Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Står du på slalåm/snowboard

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Står du på slalåm/snowboard?
Ja 17 8,37%
Bare slalåm 77 37,93%
Bare snowboard 9 4,43%
Gjorde det før, men ikke nå lenger 34 16,75%
Nei, men har lyst til å prøve 17 8,37%
Nei, det er ikke noe for meg 49 24,14%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-13, 20:05   #41
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Kjører slalåm og telemark, og har såvidt prøvd snowboard (som jeg synes var umulig!!). Synes det er gøy, særlig nå som ungene blir større.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:19   #42
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Nei, står ingen av delene. Men har stått både slalåm og snowboard.
Det passer ikke knærne mine lenger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:20   #43
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Ja, Slalåm siden jeg var 7 og snowboard siden jeg var 16. Eier ikke hemninger i heng og bratte bakker på tross av mine snart 37 år.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:29   #44
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg kjørte slalåm fra jeg var 6 til 18 år. Så en periode på telemark frem til jeg fikk barn. Til neste år kjøper jeg nok slalåmski igjen.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:30   #45
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Nei, ikke nå lenger. Har kjørt slalåm én gang siden 1995 og ikke savnet det et sekund. Heldigvis er det litt som å sykle, har jeg erfart, så det går sikkert bra hvis jeg må begynne igjen pga ungene.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:33   #46
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg står snowboard og har gjort det i ca 12 år. Vi er på fjellet så ofte vi har mulighet.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:35   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Nei, jeg er redd bakker. Høvdingen står snowboard og nå har Hiawata begynt også, så jeg må vel til pers snart jeg også. Da blir det snowboard, ikke slalåm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:37   #48
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Står og står. Jeg prøvde slalåm for første gang for to år siden. Da holdt jeg på i 2.5 timer og syntes det var fryktelig moro. Nå kan jo jeg knapt holde meg på beina på langrennski en gang, så det ble mye knall og fall. Ja, for jeg kan egentlig ikke svinge heller, men fikk da til litt ploging etterhvert.

Hadde vi bodd nærmere et trekk eller har et sted på fjellet hadde jeg nok forsøkt flere ganger.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:43   #49
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg kjører telemark, men jeg har kjørt veldig lite siste årene. Og sliter med å komme i gang igjen, egentlig. Jeg har lyst til å ta med barna, men nøler pga at jeg ikke kan slalåm selv og prisen.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:49   #50
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Har lyst til å prøva. Dvs. egentleg har eg ikkje så veldig lyst, men burde kanskje gjort det for ungane sin del.

Min erfaring med slalåm begrenser seg til ein gong. Hadde ein helgejobb som 16 åring, og vart med jobben på hyttetur. Hadde aldri hatt slalåmski på beina før, vart sendt til topps med stolheisen, og såg alle kollegaene mine suste ned. Der stod eg dønn åleina. Ingen opplæring, ingen venta på meg. Brukte (føltes som) ein heil dag på å kome meg ned. Kva i himmelsens namn dei tenkte på aner eg ikkje. Og kva i all verden gjorde ein 16- åring på heisatur med berre vaksne folk??

Vurderer å reisa til ein bakke, leiga utstyr og instruktør til heile familien og lera det skikkeleg.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:52   #51
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Står slalåm, begynte i fjor, startet med to timer i bakken med instruktør, sto så 2 timer hver uke mens eldste var på kurs i 10 uker og hadde flere hele dager i bakken. Aldri stått før.

I dag tok jeg fri fra jobben for å stå alene.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:54   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg stemte gjorde det før, slalåm. Nå er det 12 år siden sist. Grunnen til det er at vi ikke har bakker her og må reise et godt stykke for å stå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:55   #53
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Vi bor veldig nær anlegg. (Men ikke i oppveksten.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:58   #54
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det eneste som ikke skjedde i den rekka der, var vel at jeg ble nedkjørt av en idiot.

Se for deg ungdommelig overmot, sterkt gruppepress, overhodet ingen opplæring eller teknikk, og balanseevnen til ei full kråke, og ta så turen til toppen av bakken.

... Og her snakker vi ikke store bakken heller. Unger på 4-5 år dansa rundt meg der jeg seila på magen med ski og staver i alle retninger.

Aldri, aldri, aldri mer.

Unnskyld, men
Jeg var på skoletur til alpene sammen med mange skolevenner når jeg bodde i Saudi-Arabia. Mange jeg reiste sammen hadde aldri sett snø engang, langt mindre hatt ski på bena. Og vi fikk mange morsomme episoder, men ingen i nærheten av din.

Jeg kjører slalåm, syns det er kjempegøy.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:03   #55
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Kjører slalom.
Kjørte en del i ungdommen, dabbet av i småbarnstiden, men nå drar vi alle sammen. 7-åringen kjører i de bratteste bakkene, og vi koser oss

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:12   #56
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg sto litt slalåm i barne og ungdomsårene men hadde over hodet ikke talent. Nå synes jeg bare det er skummelt å "krysse" et slalåmanlegg når vi går på langrenn på fjellet. Har likevel lyst til å prøve på nytt for ungenes del. Da må jeg i såfall starte i barnebakken.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:16   #57
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Er det her jeg skal skryte av at jeg var kjent som litt av en tøffing i ungdomstida? Jeg eide jo ikke teknikk, så jeg kjørte mer eller mindre ufrivillig utfor snarere enn slalåm.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:54   #58
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Fra og med i dag står jeg også på slalom. Første turen i bakken ever, 36 år gammel. Det var morro!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 22:16   #59
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg kjøpte snowboard i 1998, og sto frem til jeg ble gravid i 2004.
Siden den gang har jeg bare stått slalåm, men det har vært lite noen år.
Jeg kjøpte meg nytt utstyr for noen pr iden, men nå blir det mest ploging med barna. Digger når jeg kan stikke av en tur på egenhånd og føler jeg har grei kontroll og fart.

Jeg "bodde" i slalåmbakken som liten.
Jeg sto også Telemark fra 1992-1998 så jeg er fleksibel.

Samboer har også stått mye da han var ung. Barna er også glade i slalåm og storesøster kjører en gang i uka nå gjennom allidretten. Småttisene liker best å kjøre rett ned i sele, men vi jobber knallhardt med å få inn litt svingteknikk.
Jeg tror nok at vi fort blir n slalåmfamilie mer enn langrennsfamilie, men jeg jobber med å få til begge deler. ( det vokste jeg opp med)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 22:18   #60
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.


I dag tok jeg fri fra jobben for å stå alene.

Si fra neste gang! Jeg er med!

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no