Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ski til voksne skinybegynnere

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 15:35   #41
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva er NNN-bindinger? De som jeg har nå har en tupp på enden av skoene med 3 hull under. Rottefella? Er det en NNN-binding? (Jeg ser at skiene til den unge mannen har en annen type binding. Jeg lurer på om min binding er forhistorisk? )

Jeg har slike jeg også.
De er så gamle at de snart blir moderne og alle vil ha slike igjen

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 16:03   #42
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Adrienne og Veronal burde ta med seg hun siste i barselgruppa til Adrienne og både kjøpe ski og lære å gå på ski.

Det jeg har opplevd er at mange som ikke er gode til å gå på ski har problemer med å holde følge med meg fordi de ikke klarer å gli skikkelig på skiene. Med dårlig glid i tillegg til dårlige ferdigheter blir det ikke bedre. Jeg er ingen racer, men jeg er oppvokst med langrennsski og glir greit, og det sparer man mye strev på!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 16:16   #43
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg spurte om jeg kunne smøre skiene trege og alle så dumt på meg.

Trege ski skaffer man seg enklest med feller.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 16:44   #44
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Dette begynte å bli en så lokal tråd at jeg også måtte bli med. Jeg skal selvfølgelig ikke gå på ski i vinter. Noen fordeler med bekkenløsning skal man da ha også!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 18:27   #45
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Hvis man kjøper dyre nok smørefrie ski så er ikke treghet noe problem. Etter å ha hatt smørefrie ski i alle år så har jeg nå investert i skikkelige smørefrie ski og de er faktisk jevngode med smøreski.
Jeg er så lei bakglatte ski, feilsmørte ski, kladder og you name it. Mine nye smørefrie ski fungerer like godt på kaldt, tørt føre som skikkelig sørpeføre.
Når det kommer til god glid så har det vel så mye med teknikk å gjøre.

Jeg er helt enig at det aller aller beste er smøreski når de er riktig smørt, har akkurat passe mengde skismøring etc. Men sånn er dessverre ikke verden alltid og da veier de smørefrie skiene tyngre totalt sett.

Et annet godt poeng som er nevnt i tråden er at vi fleste er i fasen hvor vi uansett ikke får ytet vårt beste i løypen siden barna som regel er med på disse turene. Jeg syntes også at jeg får bedre grep med smørefrie ski når jeg drar pulk.

Mitt beste tips er å legge litt penger i utstyret. Du får så uendelig mye igjen for det.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 13:36   #46
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Skiene jeg har i dag er "Atomic Ace Telemark Country". Noen som vil synse litt hvor håpløse disse skiene er?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 13:48   #47
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

De er alt for brede til å gå i spor med! Og tunge!! Dessuten henger sikker støvelkanten fast i kanten på sporet.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 13:50   #48
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg synes ikke de ser forferdelig brede ut - de er ikke for brede for skispor (jeg har testet ). Men tung henger kanskje sammen med glatt? Eller henger det ikke sammen?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:31   #49
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Hvis man kjøper dyre nok smørefrie ski så er ikke treghet noe problem. Etter å ha hatt smørefrie ski i alle år så har jeg nå investert i skikkelige smørefrie ski og de er faktisk jevngode med smøreski.
Jeg er så lei bakglatte ski, feilsmørte ski, kladder og you name it. Mine nye smørefrie ski fungerer like godt på kaldt, tørt føre som skikkelig sørpeføre.
Når det kommer til god glid så har det vel så mye med teknikk å gjøre.

Jeg er helt enig at det aller aller beste er smøreski når de er riktig smørt, har akkurat passe mengde skismøring etc. Men sånn er dessverre ikke verden alltid og da veier de smørefrie skiene tyngre totalt sett.

Et annet godt poeng som er nevnt i tråden er at vi fleste er i fasen hvor vi uansett ikke får ytet vårt beste i løypen siden barna som regel er med på disse turene. Jeg syntes også at jeg får bedre grep med smørefrie ski når jeg drar pulk.

Mitt beste tips er å legge litt penger i utstyret. Du får så uendelig mye igjen for det.

Hvilke ski er det du har? Jeg vil ha akkurat de samme.

