Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En helt vanlig dag i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-12, 16:41   #41
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg tolket det heller ikke ironisk. Velkommen hit, Rune Brown!

Ingah:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 16:46   #42
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg leste heller ikke HI som negativt. Tvert i mot.

Og Inagh: Nå fikk du meg til å glede meg enda mer til å begynne jobb i august!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:07   #43
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg ble nyforelska i min egen jobb av å lese innlegget til Inagh.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:14   #44
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg ble nyforelska i min egen jobb av å lese innlegget til Inagh.

Jeg og

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:34   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Bare for å være på den sikre siden, jeg tolket ikke HI sitt innlegg bare negativt jeg heller - jeg ville bare ha fram at det finnes andre sider også, som er viktige å huske på, midt oppi blodslitet det er til tider. For det er en slitsom, men fantastisk fin jobb!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:44   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det må ganske vrange briller til for å klare å få noe negativt ut av HI. Synes jeg.

Det er jeg helt enig i. Jeg ble faktisk litt sjokkert over svarene, særlig der han blir bedt om å revurdere yrket sitt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:49   #47
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Noe som overrasket meg med jobben er hvor inderlig glad jeg blir i alle disse småtrolla :-) De er jo ikkemine, bare til låns, og jeg tenker ofte over tilliten foreldre viser ved å overlate det kjæreste de har til mennesker de ikke kjenner

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:51   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Ja, Perhonen - det var noe av det som overrasket meg mest, da jeg begynte jobbe i barnehage, at jeg oppriktig blir inderlig glad i "ungene mine."

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 20:07   #49
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det må ganske vrange briller til for å klare å få noe negativt ut av HI. Synes jeg.

Det er vel ikke sikkert, jeg føler ikke selv jeg har vrange briller i det hele tatt, men et innlegg skrevet helt uten positiv eller negative ord, kan tolkes begge veier. Jeg tolket det negativt i utgangspunktet pga. bruken av store bokstaver i ordet bæsj. I tillegg er ikke "gjeterjobb" et positivt ord i mitt hode. Det eneste stedet i innlegget det er brukt positive ord, er i beskrivelsen av pausen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 20:32   #50
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Inagh: Lillesøster skal begynne i barnehagen i august, bitte lille babyen min. Jeg vil gi henne fra meg til en som deg.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 20:34   #51
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det må ganske vrange briller til for å klare å få noe negativt ut av HI. Synes jeg.

Det synes jeg også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 20:47   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er vel ikke sikkert, jeg føler ikke selv jeg har vrange briller i det hele tatt, men et innlegg skrevet helt uten positiv eller negative ord, kan tolkes begge veier. Jeg tolket det negativt i utgangspunktet pga. bruken av store bokstaver i ordet bæsj. I tillegg er ikke "gjeterjobb" et positivt ord i mitt hode. Det eneste stedet i innlegget det er brukt positive ord, er i beskrivelsen av pausen.

Det er DIN tolkning.

I pausebeskrivelsen bruker han ord som "ro" og "fred". Det er jo bare fakta. Det ER jo det. Det er ikke sikkert at ro og fred er positivt ladede ord for ham? Det er kanskje ikke ro og fred som er det viktigste i hverdagen? Bare fakta at det er slik i pausen?

I resten av innlegget er det beskrevet fakta og ingen negativt ladede ord. To ganger tolker jeg ham positivt. "Blir sterk i armene" og "spennende. Vi har ikke dårlig tid".

At "bæsja" står med store bokstaver betyr jo bare at ungene roper det.

Her synes jeg dere er vrange.

Innlegget er ikke noe språklig mesterverk, men det synes jrg er irrelevant for diskusjonen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 23:00   #53
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Hehe, artig tråd. Det er vel opplagt at innlegget kan tolkes begge veier (selv tolker jeg det ironisk), men inntil Rune Brown dukker opp igjen og opplyser oss, kan det vel ikke noen lastes for å tolke det hverken den ene eller andre veien.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 23:06   #54
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er DIN tolkning.

Selvsagt er det min tolkning, akkurat som din tolkning er din tolkning. Hva i all verden skulle det ellers være?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 23:09   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Nesten så jeg lurer på om vi er med på et eksperiment mhp hvordan vi tolker en tekst. Neida. Men det er jo unektelig litt interessant.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 09:53   #56
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg kunne skrevet et innlegg som HI sitt, uten problemer. Så kunne jeg skrevet et innlegg som inagh sitt, for begge deler beskriver jo barnehagedagene.

Velkommen hit.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 10:17   #57
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Selvsagt er det min tolkning, akkurat som din tolkning er din tolkning. Hva i all verden skulle det ellers være?



Etter å ha tenkt litt.... Jeg syns imidlertid det er merkelig at en fremmed fyr(?) kommer inn for å skrive noe slikt, midt i streiketider også mener det så positivt..

Vi får se, om han dukker opp igjen.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 10:28   #58
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nesten så jeg lurer på om vi er med på et eksperiment mhp hvordan vi tolker en tekst. Neida. Men det er jo unektelig litt interessant.

En ting er iallfall sikkert- han ville ikke fått en særlig god norskkarakter med et så utydelig budskap.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 11:03   #59
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen



Min første tanke var også definitivt at dette var et innlegg "mot barnehager for 1 åringer", virkelig. Det var ikke før folk svarte seriøst at jeg tok innover meg at det muligens kunne være seriøst, at et nytt medlem på et forum introduserer seg med en slik beskrivelse fra en arbeidshverdag.
Jeg ble faktisk såpass provosert at jeg nesten svarte med "tenk at min ettåring kunne gå, vår barnehage var ikke slik osv. men jeg klarte heldigvis beherske meg da det var et fnugg av tvil om at det kanskje var seriøst.

Det blir spennede å følge med på hvem denne personen er.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 11:08   #60
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Med en slik introduksjon ber man ikke om noe annet. Ingen referanser annet en jobben sin, negative beskrivelse fra et hverdag avsluttes med sarkastisk kommentar.

Hva tror dere hensikten her er?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage, hverdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no