Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noe godt med kyllingfilet?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-14, 20:50   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Noe godt med kyllingfilet?

Jeg har kyllingfileet, noen grønnsaker og pasta og litt sånn. Jeg og minsta skal lage oss noe godt i morgen. Men jeg aner ikke HVA.
Planen var kyllingsalat, men det frister ikke lenger.

Kan ikke dette bli en "det beste jeg vet med kylling" tråd?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 20:53   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Jeg har aldri brukt denne oppskriften, men lagret den for lenge siden og kommer til å lage det en dag jeg husker å handle det jeg trenger!

http://www.godt.no/#!/oppskrift/665/...as-med-kylling

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 20:54   #3
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Ellers så er faktisk Bali kyllinggryte på pose noe vi lager innimellom, og alle i familien liker det. Har oppi grønn paprika i terninger i tillegg til kylling og fløte, og har ris ved siden av.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 20:54   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Denne er enkel og veldig god

Cajun Chicken Pasta

• 225 g linguine pasta
• 4 skinless, boneless chicken breast cut into strips, or a combination of chicken and Cajun sausages cut into slices.
• 2 tbsp Cajun seasoning
• 55 g butter
• 2 red bell pepper, sliced
• 2 green bell pepper, sliced
• 8 fresh mushrooms, sliced
• 2 green onion, chopped
• 475 ml heavy cream
• 0,5-1 tsp dried basil
• 0,5 tsp lemon pepper
• 0,5 tsp salt
• 0,5-1 tsp garlic powder
• 0,5 tsp ground black pepper
• 40 g grated Parmesan cheese

1. Bring a large pot of lightly salted water to a boil. Add pasta and cook for 8 to 10 minutes or until al dente; drain.

2. Place the chicken and the Cajun seasoning in a plastic bag. Shake to coat. In a large skillet over medium heat, saute the chicken in butter or margarine until almost tender (5 to 7 minutes).


3. Add the red bell pepper, green bell pepper, mushrooms and green onion (and the sausages). Saute and stir for 2 to 3 minutes. Reduce heat.

4. Add the cream, basil, lemon pepper, salt, garlic powder and ground black pepper. Taste, and maybe add more Cajun seasoning Heat through. Add the cooked linguine, toss and heat through. Sprinkle with grated Parmesan cheese and serve.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 20:56   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Det beste jeg vet med kyllingfilet er når man skjærer filetene i tynne skiver. Ruller dem i mel med salt og pepper, steke dem i pannen, og klemmer en sitron over til slutt. Serveres med grønnsaker, ris/pasta og choronnesaus. Vi lager med bernaise fra pose, og blander i tomatketchup og bullfightersauce, evt litt tomatpure. Veldig godt altså.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 20:57   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

LilleLeos rekegryte med kylling istedenfor reker.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 20:57   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Surr inn kyllingen med bacon. Stek det litt på panne for å få stekt baconet litt, og så sett det i stekeovnen på 200 grader en halvtimes tid. Vi serverer ris og bernaisesaus, samt litt tomat, agurk, paprika etc ved siden av. Nydelig!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 21:01   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Kyllingbiter stekes sammen med raspa ingefær, hvitløk, paprika og løk. Hell over fløte, smak til med salt og pepper. Ha gjerne i noen sukkererter like før servering. Pasta til.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 21:05   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Glitters parmesankylling er god!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 21:24   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Ellers så er faktisk Bali kyllinggryte på pose noe vi lager innimellom, og alle i familien liker det. Har oppi grønn paprika i terninger i tillegg til kylling og fløte, og har ris ved siden av.

Jegg synes også den er god.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 21:30   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Nigellas kyllingnuggets

Jeg bruker Creme Fraische istedet for kjernemelk. Kjempegodt, morsomt å lage sammen med barna, og utrolig barnevennlig smaker.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 21:38   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Kreolsk kyllingpasta:

Lag først kreolsk krydderblanding av 60 g paprikapulver, 30 g sort pepper, 1-2 ss cayennepepper (etter hvor sterkt du vil ha det), 2 ss hvitløkspulver og
2 ss løkpulver.

Brukt 2-3 ts av dette og blandet med kyllingfilet i strimler. Stek i panne og ta ut. Stek så strimlet paprika, vårløk og hvitløk mykt. Ha kyllingen tilbake og tilsett fløte. Kok opp og smak til med salt, pepper og litt sitronsaft. Server med pasta.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 21:48   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Vi er veldig glad i kyllinggryte med kokosmelk.

Steker kylling med litt rød curry. Ikke mer enn litt under 1ss. Blander i en boks kokosmelk og litt kyllingbuljong og litt vann.

