Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Står du på slalåm/snowboard

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Står du på slalåm/snowboard?
Ja 17 8,37%
Bare slalåm 77 37,93%
Bare snowboard 9 4,43%
Gjorde det før, men ikke nå lenger 34 16,75%
Nei, men har lyst til å prøve 17 8,37%
Nei, det er ikke noe for meg 49 24,14%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-13, 18:02   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Når det er sagt, så må jeg tilføye at jeg synes det er SVINdyrt å ta med hele familien i bakken. Vi må kjøre to timer og betaler 1000 kr for TREtimerskort til oss fire. Pluss evt keycard. Og evt leie av ski. Kommer fort opp i 2000 kr på en dag. Vi har lyst å stå ofte, men vi kommer jo til syden for 10 gsnger i bakken.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:04   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg står på slalåm og har gjort det siden ungdomsskolealder. Ikke noen proff, men synes det er gøy. Snowboard har jeg prøvd, men var nok for gammel og "ubalansert"- det ble iallfall med den ene gangen.

Enig, Hyacinth, det er en dyr hobby når hele familien er med.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:05   #23
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Det har blitt mindre kjøring på oss nå med hele familien enn når vi bare sto i barnebakkene, men vi benytter oss av diverse tilbud i løpet av sesongen, og da blir det ikke så ille dyrt. I januar så var på på åpen dag med DNB og fikk gratis dagskort til hele familien. I februar så hadde jeg kjøpt sweetdeal billetter til halv pris på et skisenter vi kan dra dagtur til. I mars så tar vi en runde med ungene en fredag (mannen og jeg bare jobber inn de timene vi tar fri tidligere) etter skolen og frem til stengetid, for da har en bakke som er grei å kjøre til med bare 1 time tilbud med 2 for 1. Foreløpig går lillebror gratis i bakkene. Så det er egentlig kun i påsken vi i år må betale full pris på skikort når vi skal stå et par dager slalom, men i fjor så slapp vi det også, for da vant jeg dagskort for 2000,- kroner i den bakken på en fotokonkurranse som vi brukte opp i påsken i fjor. På FB og andre steder så har forskjellige skisenter stadig konkurranser og diverse utdelinger av dagskort som det er mulig å vinne.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:11   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg kjører slalåm. Ikke veldig god, men syns detcer gøy.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:11   #25
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Ja. Både slalOm ()og telemark. Ikke i år, dessverre, det tar seg ikke ut med gravide i bakken .

Sønnemannen skal få prøvd seg for første gang i år nå da. Jeg synes det er veldig gøy og har lyst at barna mine også skal lære dette.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:14   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Derfor jeg egentlig begynte igjen var fordi jeg ble bedt med en jentegjeng som har fått en årlig tradisjon å reiser på slalomhelg en 10-12 jenter i mars hvert år. Så det var før første året jeg skulle være med der at jeg øvde i barnebakkene med ungene, men så ble jeg litt bitt av basillen og syntes det er veldig moro. Gikk veldig sakte første jenteturen jeg var med på, men året etter hadde jeg kommet meg veldig i forhold. Og nå kjører jeg svarte bakker igjen også og synes det er moro.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:23   #27
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Står du på slalåm/snowboard

Nei, jeg gjør ikke det. Planen var at jeg skulle begynne i år, men jeg må vel vente til jeg ikke er gravid, tenker jeg.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:24   #28
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg står på slalåm, begynte som 34-åring fordi alle barna da hadde begynt. Jeg burde sikkert begynt før, jeg er pysete og forsiktig i bakken og alle barna knuser meg mht fart og teknikk. (De har tydeligvis arvet farens manglende redsel for alt som går fort og er bratt.) Problemet mitt er vel egentlig todelt: Jeg liker ikke høy fart og jeg liker rett og slett ikke bratte nedoverbakker verken når jeg går, løper, sykler eller går på ski. Jeg står egentlig slalåm mest pga barna, det samme gjør mannen min (men han er alt annet enn pysete med ski på beina!!).

Sist helg fant vi dog en glimrende løsning på dette: Vi voksne gikk på randonneski OPP slalåmbakken og kjørte ned igjen mens barna sto i bakken. Genialt!! Vi fikk trent og hatt det gøy, barna hadde det topp og prismessig var det også en høydare - tretimerskort for fem koster fort ca 1500, og det er vilt når vi voksne egentlig synes slalåm er helt passe morsomt. Oppoverbakker derimot!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.

Sist redigert av Synnemor : 22-02-13 kl 21:18.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:36   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg står slalåm, har forsøkt snowboard, men det gikk ikke så bra, så jeg holder meg til slalåmen..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:48   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg står slalåm stort sett hver helg i vintersesongen. Har årskort, noe som fort spares inn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:04   #31
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg begynte å stå slalåm som voksen, fordi jeg ville at jentene skulle lære, og da måtte jeg også være med.

Jeg synes det er morsomt, selv om jeg i lengden er mer glad i langrenn.

Vi står ikke veldig mye. Vi har ikke hytte, og fra Bergen er det litt kjøring til de nærmeste bakkene. Men vi står og koser oss alle fire.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:11   #32
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg skal prøve nedoverski for første gang i påsken harjeg fått beskjed om, så det var i grunnen ingen alternativer for meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:14   #33
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har inntrykk av at ganske mange 30-40-åringer ikke gjør det, men det er mulig jeg tar feil?

Alder trenger ikke være noen hindring. Min mor på 67 år står fortsatt på slalom og det samme gjør hennes venninne på 71 år. Nå er de begge usedvanlig spreke da. Men jeg gjør ikke det lengre dessverre
Bekkenplager satte en effektiv stopper for det. Var svært aktiv i bakkene før.
Men jeg gir ikke opp om jeg så må vente til jeg blir 60.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 22-02-13 kl 19:19.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:21   #34
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Står slalom og har gjort det fra 7-års alder. Har dog hatt et opphold på mange år mens barna var yngre, men nå har storesøster debutert og vi sto sammen for første gang i juleferien. Gøy! Lillebror må bli litt stødigere på langrenn før han slippes i slalombakken. Å kunne ploge er et minimum.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:23   #35
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Nei, men jeg kjører telemark og synes det er kjempegøy.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:25   #36
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Nei, det er ikke noe for meg. Jeg er livredd for å kjøre nedover bakker med ski, så det tørr jeg ikke.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:31   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Nei, jeg står verken slalåm eller går på bortoverski.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:35   #38
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Om nokon helde en pistol mot tinningen min og tvinge meg ja. Med andre ord, ikkje frivillig men om eg føle eg MÅ for å vere god mor tvinge eg meg til det.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:41   #39
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Snowboard

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:43   #40
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg sto slalåm et par ganger da jeg var 15, og syntes egentlig det var moro. Men det ble aldri ti at jeg sto noe mer, og er vel blitt litt pinglete. Hvis Ville begynner etter hvert, kan det være jeg også prøver meg igjen - da kan jeg jo starte i barnebakken.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no