Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bringe-tjeneste?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-13, 16:01   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bringe-tjeneste?

Jeg synes ikke det moralsk forkastelig, men allikevel ville det ikke vært en løsning vi ville valgt. Mest fordi jeg synes barna skal gå på nærskolen.

Vi har organisert følgegruppe til og fra skolen slik at vi bare leverer på skolen to dager i uka og henter en dag. Det fine med det er at vi bruker fryktelig lite tid på å hente og levere hver uke, men jeg ser jo at jeg får mindre kontakt med både aks og knertens kompiser.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kan jo finnes mange gode grunner til å ikke ville bytte skole. For eksempel om man flytter til en skolekrets med en horribel skole. Ikke ti ville hester skulle fått meg til å bytte til Tøyen skole, for eksempel. Elller om man har et veldig godt fungerende opplegg rundt barn med spesielle behov.

Ved slike tilfeller som du nevner her vil det som regel være mulig å søke seg over til en helt ålreit naboskole. Det er skoler i Oslo jeg ikke ville sendt ungene til, men jeg vet ikke om noen store områder hvor samtlige skoler er utelukket.

Og hvis man tar dem ut av nærskolen av denne grunnen er det ganske sannsynlig at det er nabounger som har byttet skole av samme grunn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:56   #22
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bringe-tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av AnnaiPanna, her.

Dette høres jo interessant ut!
Hvordan synes de det funker? Har de faste folk som bringer da? Er det problematisk med beskjeder fra foreldre til bhg, evt andre veien? Og hvor mye må man ut med ca i mnd?

De hadde en fast jente som kom hver dag.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:17   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bringe-tjeneste?

For meg hadde det vært et stort tap å gå glipp av den daglige kontakten med barnehagen, så jeg synes det er veldig merkelig at noen kan vurdere å få andre ting å bringe barna til/fra barnehage.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:36   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bringe-tjeneste?

Jeg synes det er tullete å bringe moral inn i bildet. Miljøhensyn er det lengste jeg kan strekke meg.

Men som de andre sier, hadde jeg strekt meg langt for at barna mine skulle gå på en nærskole. Jeg vet ikke hvor gamle de er, men jeg når ser hvordan niåringen min blomstrer under ansvaret av å gå hjem alene, bli med kompiser spontant, kommer seg til og fra trening selv - det er ganske verdifullt, altså. Synes jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:46   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bringe-tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

For meg hadde det vært et stort tap å gå glipp av den daglige kontakten med barnehagen, så jeg synes det er veldig merkelig at noen kan vurdere å få andre ting å bringe barna til/fra barnehage.

Her er det faktisk nå mormor som henter og leverer i bhh all den tid jeg jobber fullt. Det er litt rart og "sårt" å ikke gjøre dette selv men da slipper han lange dager der. Men jeg kunne ikke latt andre enn besteforeldre gjort det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:57   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bringe-tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Her er det faktisk nå mormor som henter og leverer i bhh all den tid jeg jobber fullt. Det er litt rart og "sårt" å ikke gjøre dette selv men da slipper han lange dager der. Men jeg kunne ikke latt andre enn besteforeldre gjort det.

Nei, nettopp. Hadde jeg stolt på at besteforeldrene klarte å formidle informasjon til/fra barnehagen "godt nok", kunne jeg gjort sånn jeg også. Om enn med en sår følelse. Men noen helt fremmede? Nei, det hadde jeg ikke gjort.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 22:02   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bringe-tjeneste?

Forutsatt at det ikke er snakk om ordninger rundt barn med spesielle behov, lurer jeg veldig på hvorfor du skal flytte til et område der du ikke ser for deg å ha barn i hverken barnehage eller skole. Jeg er enig i at det finnes skolekretser i Oslo jeg ikke ville flyttet til, men til nød får man søke naboskole. Jeg ville ikke flyttet til et område uten en eneste aktuell skole.

Barnehage hadde jeg uansett byttet. Mye verre å frakte et lite barn og med litt research finnes ok barnehager mange steder.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 22:10   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bringe-tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


Barnehage hadde jeg uansett byttet. Mye verre å frakte et lite barn og med litt research finnes ok barnehager mange steder.

Ja, det stemmer! Jeg mente jo at vi hadde verdens beste bhg før, privat, bedriftsbhg, med svært få plasser og tilnærmet umulig å få plass i, men jammen er ikke vår nåværende kommunale flott!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage, bringe, hente, skole, tjeneste


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no