Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 17:35   #81
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Albertine: Det er sånn cirka det nivået vi ligger på også, og uanmeldt besøk sjenerer meg overhodet ikke, tvert imot.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:49   #82
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Albertine har litt hverdagsrusk. Ikke ordentlig rot.

De fleste av våre venner har de mye ryddigere enn oss. De kan visst ikke slappe av om det er rotete. Vi har ingen problemer med det. Nå som huset er blitt stort er stue/kjøkken/gang greie områder. Hverdagsrusk, men ikke ordentlig rot. Alle andre er litt krise innimellom, men der har vi jo ikke besøk.

For å illustrere husets verste rom. Her er det virkelig rot.


Sist redigert av Chanett : 28-05-09 kl 00:25.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:54   #83
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Det er forskjell på rom man kan lukke døra til og hverdagsrom. Til mitt forsvar kan sies at på søndag var kjøkkenet blåst og stua prikkfri, så det er rent under alt rotet. Men guri så fort vi roter igjen...

  Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 18:15   #84
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Så deilig med slike bilder da - er visst flere som meg, så da er jeg kanskje ikke så aller verst likevel.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 18:23   #85
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

*Ser på bilder og klør i fingrene etter å organisere og rydde....*

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 18:25   #86
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

*vuderer å gå å ta bilde av kles og vaskerommet vårt*

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 18:29   #87
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

*Ser på bilder og klør i fingrene etter å organisere og rydde....*

Du må gjerne rydde datarommet og krypeloftet vårt. Resten trenger ikke å organiseres.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 18:36   #88
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Så deilig med slike bilder da - er visst flere som meg, så da er jeg kanskje ikke så aller verst likevel.

Har et sånt rom jeg og....

Tror alle tror at man er alene om det...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 18:45   #89
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har det rotete. Jeg har det så rotete at folk ikke helt vet hva de skal si. Som regel blir det "det er så greit å komme på besøk til noen som ikke har det blåst -da føler vi oss hjemme". Og det er gjerne ETTER at jeg har rydda

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:04   #90
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg får nok ikke like kløe i fingrene som Jinx til å rydde. Men jeg må innrømme at jeg nok hadde blitt småsprø av å ha det så rotete som på noen av bildene (ingen nevnt, ingen glemt). Kanskje jeg er ryddigere enn jeg innbiller meg at jeg er? :håpefull:

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:36   #91
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

[quote]

Opprinnelig lagt inn av Teofelia;1667849.......

........... Det viktigste er da at vi har det så hyggelig at folk har lyst til å stikke innom.[/quote

Jeg har gjemt rotet mitt i kjelleren, og i mitt overflaterot er alle velkommen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:38   #92
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem



Det ser nok sjelden bomba ut her i grunn. Må innrømme det. Men som sagt så har jeg rotet samlet på noen rom.
Vi er ganske flinke til å rydde kjøkkenet rett etter middag, jeg HATER rotete kjøkken, og for noia om posten ligger på benken i to dager.

Men rotete og skittent er det alltid under plassen til Peder feks. Gleder meg til han begynne å rote litt mindre når han spiser..

Ellers har vi sjelden klær slengende rundt, men ligger ofte noen bunker i skuvsenga på oftet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:39   #93
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Nå ble det brått rotete her. En diger nestentørr klesvask måtte reddes inn fra regnværet, og befinner seg spredd ut over hele stua.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:40   #94
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.


For å illustrere husets verste rom. Her er det virkelig rot.

Oi, hihi. Jeg sliter nok litt med slike rom.
Jeg har det i grunn like rotete jeg og, på gjesterommet, men jeg har pakka alt inni et skap.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:44   #95
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg ser det en nok rotete hjem der ute ja, men jeg synest fremdeles det ikke er så vondsomt. Det er jo bare litt overflaterot, som ikke kan ta lange stunden og rydde.

Nå jeg tenker bombet, så er det mer at det ligger rote og skitt alle veier. Gjerne hele gulv, bord, benker og lignede er dekkt.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:48   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Oi, hihi. Jeg sliter nok litt med slike rom.
Jeg har det i grunn like rotete jeg og, på gjesterommet, men jeg har pakka alt inni et skap.

Det er gjesterommet/datarommet som ser slik ut. Jeg sorterer klær og leker der inne. Resten vil nok karakteriseres som ryddig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:55   #97
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg har det rotete. Jeg har det så rotete at folk ikke helt vet hva de skal si. Som regel blir det "det er så greit å komme på besøk til noen som ikke har det blåst -da føler vi oss hjemme". Og det er gjerne ETTER at jeg har rydda

Sånn er det her og.

Men det har blitt bedre med åra, må jeg si. Nå for tida har vi stort sett ikke så mye liggende på gulvet i stua at the end of the day, men sånn som kommoden i gangen er det leeeeenge siden jeg har sett toppen av!

Spisestuebordet her er rimelig krise nå, men jeg tømte salongbordet i går før jeg fikk besøk, så da virket det liksom veldig ryddig likevel. På toppen av rotet på spisestuebordet klarte jeg i stad å tømme en stelleveske jeg ikke har brukt på ca 1 år, så nå ligger det tre tonn med rot der, toppet av truseinnlegg, speil, klær i babystørrelse, tomme plastposer tenkt til søppel, osv.

Og jeg ORKER ikke å tenke på å rydde der. Det ble litt komprimert i stad, da vi skjøv hele haugen litt sammen for å få plass til tegnesakene til jentungen.


Forøvrig savner jeg flere bilder i tråden!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:55   #98
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Den videon på youtub må dere se, dett er et bombet hus.


(Kilde: youtube.com)


Noe som slår denne??

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:01   #99
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Det er jo ikke altid det er kult og ha besøk. Slike dager som når mor går med koseklær/pysjen med hårte til alle kanter. Stuen ser ut som en lekebutikk har eksmplodert, på kjøkken er det spor ett hva man har spist til de tre siste måltiden osv....

Jeg ville fortsatt ha åpnet døren og sagt "Nei, så hyggelig at dere stakk innom!" Og jeg ville ha ment det.

Jeg synes rett og slett det er mye viktigere å være gjestfri enn å ha et ryddig hjem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:03   #100
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville fortsatt ha åpnet døren og sagt "Nei, så hyggelig at dere stakk innom!" Og jeg ville ha ment det.

Jeg synes rett og slett det er mye viktigere å være gjestfri enn å ha et ryddig hjem.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no