Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere? (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-08, 19:58   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere? (Dagbladet)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/13/535144.html (obs. ikke noe for sarte sjeler)

Hva syns dere om dette?

Jeg vet ikke helt hva jeg syns. Det avhenger veldig mye av hvordan dette presenteres, og at de voksne er vàre overfor barnas reaksjoner. Noen barn kan takle dette bra, mens andre bør slippe dette, tenker jeg.

I gamle dager var dette en veldig naturlig del av livet. Også det å se og stelle døde slektninger, naboer, venner osv. Det var en naturlig del av livet.

Slakting i barnehagen er jo litt kunstig også da..... Jeg vet ikke helt om jeg syns det er 100% greit. Kanskje det er 70% greit

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:00   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Dette er jo en gårdsbarnehage så i den sammenhengen synes jeg det er naturlig. I vår kulturbarnehage så ville det ikke vært naturlig å komme drassende med en sau for å avlive.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:08   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Dette er jo en gårdsbarnehage så i den sammenhengen synes jeg det er naturlig. I vår kulturbarnehage så ville det ikke vært naturlig å komme drassende med en sau for å avlive.

Jeg er enig med Veronal her. Settingen har mye å si, sammen med hvordan det presenteres for barna. For noen barn er jo dette med slakt av dyr en naturlig del av hverdagen, mens det ikke er det for andre. Jeg synes at det er veldig viktig at foreldrene er grundig informert og at barna er godt forberedt.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:10   #4
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Det avhenger av settingen. Det må passe inn, som Veronal sier. Da synes jeg det er greit. Det hadde ikke passet å slaktet et dyr i den urbane barnehagen Eivind går i nå, mens det hadde passet utmerket i den han skal begynne i til høsten.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:11   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Jeg klarer ikke se problemet i dette i det heletatt. For det første er det, som nevnt, en gårsbarnehage. For det andre ble barna "spart for" å se selve avlivningen, de så bare hvordan dyret ble behandlet i etterkant, med flåing, rensing etc. Ser ut fra teksten at det var et fåtall av barna som var tilstede. Ergo velger jeg å tro at dette har skjedd i samråd med foreldre og pedagogisk personale, slik at det var de "tøffeste" som fikk være med på dette, barn som man anså ville takle det. Jeg vil også tro at de har fått en nøye foklaring på hva som skal skje og hvorfor det blir gjort. Jeg vil også tro at de har en million og femti spørsmål i etterkant, som alle vil bli forklart på en saklig og god måte.

Jeg ser ikke problemet i det heletatt i at barn lærer at det er forskjell på nyttedyr- og kjæledyr, som det ble skrevet.

He he, preget av en oppvekst på landet, skjønner jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:13   #6
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Ja så lenge ungene er godt forbredt syns jeg dette er flott læring, barn i dag vet svært lite om hvor maten kommer fra. Kankje er vi for snille med å skåne dem for den "brutale" sannheten, eller kanskje er ikke sannheten så brutal for et barn som får det skikkelig forklart på en god måte.

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:20   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Før jeg leste artikkelen var jeg en smule skeptisk. Men etter å ha lest den synes jeg at det var helt greit!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:24   #8
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Jeg ser ikke problemet i det heletatt i at barn lærer at det er forskjell på nyttedyr- og kjæledyr, som det ble skrevet.

Men kan de ikke lære det på andre måter da? Syntes bare det så litt brutalt ut jeg . Jeg er kanskje litt var for slikt bare.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:16   #9
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det avhenger av settingen. Det må passe inn, som Veronal sier. Da synes jeg det er greit. Det hadde ikke passet å slaktet et dyr i den urbane barnehagen Eivind går i nå, mens det hadde passet utmerket i den han skal begynne i til høsten.

Bare av nysjerrighet; hvorfor synes du ikke at dette passer inn i urbane barenhager?

Jeg synes detter er et bra tiltak og hadde møtt opp med begge mine små håpefulle dersom det skulle være slakting i barnehagen vår på Vålerenga. Det er dog helt greit at sauen ble avlivet først, det er jo tross alt den skremmende delen av det, jeg tror de fleste barn finner resten av prosessen mest fascinerende.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:20   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Dette er jo en gårdsbarnehage så i den sammenhengen synes jeg det er naturlig. I vår kulturbarnehage så ville det ikke vært naturlig å komme drassende med en sau for å avlive.

