Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 22:09   #121
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi roter derimot ikke så mye i bokhyllene. (Det var da voldsomt da, Elinblue. )

Det er ikke fullt før det renner over. Sånn går det når man ikke har plass! Det var forresten lurt å ta bilde, for der fikk jeg øye på ei bok i hylla som tilhører Xian, og som skulle vært levert tilbake i 2005 eller deromkring.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:12   #122
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er ikke fullt før det renner over. Sånn går det når man ikke har plass! Det var forresten lurt å ta bilde, for der fikk jeg øye på ei bok i hylla som tilhører Xian, og som skulle vært levert tilbake i 2005 eller deromkring.

Hm, jeg kan tenke meg at våre hyller hadde sett lignende ut hvis vi ikke hadde hatt et helt hus (og mange hyller) å fordele alt på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:14   #123
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Klok av skade har vi ikke bokhyller i stua.

  Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:15   #124
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Mine bokhyller ser nøyaktig ut som Elinblu sine. Jeg synes det er litt koselig, jeg.

(Så kan man jo tenke seg til resten av huset mitt).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:18   #125
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Klok av skade har vi ikke bokhyller i stua.

Igjen: prøv med 65 kvadrat. Ett sted må man gjøre av tingene. Jeg er ellers enig i at det egentlig er litt koselig, i motsetning til resten av rotet vårt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:24   #126
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er ikke det jeg mener med å være gjestfri. Virkelig gjestfri er å bli genuint glad for å få besøk; det holder ikke at man ikke kaster dem på dør eller at man gjør gode miner til slett spill.

Jeg blir glad for og få besøke, det er super koslig.

Men det er bare det at jeg blir så flau når det er rotete og skittent når de kommer. Jeg har jo altid pleid og ha de skikkelig her hjemme, men etter jeg begynnt og studere og sambo jobber så mye så sklir det litt ut :skrape:

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:25   #127
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Igjen: prøv med 65 kvadrat. Ett sted må man gjøre av tingene. Jeg er ellers enig i at det egentlig er litt koselig, i motsetning til resten av rotet vårt.

Skap med dører er praktisk, for da ser man ikke rote!

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:28   #128
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Klok av skade har vi ikke bokhyller i stua.

Det er mye mer hyggelig med rotete og overfylte bokhyller i stua enn ingen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:18   #129
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ja, det er visst noen som skal på langtur med barnehagen i morgen og da passet det godt å slenge sammen noen boller. Litt uvant å ha det såpass strøkent da, noe som tydelig kommer frem når vi rydder mens ungene er hjemme. "Mamma, får vi besøk?"

5-åringen har forlengst spurt hvorfor vi bare rydder hver gang vi får besøk...

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:20   #130
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det er mye mer hyggelig med rotete og overfylte bokhyller i stua enn ingen.

Enig. Skulle ønske jeg hadde plass til bokhyller i stua.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:53   #131
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Hva er egentlig greia med å ikke ønske uanmeldt besøk fordi det ligger litt rot hist og pist?

Litt rot tyder jo bare på et levende hjem, og jeg kan ikke tenke meg at noen i det hele tatt legger merke til rot på en negativ måte. Med mindre det er så ille at man må grave seg vei frem til sofaen da...

Her er huset så godt som aldri strøkent. Normalt sett så er det ikke bombet, men smårot ligger det overalt. Sånn er det bare her, og sånn kommer det nok alltid til å være også.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:55   #132
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg åpner ikke døra hvis noen kommer uanmeldt.

Det var fordelen med å bo i blokk husker jeg. Jeg kunne la være å ta callingen dersom det ringte på ute og jeg ikke ventet noen.

Verre nå når folk ser rett inn i stua vår når de ringer på.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 16:03   #133
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg kan love at når det er rotete her, så er det rotete. Big time. Ikke skittent, men rotete. Vi er fire rotehuer, og da blir det fort sånn... Det ER vanskelig å legge alt på plass etter seg, er vår erfaring .

Det er egentlig litt plagsomt, for både maen og jeg liker best når det er ryddig, men så er det evnen til å holde det sånn da....

Vi holder stort sett oppholdsrommene ok ryddet, men soverom og bad, pluss ungenes rom, har en tendens til å flyte ut. Og jeg orker ikke å bruke livet mitt på å rydde. Jeg har faktisk reklameskiltet "a clean house is a sign of a wasted life" på veggen Og en vaskehjelp som kommer annen hver uke og sørger for at det i alle fall en stakket stund er like ryddig og rent som jeg skulle ønske det var hele tiden...

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 17:49   #134
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Folk som unnskylder seg og sier at det er helt bombet når du med egne øyne kan se at det ikke er det, kan du naturligvis ikke stole på. Men det finnes folk som har det rotete hjemme på ordentlig. Det kan jeg garantere.

Bidrar med garanti. Nesten så jeg skulle tatt bilde, men akkurat nå er det faktisk nesten ryddig her.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:26   #135
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har nå først faktisk lest tråden og sier at dette var tråden sin, det! Jeg likte veldig "hva har du på stuebordet-tråden" og denne likte jeg like godt. Oppløftende å se at det faktisk ikke er mer rotete hos oss enn hos andre.

Men så er spørsmålet: har der flest ryddige dager eller flest rotete dager? Vi er kronisk rotete med mindre vi får besøk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:33   #136
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

[quote=Bauche;1669674
Men så er spørsmålet: har der flest ryddige dager eller flest rotete dager? Vi er kronisk rotete med mindre vi får besøk.[/QUOTE]

På vårt beste har vi det normalt rotete...

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:39   #137
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg kan rote i høyden og liker uanmeldte besøk. Da slipper jeg jo å rydde først.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:41   #138
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Vi har et rom vegg-i-vegg med stua. får vi anmeldt besøk med kort varslingstid, så skal jeg love at døra til det rommet er lukket....og særs rotete.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:59   #139
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg kan rote i høyden og liker uanmeldte besøk. Da slipper jeg jo å rydde først.

Jeg er veldig enig med Tinetoff her. Jeg synes uanmeldt besøk på mange måter er veldig deilig. Da blir det litt sånn "ja, her har vi ramla inn av døra i dag og ikke fått ryddet helt opp etter middagen". Og det er jo helt greit. Så hiver man seg ned med en kaffe og kan være opptatt av andre ting.

Jeg skulle ønske vi fikk litt oftere uanmeldt besøk. Vi har allerede ganske mye besøk som ikke er uanmeldt, og kan ikke legge inn mer i kalenderen av sånt, da blir det stress. Men folk som ramler innom (sånn som i gamle dager da jeg vokste opp på landet...), det er ikke stress syns jeg. (Med forbehold om at man har guts til å si nei eller gjøre besøket kort dersom det absolutt ikke passer).

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:59   #140
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg sorterer klær på roterommet i dag. Jammen godt at det er et eget rom hvor jeg kan gjøre slik.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no