg enn høyden. Selv om det er nok av franske kvinner på høye hæler som stavrer seg opp.

Alle folkene er jo den største bøygen min, men jeg kan jo gå hele året så for meg er det ikke noe problem.

Som sagt over her så er det en fantastisk opplevelse å ha Preikestolen helt for seg selv og ikke 100 talls tyskere, spanjoler, franskmenn osv å dele den med.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:44   #31
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Ja damer på høye heler og andre som overvuderer sin egen form er herlige. Det er ikke alltid like kjekkt å bli ringt ut for å hente ned disse på båre.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:46   #32
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Kollega fra før-i-livet, altså.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Alle folkene er jo den største bøygen min, men jeg kan jo gå hele året så for meg er det ikke noe problem.

Jeg tenkte i forhold til å ta med barn opp dit, jeg. Men ja, helt enig. Jeg har ikke gått dit på årevis nettopp pga. alle folkene. Men tok en tur til Moslivarden for en måneds tid siden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:49   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Har forresten noen falt ned noen gang? :fortsatt uvel etter at noen fortalte i tråden om ungdommer som satt på kanten og tøyset:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:50   #34
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har forresten noen falt ned noen gang? :fortsatt uvel etter at noen fortalte i tråden om ungdommer som satt på kanten og tøyset:

Vet ikke om noen som har falt ned uten å ville det selv men det er jo en meget "populær" selvmordsplass.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:52   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg leste en artikkel om noen so møttes på internett og ble enige om å ta livet av seg der sammen. Det var noe med spor i snøen bort til kanten og ingen spor tilbake igjen.

  Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:53   #36
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg leste en artikkel om noen so møttes på internett og ble enige om å ta livet av seg der sammen. Det var noe med spor i snøen bort til kanten og ingen spor tilbake igjen.

Tror det skjer mye slikt i løpet av ett år.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:57   #37
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Ta båten under. Det er en veldig fin båttur.

Jeg hadde aldri tatt med barn opp dit.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:58   #38
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg har aldri hørt om noen som har falt ned fra selve Prekestolen ufrivillig (men folk har hoppet, ja). Det har imidlertid vært minst én fallulykke med dødelig utgang på turen opp.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:02   #39
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.



Det verste er de som sitter på kanten og dingler med beina, fytti grisen..

Det har jeg gjort flere ganger!

Jeg har aldri vært der med egne barn, det tror jeg ikke jeg tør på mange år. Men så har jeg fire aktive barn også og det er mange å passe på. Da skulle jeg hatt en voksen per unge. Men jeg har vært der med en venninne og hennes to barn. Han ene var 4 år og han andre var 1 år. 1-åringen satt i bæremeis på ryggen min og 4-åringen var bundet fast med tau som også var festet i moren. Det er den eneste måten jeg hadde turt å gå dit på, med tau. Han gikk fint opp og ned uten å klage og storkoste seg. Det kommer nok an på ungen og hvor glad de er i å gå. Det er langt å gå og en god rastepause på veien er lurt.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:09   #40
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg møtte også en dame, av ukjent nasjonalitet, på høye hæler og med paraply.

Galskap.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no