Du, asså, kan jo hende noen av kidsa blir musikkanmeldere eller kunstkritikere. Klart det passer inn i en kulturbarnehage.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:23   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Jeg syns det er helt greit så lenge det er en del av en større sammenheng, med både info og bearbeiding av temaet i forkant og etterkant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:25   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Bare av nysjerrighet; hvorfor synes du ikke at dette passer inn i urbane barenhager?

Jeg synes detter er et bra tiltak og hadde møtt opp med begge mine små håpefulle dersom det skulle være slakting i barnehagen vår på Vålerenga. Det er dog helt greit at sauen ble avlivet først, det er jo tross alt den skremmende delen av det, jeg tror de fleste barn finner resten av prosessen mest fascinerende.

I en "urban" barnehage vil det kanskje være mer naturlig at de besøker en gård eller naturbarnehage i tilknytning til gård der det skjer. Å komme drassende med en sau til barnehagen på Vålerenga vil være litt utenfor settingen der det vanligvis skjer.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:27   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Jeg ser ikke problemet.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:52   #14
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg klarer ikke se problemet i dette i det heletatt. For det første er det, som nevnt, en gårsbarnehage. For det andre ble barna "spart for" å se selve avlivningen, de så bare hvordan dyret ble behandlet i etterkant, med flåing, rensing etc. Ser ut fra teksten at det var et fåtall av barna som var tilstede. Ergo velger jeg å tro at dette har skjedd i samråd med foreldre og pedagogisk personale, slik at det var de "tøffeste" som fikk være med på dette, barn som man anså ville takle det. Jeg vil også tro at de har fått en nøye foklaring på hva som skal skje og hvorfor det blir gjort. Jeg vil også tro at de har en million og femti spørsmål i etterkant, som alle vil bli forklart på en saklig og god måte.

Jeg ser ikke problemet i det heletatt i at barn lærer at det er forskjell på nyttedyr- og kjæledyr, som det ble skrevet.

He he, preget av en oppvekst på landet, skjønner jeg.

Er så enig, og er ikke bekymret for minsten som begynner i gårdsbarnehage til høsten.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:52   #15
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere?(Dagbladet)

Jeg synes det er helt greit.

Barnehagen til mine unger er med på slaktingen av elg hver høst, de synes det er spennende.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:55   #16
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere? (Dagbladet)

Jeg liker ikke tanken på det engang, dyrevenn som jeg er.
De jeg kjenner som var oppvokst på gård, ble sendt bort under slaktingen. Jeg håper ungene slipper å se det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:59   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere? (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg liker ikke tanken på det engang, dyrevenn som jeg er.
De jeg kjenner som var oppvokst på gård, ble sendt bort under slaktingen. Jeg håper ungene slipper å se det.

Jeg skjønte ikke logikken din. Du er dyrevenn, så derfor håper du barna slipper å se det? En sann dyrvenn ville vel heller håpet at dyret slapp å dø, barnehage eller ei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:03   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere? (Dagbladet)

Jeg har ikke noe i mot det, så lenge det blir gjort på en ordentlig måte, og barna får svar på spørsmålene sine. De trenger heller ikke se selve avlivningen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:09   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere? (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg skjønte ikke logikken din. Du er dyrevenn, så derfor håper du barna slipper å se det? En sann dyrvenn ville vel heller håpet at dyret slapp å dø, barnehage eller ei.

Ja, akkurat. Det er klart, du sier noe der.
Jeg spiser kjøtt, men jeg vil aldri overvære slakting eller jakt. Det er vel dobbeltmoral, jeg spiser jo kjøtt. Men jeg liker ikke tanken på slakt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:58   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slakting av dyr i barnehagen. Hva syns dere? (Dagbladet)

Dette synes jeg var i overkant mye realisme. Da jeg var liten og det var griseslakt hjemme, ble vi ungene sendt av gårde, det syntes ikke de voksne at vi behøvde å ha med oss.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage, slakting


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no