Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til dere med barn i barnehage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 00:37   #1
Førskolelæreren
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 25
Førskolelæreren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Til dere med barn i barnehage

Kunne dere tenkt dere å hjelpe meg litt? Jeg går på førskolelærerstudiet og vi har en gruppeoppgave nå, hvor vi kunne tenkt oss å få foreldres syn på ting. Så jeg har laget en liten undersøkelse, og jeg trenger MANGE svar. Tenkte nettet var et fint sted å finne folk.

Håper så mange som mulig kan ta seg tid til å svare :-)

Og det er bedre å svare litt, enn ingenting. :-P

http://www.sonorait.no/respond/auth?o=1389...mp;q=5041128210

Førskolelæreren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 00:42   #2
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Hvem er du?

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 00:43   #3
Førskolelæreren
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 25
Førskolelæreren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

En førskolelærerstudent som sagt

Førskolelæreren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 01:13   #4
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Skeptisk som jeg er, kommer jeg ikke til å utlevere ungenes barnehage til deg.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 01:20   #5
Førskolelæreren
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 25
Førskolelæreren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Nei da lar du bare være å svare :-)

Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan misbruke slik info, når undersøkelsen er anonym, og spørsmålene ikke er noe som helst avslørende for hvilken barnehage det er snakk om.

Men for all del, jeg tvinger ingen til å svare :-P Bare ber om hjelp fra de som kan tenke seg å hjelpe jeg.

Men er noen som har svart med bare prikker eller vilkårlige bokstaver. Da er det bedre de ikke svarer i det hele tatt... For jeg har bare 75 gratis svar på denne undersøkelsen.

Førskolelæreren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 06:40   #6
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Så lenge man ikke nevner navn på barnehagen, barna e.l. så kan jeg ikke se at det er noe "farlig" å svare. Har selv måtte gjøre undersøkelser, og vet hvor krevende er. Men du kunne godt skrevet mer om prosjektet ditt og gjerne også hvor du holder til i landet, hvilke skole osv. Det øker troverdigheten din.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 06:55   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Jeg skal ta en titt på den litt senere når jeg har bedre tid.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 06:58   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Jeg har svart.

Jeg tror imidlertid du får litt flere svar om du forteller litt mer om deg selv og hvor i landet du holder til osv.

(Undesøkelsen var forøvrig helt anonym, så jeg tenker at det ikke er så veldig farlig å svare på den.)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 07:35   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Du trenger vel forøverig minst 100 svar for å få en god kvantitativ undersøkelse, så 75 rekker ikke helt frem anyway. Forøvrig så kan jo både barn og de som ikke er foreldre svare på slike linker som ligger på nett. Så det spørs hvor godt dette er, rent metodisk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 07:46   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Jeg har svart, men lurer veldig på hvordan dere kan behandle disse dataene i noe målbart system.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 07:52   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Jeg jobber med markedsundersøkelser, og dette holder ikke metodisk. Jeg har allikevel svart.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 07:52   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Det kommer jo helt ann på hva de skal med undersøkelsen. Man kan fint lage en liten undersøkelse men som sitron sier blir det ikke gode målbare data og man kan ikke bruke resultatene til å generalisere. Men dataene man får inn kan alikvel si noe om hvordan foreldre opplever barnehagen (hvis det er det de ønsker å si noe om).

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 07:54   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Men dataene man får inn kan alikvel si noe om hvordan foreldre opplever barnehagen (hvis det er det de ønsker å si noe om).

Siden de ikke vet om det er foreldre som svarer, så kan de jo ikke det. Da kan de jo bare si at det er en større sannsynlighet for at foreldre har svart, siden linkene ligger på foreldreforum. Men som vi alle vet, så finner også andre enn foreldre denne siden her.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 07:55   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Og i oppgaver på føskolelærerstudiet handler det ofte om å drøfte problemstillinger, ikke å finne harddata. Da kan det være nyttig å høre andre sine erfaringer.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 07:55   #15
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Siden de ikke vet om det er foreldre som svarer, så kan de jo ikke det. Da kan de jo bare si at det er en større sannsynlighet for at foreldre har svart, siden linkene ligger på foreldreforum. Men som vi alle vet, så finner også andre enn foreldre denne siden her.

Det har du helt rett i.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 08:00   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Og dessuten: I og med at det kun er avhengig av hvordan ordlyden er, vil det kanskje være synsing å ha noen formening om hva de ulike som svarer legger i svarene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 08:02   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Har svart, for jeg vet hvilket pes det er å få folk til å stille opp på slikt.

Men det hadde vært hyggelig om du fortalte noe om hva slags oppgave du skriver, hva er problemområde og fokus, for eksempel.

Et lite tips, som du muligens har tenkt på allerede - nevn i oppgaven betenklighetene ved å lage en undersøkelse og legge den ut på et vilkårlig forum slik. (Selv om du har stor mulighet for å treffe rett målgruppe når du velger et foreldreforum, selvsagt. ) Som fler har nevnt, dere har ingen garanti for at det virkelig er foreldre som svarer, eller om noen bare har det moro med dere.

Som Tjorven også nevner, er ikke dette godt nok metodisk til å dra noen fullstendig konklusjon av, men du nevner dette er en gruppeoppgave, og det er ganske så midt i et semester, så jeg vil anta du ikke skriver hovedoppgaven din nå. Med dette er det nok litt mer slakk metodemessig, dersom du kan begrunne valget du har tatt og reflektere over utfordringer og mulig feilinformasjon dette kan gi.

Lykke til videre.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 08:13   #18
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Har svart.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 08:56   #19
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Det er til en gruppeoppgave, og da regner jeg med at de bare trenger litt info til å drøfte rundt. Det er jo ikke en doktorgradsstudie akkurat. Husker selv da jeg gikk førsteåret på universitet, da gjorde vi også slike undersøkelser, for å få en liten pekepinn på et eller annet..

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 08:57   #20
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Synes noen av spørsmålene var litt flytende og upresise, men har svart.

Jeg lurer også litt mer på hva oppgaven handler om og ikke bare få vite at dere ønsker "foreldres syn på ting".

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no