Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Står du på slalåm/snowboard

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Står du på slalåm/snowboard?
Ja 17 8,37%
Bare slalåm 77 37,93%
Bare snowboard 9 4,43%
Gjorde det før, men ikke nå lenger 34 16,75%
Nei, men har lyst til å prøve 17 8,37%
Nei, det er ikke noe for meg 49 24,14%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-13, 18:26   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Står du på slalåm/snowboard

Har inntrykk av at ganske mange 30-40-åringer ikke gjør det, men det er mulig jeg tar feil?

Poll kommer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:28   #2
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Ja, slalom. Har hytte i en slalombakke. Har stått siden jeg var ganske liten.

Har inntrykk av at dette kanskje er litt stedsavhengig? Veldig mange av våre venner står på ski.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:29   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg har utstyr, og er kjører kanskje slalom en gang i løpet av sesongen. Som oftest benytter jeg anledningen til en lang fredelig skitur i eget selskap mens mann og barn kjører slalom. Mannen er tidligere konkurransekjører i slalom, så han syns det er mye mer gøy enn meg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:32   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg får benytte anledningen til å for ørtende gang å minne om at det heter slalÅm på norsk.

Ja, jeg står slalåm. Og jeg er 37 1/2 år. Og jeg startet da jeg var 33-34. Det var kjekt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:33   #5
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

snowboard

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:34   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Gjorde det før.
Mannen er ikke oppvokst med det og da ble det til at jeg ikke gjorde det etter vi ble sammen.
Jeg er oppvokst med slalåm og har stått fra jeg var seks syv år.
Pappa som er 64 år står fortsatt.
Vurdere å begynne igjen, det er jo så herlig på fjellet!: elsker:
Eldste maser om twintip osv., det spørs om han og jeg skal prøve oss litt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:35   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Kjørte slalom i barne-/ungdomsårene, men gikk over til telemark da jeg var et par og tjue. Nå er jeg tilbake til slalom pga skranglete bekken.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:36   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Nei!

Jeg har hatt slalåmski på beina to ganger - en gang i tenårene, en gang i tidlig tyveåra. Jeg sverget dyrt og hellig siste gangen at om jeg slapp unna med liv og lemmer i behold, skulle jeg aldri mer forsøke et slikt stunt igjen.

Da jeg var i bunn av bakken var jeg rundjult, mørkeblå, gul og rød på steder jeg ikke visste fantes på kroppen min, og jeg hadde kløyvd underleppe. Jeg hadde dog ikke brukket noe, og jeg var i live.

Løftet mitt om aldri å forsøke meg på noe slikt igjen har jeg holdt, og det akter jeg fortsette med.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:37   #9
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Nei, jeg sto på slalåm 5-6 ganger i ungdomsskoletida, men fikk aldri dreisen på det. Ikke noe for meg. Men storesøsteren min på 51 står masse på slalåm.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:40   #10
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg kjørte slalåm som barn/pre-ungdom og hadde et 23 års opphold før jeg prøvde det igjen i romjula. Nå har jeg kjøpt meg utstyr for å kunne holde barna med selskap/oppsyn i bakken.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:41   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nei!

Jeg har hatt slalåmski på beina to ganger - en gang i tenårene, en gang i tidlig tyveåra. Jeg sverget dyrt og hellig siste gangen at om jeg slapp unna med liv og lemmer i behold, skulle jeg aldri mer forsøke et slikt stunt igjen.

Da jeg var i bunn av bakken var jeg rundjult, mørkeblå, gul og rød på steder jeg ikke visste fantes på kroppen min, og jeg hadde kløyvd underleppe. Jeg hadde dog ikke brukket noe, og jeg var i live.

Løftet mitt om aldri å forsøke meg på noe slikt igjen har jeg holdt, og det akter jeg fortsette med.

Men hva skjedde? Kunne ikke dette like gjerne skjedd i en langrennbakke? Man pleier jo ikke skade seg i en slalåmbakke med mindre man kjører uvettig/ ikke kan bremse/ blir kjørt ned av en idiot?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:42   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg har ikke hatt noen form for ski på bena siden vinteren 2000 eller 2001. Nå har gutta blitt ganske gode på slalåm, så jeg får vel tørke støv av slalåmskiene mine. Vi skal til Trysil i påsken, så da blir det vel noe skigreier på meg og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:46   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men hva skjedde? Kunne ikke dette like gjerne skjedd i en langrennbakke? Man pleier jo ikke skade seg i en slalåmbakke med mindre man kjører uvettig/ ikke kan bremse/ blir kjørt ned av en idiot?

Tenker jeg også. Det må da være maks uflaks.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:49   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg står på slalåm.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:50   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Man pleier jo ikke skade seg i en slalåmbakke med mindre man kjører uvettig/ ikke kan bremse/ blir kjørt ned av en idiot?

Det eneste som ikke skjedde i den rekka der, var vel at jeg ble nedkjørt av en idiot.

Se for deg ungdommelig overmot, sterkt gruppepress, overhodet ingen opplæring eller teknikk, og balanseevnen til ei full kråke, og ta så turen til toppen av bakken.

... Og her snakker vi ikke store bakken heller. Unger på 4-5 år dansa rundt meg der jeg seila på magen med ski og staver i alle retninger.

Aldri, aldri, aldri mer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:53   #16
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det eneste som ikke skjedde i den rekka der, var vel at jeg ble nedkjørt av en idiot.

Se for deg ungdommelig overmot, sterkt gruppepress, overhodet ingen opplæring eller teknikk, og balanseevnen til ei full kråke, og ta så turen til toppen av bakken.

... Og her snakker vi ikke store bakken heller. Unger på 4-5 år dansa rundt meg der jeg seila på magen med ski og staver i alle retninger.

Aldri, aldri, aldri mer.

Kjenner noe av det der. Det var ikke snakk om å lære å stå på slalåm først for min del heller - jeg skulle bare bli med de andre og ploget meg ned bratte bakker med knall og fall.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:57   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Huff. Men det er jo ikke skienes feil. Det er jo det samme å grisekjøre bil uten lappen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:59   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Nei, det er ikke noe for meg. Jeg liker ikke slalåmbakkemiljøet, jeg er redd for å skade meg og bli påkjørt av ville horder, og det innebærer masse bilkjøring på ekle svingete vinterveier. Jeg liker bortoverski. Jeg har vært med guttene mine endel, men står ikke slalåm selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:59   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg har da aldri skylt på skiene, men når det er sagt, jeg skal som nevnt holde løftet mitt til siste åndedrag er tatt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:00   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg har passert 40 og står egentlig mye slalom nå forhold til årene mellom jeg var 20 og 35 år hvor jeg sto maks en gang i året annenhvert år eller noe. Tok det opp igjen etter vi fikk unger og kjøpte meg nytt utstyr, og har stått mye siden minsten var 3 år og kunne være med i bakken. Så nå har vi det som en familieaktivitet i vintersesongen, også har jeg gjerne et par turen til bakken uten barn også i løpet av sesongen. Men nå siste året så har alle ungene stått alene i store bakker, så da er det ingen hindring i å ha med barna. De er mindre pysete enn meg. Merker det at jeg er mye mere pysete nå enn når jeg sto når jeg var 15-20 år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no