Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 15:54   #61
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har tatt til meg hvordan noen venner av oss gjør det. De kan ha det veldig veldig rotete, men inviterer likevel med folk hjem på spontane middagsbesøk osv. Og det er så hyggelig! Jeg koser meg der, og sitter absolutt ikke og tenker stygt om dem fordi det er rotete.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:56   #62
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Det er jo ikke altid det er kult og ha besøk. Slike dager som når mor går med koseklær/pysjen med hårte til alle kanter. Stuen ser ut som en lekebutikk har eksmplodert, på kjøkken er det spor ett hva man har spist til de tre siste måltiden osv....

Jeg syns alltid besøk er kult, uansett. Det er ingen som kommer på besøk til oss som ikke ville tålt noe av det ovennevnte. De færreste av våre venner har det hundre prosent strøkent selv og det er virkelig ikke det som betyr noe!

(Nå er det aldri spor etter tre måltider på kjøkkenet mitt, da, men om det var det ville ikke det spilt noen rolle heller.)

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:01   #63
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Det var litt fjasete, det med at jeg ikke åpner.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:05   #64
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Måtte iallefall fått tørka av bordet og tv, lagt på duken og fjerna plasposen for å følt at det var bra nok til å ta imot besøk.(Men hadde selvfølgelig tatt imot besøket, og unnskyldt meg litt mens jeg rydda).

Jeg tror jeg ville enten tatt det som en subtil fornærmelse eller som fisking etter komplimenter dersom de jeg besøkte ba om unnskyldning for "rot" i denne størrelsesorden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:05   #65
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har gjemt meg en gang, da vi bodde et sted det var en gjeng med utrolig masete Jehovas Vitner som stadig ringte på. Vi hadde veldig store stuevinduer så treåringen og jeg la oss på stuegulvet, må ha vært veldig konfliktsky den dagen siden jeg ikke orket å avvise dem. Det gjorde et voldsomt inntrykk på eldstebarnet, han snakket om "de hovaene" i lang tid, og lurte på om vi skulle gjemme oss.

(Men dette hadde ingen ting med rot å gjøre, altså).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:06   #66
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det var litt fjasete, det med at jeg ikke åpner.

Det er jeg også. Sitter veld det litt på spisen.

Jeg liker veldig godt besøk, men aller beste planlagt. Da kan jeg lage middaga og stelle i stand.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:06   #67
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror jeg ville enten tatt det som en subtil fornærmelse eller som fisking etter komplimenter dersom de jeg besøkte ba om unnskyldning for "rot" i denne størrelsesorden.

Samme her. Å unnskyld, det ligger visst et vissent blad i vinduskarmen oppe i andre etasje.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:10   #68
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Måtte iallefall fått tørka av bordet og tv

Hvis noen hadde begynt å tørke støv etter at jeg kom, ville jeg virkelig begynt å lure

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:32   #69
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Her er det nesten aldri strøkent, det er bare hvis jeg venter besøk og gjerne folk som aldri har vært her før. Da vil jeg gjerne gjøre et godt første inntrykk. Jeg kan nok fint si at det ikke ser ut her, samtidig som andre kan mene at det ser ok ut. Men da mener jeg at jeg ikke er fornøyd med hvordan det ser ut, og at det ikke er presentabelt nok for besøk. Som regel ser det ok ut, men noen ganger kan det flyte litt. En sjelden gang iblant, ofte hvis jeg har storopprydding er det virkelig bombet.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:36   #70
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Moralen er: la alltid nederste laget i rotet ligge, hvis ikke blir det rot i rotet.

Og ikke la noen rydde for deg. Det er bedre med system i rotet en rot i systemet. :gammeltjungelord:

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:43   #71
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg ser mitt rot bedre enn andres. Jeg bryr meg ikke noe om deres, men mitt henger jo over meg og plager samvittigheten min.

Ja, jeg kan ha det skikkelig rotete. :lover:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:03   #72
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Samme her. Å unnskyld, det ligger visst et vissent blad i vinduskarmen oppe i andre etasje.


Opprinnelig lagt inn av United, her.

Hvis noen hadde begynt å tørke støv etter at jeg kom, ville jeg virkelig begynt å lure

Nei, et vissent blad blir noe annet.

Og jeg ville ikke ha begynt å tørke støv av TV etter at besøket hadde kommet. Men jeg ville ha tørka av salongbordet (som vi kanskje skulle drikke kaffe ved) som hadde flekker ja, og lagt på duken.

Men jeg bryr meg ikke så mye om hvordan andre har det. Mitt eget rot er mye mer plagsomt enn andres.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:08   #73
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

For meg er det et spørsmål om jeg vil ha besøk eller ikke. Som regel er døren åpen hos oss, gjester er velkomne. Om de tenker stygge ting om oss fordi det i beste fall er litt rotete er deres problem.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:24   #74
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Å milde skrekk. Jeg har både spisestuebord og salongbord i stua. Det vil si, jeg ser bena på spisestuebordet, så jeg antar at jeg har et. Vi snakker ikke om salongbordet. Lyspunktet er at det som ligger i høøye stabler på spisestuebordet er rene klær.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:27   #75
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg ville også tørket av bordet vi skulle sitte ved, hvis det kom besøk og det var støvete eller smulete på bordet. Men noe videre støvtørking enn det hadde jeg ikke gitt meg ut på med gjester i huset.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:27   #76
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Oookei, her ER det rotete , og jeg skal bevise det.

Stue først.

Her er to hyller. Rotet skal egentlig være inni skapene, men den gang ei. Her er bøker, garn, papirer i lange baner, en vognpose, et par pledd, klær, sy-ting og smårusk.



Her er en annen hylle. Rot, rot, rot - særlig på toppen, der vi setter leker som enten er ødelagte eller som de krangler om.



Så kjøkken.

Melkekartonger. Ingen gidder å brette. Men vi skyller, da. Skrotsamlere skimtes i bakgrunnen.



Hyller over benken. Det er ryddigere enn det var Her kan dere skimte at jeg drikker FirstPrice-te også



Så ja: her er det rotete - og det er aldeles uten baktanker om komplimentfisking

__________________
- 06 og 07 -

Sist redigert av jolie : 27-05-09 kl 21:51.
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:30   #77
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Det er jo bare prat på dere. Her kommer bildebevis. Disse bildene er nettopp tatt, vi har akkurat kommet hjem fra jobb og har kjørt i gang middagen. Veldig vanlig rotenivå hjemme hos oss, noe som ikke egner seg for tilfeldige besøk:


  Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:32   #78
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Nå ble jeg litt lettet, Albertine. Det har nemlig ikke sett slik ut hos deg når JEG har vært der, så jeg har alltid følt meg så slabbedaskete i sammenligning.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:33   #79
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Er det nå jeg skal gå og fotografere rommet til russegutten min som har et meget travelt program og for tiden bare er hjemom i et par timer om gangen, tro?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:35   #80
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå ble jeg litt lettet, Albertine. Det har nemlig ikke sett slik ut hos deg når JEG har vært der, så jeg har alltid følt meg så slabbedaskete i sammenligning.

Eh, jeg rydder jo til krampa tar meg når jeg vet jeg får besøk da. Men nåde den som kommer uanmeldt, den må nok stå på trappa ei stund før den får komme inn.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no