Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-15, 20:19   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

17. mai

Hva spiser du 17 mai? Jeg trenger litt inspirasjon til noe å ta med til en lunch.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 20:22   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17 mai

Somregel biff, i år er det min bror som serverer middag, han har ikke bestemt meny, men antydet noe biff og kanskje ovnsstekte poteter. Kjenner jeg ham rett er det vel trolig at den blir grilla. Hørtes ikke helt feil ut det.

Men det er ikke koldtbord da. Det måtte blir roastbiff da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 20:27   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17 mai

Ingenting fast, av og til griller vi (men været på syttende mai her er jo nesten utelukkende regn hvert år), og av og til lager jeg lasagne eller fingermat. I år er vi invitert til et vennepar med barn i samme alder som våre, og de serverer faktisk taco. Det er egentlig ganske perfekt mat, for da er det noe ALLE barna liker på bordet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 20:45   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17 mai

Vi skal til svigerinne og svoger, og det skal halve resten av slekta også. Da tar vi med oss noen matretter hver, og så blir det noe koldtborlignende regner jeg med. Jeg tar med en god pastasalat med pesto, cupcakes og foccacia. Hva de andre disker opp med aner jeg ikke.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 20:47   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17 mai

Vi skal til en venninne og hennes barn, og jeg tror det blir noe koldtbordgreier, men jeg kommer til å forlange at det ikke blir like mye som sist gang vi hadde det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 21:50   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17 mai

På 17 mai spiser jeg ingen ting :knegg : før om kvelden
Her er 17 mai en møkka maraton dag.sist vi spiste middag på 17 mai var ute ilag med mamma og pappa for 3 år siden.

Hele dagen går i pølse med brød og is til ungene. Og rundstykker hos farmor-oldeforeldre. Fast takst å dra innom der på formiddagen etter toget.
Tror jeg må ta med meg noe medbrakt siden det er så mye jeg ikke tåler lengre :/

Tror vi må lage oss nån 17 mai tradisjoner, til neste år I år er det turbo sitt klassetrin som arrangerer kafé på skolen. Så da blir det ikke middag før til kvelden.

Å grille her 17 mai er bare teit å planlegge, for det snør sikkert

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 21:53   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17 mai

Vi spiser rundstykker, godt pålegg, egg til frokost. Deretter is, boller og pølser hele dagen. Og så grandiosa på kvelden, og kanskje en is til. Den perfekte dag!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 21:53   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17 mai

Min bror innleder grillsesongen i januar, og avslutter den sånn ca til jul, tror jeg... (Griller ute altså, men spiser inne) Så derav at jeg regner med t det grilles selv om det neppe er vær til å spise ute

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 22:04   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17 mai

Si det. Det går i ett hele dagen, så blir nok noe lettvint på ettermiddagen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 22:44   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Vi har aldri god frokost, og det savner jeg skikkelig. Men barnetoget starter klokka ni, og før levering rekker vi kun å dytte innpå litt grøt og å dusje og kle på oss.

Etter toget er det stappfullt arrangement samme med flere tusen andre. Pølsekøene er tilsvarende lange. Vi gir som regel opp.

Klokka 13 er det lunsj hos familie. Pleier å være f.eks. pastasalat og is.

Så er det nytt tog igjen, ikke ferdig før 18. Lang kø hjem, hjemme 19, røsker av oss selskapsklær og spiser noe helt tilfeldig og iallfall ikke planlagt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 22:47   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai

Jeg gleder meg til vi kan ha god, lang frokost, men det blir visst mange år til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 22:57   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Vi har små barn og hittil veldig rolige 17. mai-feiringer. I år kommer moren min til å være her, så jeg ser for meg at vi tar en god lunsj med rundstykker, egg, røkt ørret og denslags, før vi går og ser på tog og spiser is på skolen, og så griller vi nok etterpå (og spiser evt. inne hvis været ikke er bra). Vi griller ikke de mest spennende tingene alltid, ungene liker pølser og maiskolber, de voksne får gjerne en burger eller kanskje bare pølser, og så tenker jeg at vi lager potetsalat og andre typer salater. Og så sikkert mer is til de som vil, og evt. en kake. Du kan jo f.eks. ta med gode rundstykker, en salat eller eggerøre?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 22:58   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Vi griller alltid på 17. mai.

Hva med å ta med en god pai, f.eks. med spinat, løk og fetaost?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 23:03   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

På 17. mai liker jeg litt lett mat. På en lunsj ville jeg likt å finne pai, salat og gjerne pastasalat.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 23:08   #15
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: 17. mai

Vi serverer ofte sen lunsj i tretiden. Da har vi hatt salat, parmaskinke og annen spekeskinke, focaccia, ovnsstekte småpoteter, røkt laks, og lefseruller. Dessert og kake like etterpå. De fleste synes nok det blir litt mye, men jeg synes det er hyggelig med et festbord på denne dagen.

Noen ganger har vi hatt grilling med venner på sen ettermiddag, noen ganger middag hjemme med familien (oss, besteforeldre, svigerinne). Vi har tradisjonelt servert kokt laks, poteter, agurksalat og Sandefjordsmør.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 08:49   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Vi spiser god, lang frokost med rundstykker og egg og alt hva ellers hjertet måtte begjære.

På 17. mai-arrangementet går det i is, vafler og pølser i brød.

Vel hjemme igjen har vi mer pølser, hjemmelaget potetmos og så er det isbuffét med all slags is, strøssel, sauser, krem, bananer og alt med seg. Kanskje en kake til også.

Etterpå er det Twist m.m.

Ikke mye eller avansert sunn kost den dagen, men helt på ungenes premisser. Sånn synes jeg det skal være.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 09:30   #17
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Spiser skikkelig frokost hjemme før barnetoget.
Etter barnetoget blir det et rundstykke og/eller kakestykke på kafé før vi kjører til exen(i år er det her hos oss) og spiser lapskaus og bløtkake.
Så er det 17.mai på skolen, med leker og aktiviteter og pølser og kaker for ungene.
På kvelden er det som regel noe lett grillmat eller spekemat.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 10:16   #18
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Vi spiser fancy frokost med naboene, og så middag hos venner - vanligvis grillmat, men unntak forekommer.

Og is til dessert etter frokost. Det er det viktigste.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 10:48   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Jeg spiser som regel ingenting mellom frokost og ettermiddag på 17. mai, for wienerpølser, svart traktekaffe, lunken brus og vafler/langpannekaker frister så lite. Vi har ikke noen bestemt mattradisjon på 17. mai, men ofte er det koldtbord/tapas med bidrag fra flere. Akkurat nå har jeg veldig lyst på Broccoli Madness Salad, så det ville jeg tatt med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 11:24   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Vi spiser veldig ofte lapskaus og kaker hos noen i min familie (varierer hvem vi er hos) etter barnetoget sånn 12-ish. På kvelden har vi venner hjemme på koldtbord hvor alle lager litt hver. Jeg tror jeg skal stå for potetsalat, spekemat og karbonader i år avhengig av hva de andre tar med.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no