Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-20, 14:56   #61
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Datoer for HEF-konfirmasjoner i 2021 der vi bor er ikke lagt ut enda. Når kommer det, da, mon tro? Det er vanskelig å planlegge noe særlig uten en dato.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 20:06   #62
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Jeg har lagd en grovplan og sondert terrenget litt når det kommer til lokale og påmelding til humanistisk konfirmasjon. Melder meg nok inn i HEF, jeg og. Datoene for neste år slippes i løpet av mai. Lokale håper jeg å få fikset her i nærområdet - vi har et grendahus som leies ut billig, og de åpner for å sette seg på liste til neste års datoer ganske snart.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-20, 00:15   #63
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Her har HEF en datoliste pr kommune fem år framover, slik at det er mulig å vite datoen. Vi booket lokale i fjor til 2021. Men det er flere seremonier samme dag, så om klokkeslett er viktig, må man melde seg på i rimelig tid etter at påmeldingen åpner. Vi prøver å få kl 12, tror jeg. Og inviterer til kl 14 for selskapet. Da kan de som kjører et stykke få grei tid før og etter til reisevei.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 18:54   #64
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Er det noen flere som har barn som ikke vil konfirmere seg?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 19:10   #65
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Min eldste valgte å ikke konfirmere seg. Vi feiret da 15 årsdagen med ett litt større familieselskap

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 19:31   #66
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Min eldste valgte å ikke konfirmere seg. Vi feiret da 15 årsdagen med ett litt større familieselskap

Takk, var i grunn det jeg lurte litt på.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 21:27   #67
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Syns de er modige de som velger å ikke konfirmere seg. Veldig mange ungdommer går med strømmen i den alderen. Det gjorde begge mine to eldste. En «utvidet» feiring av 15-årsdag, høres jo veldig fint ut.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 21:38   #68
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Syns de er modige de som velger å ikke konfirmere seg. Veldig mange ungdommer går med strømmen i den alderen. Det gjorde begge mine to eldste. En «utvidet» feiring av 15-årsdag, høres jo veldig fint ut.

Enig!

Hva er grunnen(e) til at han ikke vil, Chablis?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 22:11   #69
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi går for HEF, men hadde uansett gitt et tilbud om en stor familiefest.

HEFs påmelding starter 02.06. for medlemmer her, og for andre uka etter.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 22:39   #70
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.524
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vår vil ikke konfirmere seg heller, han får istedet en større familiefest når han fyller 15.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 23:04   #71
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Han har helt greie grunner for hvorfor han ikke vil, men jeg tenker det kan endre seg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 23:42   #72
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Han har helt greie grunner for hvorfor han ikke vil, men jeg tenker det kan endre seg.

Helt sikkert! Må han melde seg på nå eller kan han tenke på det i sommer?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-20, 00:13   #73
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg vet ikke en gang om 2006-modellen ønsker å konfirmeres. Men om hun gjør det, så hører vi hjemme her, da.

Vi har visst konfirmant neste år! Hun har bestemt seg og skal ha HEF konfirmasjon. Påmelding er nå snart i Oslo, er det ikke?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-20, 12:15   #74
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Min 2019-konfirmant valgte å ikke konfirmere seg. Planen er å ha ekstra stor feiring når han er 18. Min 2026-konfirmant har hoppet av katekesen (undervisningen). Vi får se om det blir HEF på ham etter hvert. Eneste jente i flokken gleder seg til konfirmasjon våren 2021. De hadde katekese på lørdag på Zoom.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-20, 23:15   #75
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2021

HEF har påmelding fra mandag. Dere i Oslo, når skal dere ha seremoni?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 00:25   #76
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

HEF har påmelding fra mandag. Dere i Oslo, når skal dere ha seremoni?

Vi satser på seremoni 29. mai.
Det er jaggu meg akkurat ett år til i dag det gitt.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 00:55   #77
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Vi satser på seremoni 29. mai.
Det er jaggu meg akkurat ett år til i dag det gitt.

Vi gjør også det. Plutselig kjente jeg at jeg ble voksen.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 02:04   #78
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Vi gjør også det. Plutselig kjente jeg at jeg ble voksen.

Ja, man kan liksom ikke påstå at man er noe annet enn voksen når man har konfirmant i hus. Jeg håper det går greit med påmelding. Vi satser på leir og han vil gjerne sammen med en kompis. Og så håper jeg lokale ordner seg. Har noen følere ute, men har ikke fått noen bekreftelse enda.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 18:07   #79
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Er det noen flere som har barn som ikke vil konfirmere seg?

Min vil ikke. Han ser ikke poenget og er særs lite opptatt av hva andre mener og syns, og nærmest immun mot gruppepress. Selv syns jeg det er stusselig, og tror at grunnen er at han ikke vil ha oppstyr rundt egen person. Det liker han ikke og har ikke villet ha barnebursdager på noen år heller. Jeg er redd han kommer til å angre, men kjenner jeg han rett gjør han jo ikke det. Eneste mulig alternativ for ham er HEF konfirmasjon - søskenbarnet hans, samme årgang og bosted, skal ha det. Så jeg bør vel egentlig være fornøyd med å slippe peset med at den lille familien vi er, muligens må dele seg. Håper på å kunne ha en litt stor bursdagsfeiring (han har bursdag i juni), men vet ikke helt om han vil det heller.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-20, 11:10   #80
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

En venn av barnet sa i går at hen ikke kunne gå på konf. kurs visse dager pga trening. Helt vanlig 13/14- lag som ikke har spesielle evner, så det er ikke noe toppidrettsuttak og denslags. Det virket ikke å være noe barnet ønsket seg (eller foresatte insisterte på).

Stusset jeg veldig på. Mine barn har gått på aktiviteter hvor det er viktig med oppmøte pga helheten, men det har alltid vært «unntak» for konf. kurs den ene våren i livet??

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no