Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sjokoladekake til barnebursdag (ikke langpanne)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-14, 23:10   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjokoladekake til barnebursdag (ikke langpanne)

Jeg skal ha barnebursdag/familieselskap for snuppeluppe på 1 år (tvilsomt at hun kommer til å spise kake, hun takler ikke mat i biter enda). Men en del av gjestene er barn i småbarnsalder. Har dere tips til sjokoladekake oppskrifter som er en hit hos barn?.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 23:13   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake til barnebursdag (ikke langpanne)

Jeg lager noe selvkomponert med en tynn browniebunn og sjokolademousse. Det slår an i barneselskapene, i større grad enn vanlige sjokoladekaker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 23:27   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til barnebursdag (ikke langpanne)

En gjenganger her er browniesmuffins. De fyker unna i både barne- og voksenselskaper.


2 egg
3dl sukker
100gr smeltet smør
2 dl hvetemel
1ts vaniljesukker
3-4 ss kakao


Visp sukker og egg til egedosis.
Bland inn resten av ingrediensene.
Fyll muffinsformene halvfulle.
200C i 13min.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 09:47   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladekake til barnebursdag (ikke langpanne)

Hvorfor ikke langpanne?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 10:32   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til barnebursdag (ikke langpanne)

Vi liker ikke sjokoladekaker med Kefir selv om jeg glemmer det innimellom og lar meg lure av lekkert bilde på kake.. så tenk på det.

Jeg har flere ganger laget den sjokoladekaken som Madam Mim har lagt ut herinne. Søk den opp.

Cafè String sjokoladekake fra Det søte Liv er god, selv om jeg ikke får helt dreisen på toppingen så bruker en annen type smørkrem som er tjukk og deilig.

Ellers er sjokoladekakeoppskriften som ligger på Cacas sin nettside enkel og grei. Jeg brukte den alltid før da jeg lagde kaker i figurformer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 10:34   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake til barnebursdag (ikke langpanne)

Jeg for min del fatter ikke at folk liker Café Sting-kaken så godt. Jeg synes den er alt for søt og kvalm, og den har ikke falt i smak hos barn her, hvertfall.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 10:35   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til barnebursdag (ikke langpanne)

Vi har de siste årene hatt stor suksess med Nigellas Chocolate Fudge Cake - den første sjokoladekaken hvor barna ikke bare har slikket av glasuren, men spiser hele stykket, og spør gjerne om mer! Lager to bunner som jeg har glasur mellom og oppå. Kjempegod når den har stått i kjøleskapet og blitt ordentlig kald. En hit her i alle fall, til både liten og stor.

I barneselskap pynter jeg den med vanlig strøssel over glasuren eller evt. MMF.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 20-08-14 kl 11:05.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no