Gikk hele barndommen med feilsmurte ski, og kjenner motet svinne når jeg leser Kasias innlegg om skismøringskoffert og klister og preparering. Jeg vil og må ha det enkelt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:38   #50
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg har en mann som er smøreentusiast. Heldigvis. Har også gått på dårlig smøring og smørefrie bremseski i barndommen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:49   #51
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes ikke de ser forferdelig brede ut - de er ikke for brede for skispor (jeg har testet ). Men tung henger kanskje sammen med glatt? Eller henger det ikke sammen?

Jeg gjetta mest utfra navnet, så du får ta det med en klype salt. Men typen markaski er i alle fall mye lettere å dra på og også lettere å gå med i skispor.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:51   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Veronal, jeg skal gi deg navn og nummer, så drar du dit og handler.

:sender PM:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:51   #53
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

:venter i spenning på barmhjertighets-PM:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:04   #54
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Her er forresten skiene mine. Dvs. en av dem. Jeg har tatt med en av Prototypens ski (Åsnes Snømann). Min ski er den til høyre. Går det an å si noe fornuftig om skiene jeg har ut fra dette bildet? Er de brede?



Går det an å levere ski inn for rens og prepping eller hvanådetheter? Noen som vet hvor mye sånt koster?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:35   #55
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

:myser: Telemark, sier du. Har de stålkant? I så fall er det ski til bruk på høyfjellet utenfor skispor du har. Det er tunge ski. Det du vil ha er gode turski. Med nye NNN-bindinger og skisko som sitter godt på foten (du bør prøve sammen med en god skisokk, jeg syns Ulvang-spesial egner seg ypperlig til skibruk.) Ikke for smale, ikke for brede ski. Jeg ville gått for enten Madshus eller Fischer, og du bør absolutt velge smøreski. Å lære seg å smøre riktig for turskigåing er ikke vanskeligere enn å se på et termometer og kjenne litt på snøen. En god sportsbutikk vil dessuten kunne fortelle deg hvilke skismørninger du bør ha i basisutvalget, og når de enkelte skal brukes. (Og man kommer langt med blå swix og universalklister, er min erfaring.)

De beste skiopplevelsene får du hvis du starter med å gå turer de dagene det er strålende sol og passe kaldt, og helt i nyoppkjørte løper. Og så anbefaler jeg deg å se på det som et "prosjekt".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:37   #56
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Neida, ingen stålkant. Tror jeg. "Telemark country" - hva nå det betyr.

Prosjekt? Nå snakker du Veronalspråk!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:38   #57
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Her er forresten skiene mine. Dvs. en av dem. Jeg har tatt med en av Prototypens ski (Åsnes Snømann). Min ski er den til høyre. Går det an å si noe fornuftig om skiene jeg har ut fra dette bildet? Er de brede?



Går det an å levere ski inn for rens og prepping eller hvanådetheter? Noen som vet hvor mye sånt koster?

Min mann har samme ski som du har, og de er ganske brede, ganske tunge og med lite spenn. Egner seg best som fjellski. Du ønsker deg noen litt lettere turski - med eller uten stålkant

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:41   #58
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Prosjekt: skiglede :foreslår:

Jeg ville ikke kjøpt med stålkant. Det gjør skiene tyngre. Og man trenger strengt tatt ikke stålkanter med mindre man skal kjøre off-piste, på skare eller i iste løyper. Og isete løyper er lurt å unngå når man er nybegynner. De dreper alt som heter skiglede. :erfart:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:02   #59
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg har smørefrie ski og etter at jeg kjøpte dem har jeg faktisk begynt å like å gå på ski.
Jeg liker å dele det inn i fsfs (før smørefrie ski) og esfs (etter smørefrie ski).
Fsfs var jeg alltid sur på skitur. Enten var det bakglatt oppover, det ble for stor fart i bakkene eller det klabbet så jeg følte det som om jeg svevde over bakken.
Nå er det greit oppover, sakte nedover og det skal være temmelig vått ute før det klabber.

Det viktigse for oss skinoviser er rett mengde tøy, gode skinnsko, passe lange (korte) ski og smørefritt.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:17   #60
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Det viktigse for oss skinoviser er rett mengde tøy, gode skinnsko, passe lange (korte) ski og smørefritt.

Jeg vil legge til: Godt vær, kule solbriller og kvikklunch. Ta med sitteunderlag i sekken.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no