Så hiver vi oppi de grønnsakene vi har. Sukkererter, gulerot, paprika, løk(stekes med kyllingen om vi bruker det), grønne bønner, brokkoli. Stort sett alt kan brukes. Ungene liker godt sukkererter og gulrot.

Rett før vi serverer tar jeg oppi 1ss soyasaus og saften fra 1/2 lime.

Veldig raskt og veldig godt. Mannen går og sniker i grytene i kjøleskapet resten av dagen.

Serveres med ris.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 22:29   #14
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Fyll med blåmuggost, surr bacon rundt. Stek i panne. Serveres med pasta og salat.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 13:10   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

En av de enkleste middagene jeg vet, som vi alle liker veldig godt, lager jeg sånn: Stek kyllingfilet i ganske små biter, ha i noen never cashewnøtter og stek litt til, skjær en myk blåmuggost i tykke skiver og legg over, hell over matfløte og la det stå under lokk til osten har smeltet. Rør det hele litt sammen og server med pasta, brokkoli og gode tomater.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 13:15   #16
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Stek kylling i strimler/biter med litt grillkrydder, urtekrydder eller det du foretrekker. Strimle grønnsakene, og fres i olje i panne til de er litt myke og får litt farge. Server med tacolomper eller i pitabrød med ønsket saus/dressing. F.eks. aioli, curry/mango-dressing, hvitløksdressing, tzatziki eller hva man liker.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 13:52   #17
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Del rå kyllingfilet i ganske store biter (5-6 biter pr filet) og legg i ildfast form. I en bolle blander du ett glass mango-chutney og 1/3 l fløte (jeg har ofte litt mindre, og kokosmelk kan sikkert også brukes), noen t-skjeer karri og hvitløk etter ønske. Hell dette over de rå kyllingfiletene og stek i ovnen på 200 grader. Etter 15 min, legg på litt revet ost og stek 15 min til.
Serveres med ris og en god salat.

Veldig enkelt og godt, og familiens store favoritt av lettvinte middager!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 14:24   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

LilleLeos rekegryte med kylling istedenfor reker.

Å ja, det kan jeg tenke meg er snadder!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 14:28   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Hvis vi skal ha barnefavoritter har mine jul hvis de får kyllingspyd (skjære i biter, krydre litt, tre på spyd og steke i ovn) sammen med litt potet eller noe sånt. Eller kylling med tacokrydder i pitabrød. Salatingredienser i småskåler etter tacomal.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 14:28   #20
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe godt med kyllingfilet?

Vi elsker denne egenkomponerte retten min og svigermor måtte holdes tilbake for å ikke slikke fatet.

Kylling i pestosaus
Til fire personer trenger du:
- 4-5 kyllingfileter
(det blir en del saus, så man kan fint ha 5-6 fileter totalt)
- Et glass grønn pesto
- Kyllingbuljong (evt fond)
- 1-2 pk fløte
- Løk eller purreløk i biter
- Hvitløk (kan sløyfes)
- Tomater (vanlige eller cherrytomater etc)
- Ris

Kyllingen
Rens kyllingfiletene. Gni dem godt inn med maldonsalt (evt annet grovt salt) og pepper. Stek dem på høy varme slik at de får fin stekeskorpe på begge sider. Legg dem i formen de skal stekes i, enten vanlig ildfast form eller en ildfast form med lokk.

Sausen
Surr løken i smør til den blir myk, hiv oppi hvitløken og la det surre sammen. I dag hadde jeg også i en selleristang, som var skjært i små biter og en rest med rød paprika. Jeg tok oppi passelig med hvetemel og jevnet ut med 5 dl kokende vann, hvor en blokk kyllingbuljong var blitt rørt ut. Når dette var klumpefritt tok jeg oppi hele boksen med fløte, og et helt glass med grønn pesto (ta oppi pesto etter behag – jeg liker mye smak). Smak til med salt og pepper. Jeg syntes ikke det ble smak nok, så i mangel på flere blokker med buljong, tok jeg oppi en klump med kyllingfond. Litt tørket persille tok jeg også oppi.
Forrige gang brukte jeg to bokser med fløte og lot sausen putre til den var passelig tykk. Det som er så utrolig greit med denne typen sauser, er at man kan variere fra gang til gang, alt etter hva man har i kjøleskapet og den er enkel å lage.
Når sausen er tykk nok, heller du den over kyllingen som allerede ligger klar i formen. Skjær tomatene i biter og hiv oppå sausen (om det er cherrytomater etc, legger du dem hele oppi).

Tilbehør
Vi pleier å ha jasminris til, den skal koke i ca 20 minutter og da pleier som regel kyllingen å være ferdig. Jeg pleier også å smørsteke brokkoli (og gjerne blomkål) med et lett dryss salt og pepper og serverer det til.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no