Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En helt vanlig dag i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-12, 11:58   #21
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg tolket det ironisk pga de andre svarene.. Ble litt usikker.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 11:59   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg tolket det igrunnen ikke ironisk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:02   #23
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Leser dere hovedinnlegget som negativt, altså? Jeg leser det som en hverdagsskildring fra en som er veldig glad i jobben sin; den siste setninga sørger for det.

Ja, jeg og, så jeg ble litt overrasket over svarene.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:08   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg oppfattet det som sarkastisk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:14   #25
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg ser på HI som et dikt som skildrer det aktive livet i en bhg. Tolker det ikke som negativt i det hele tatt. Det Inagh skriver et som å lese om vår avdeling der vi sitter og ligger på gulvet for å være tilgjengelig for barna hele tiden.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:15   #26
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Velkommen til Foreldreportalen.

Barnehagejobbing er ikke for alle. Jeg håper du virkelig trives, og ikke føler at hver dag er som hovedinnlegget beskriver. I så fall må du finne deg noe annet å drive med.

Forstod det som H:I: likte jobben jeg.
Har mange sånne dager jeg også, og jeg liker veldig jobben min.




...ser nå at flere delt min oppfatning.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:16   #27
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

det ideelle hadde vært og ansatt noen på kjøkkenet til å vaske og ordne, slik at alle kunne få arbeide ordentlig med ungene slik man ønsker..
Men det er i drømmeverdenen...

Det jeg ser på som leit er flere unger inn og ikke flere voksne, og dermed blir det mer samlebånd og mindre kvalitetstid.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:22   #28
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg synes HI beskrev det egentlig veldig redelig og fint. Objektivt. Det er jo sånn det er - egentlig. Tar jeg subjektivt-brillene på meg, er jeg helt klart på Inagh sin plass. Om man tar HI og Inagh og rister sammen, så har man hverdagen. Av og til er det påkledning, mating, vasking og løfting. Og så har man dager hvor man kan la 3-4 5-åringer leke frisør på deg i timesvis mens en 2-åring serverer "kaffe" og de andre voksne gjør alt det kjedelige praktiske.

Velkommen til FP. Håper å lese mer fra deg!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:32   #29
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg leste heller ikke HI negativt, men flira litt inni meg selv og kjente meg igjen....og tenkte på når jeg vasker ansiktet til lille Ane med forsiktige myke bevegelser, og ser det lille ansiktet mykne opp av forbauselse...det er jo godt å bli vasket. Ola som har funnet ut av å kle på seg regndressen sjøl, og nærmest sitrer av glede...se hva jeg kan... Thea som har funnet verdens største meitemark og Brage med hele fjeset fullt av maling. Andrea som har lært seg å synge Bæ bæ lille lam, Ottar son har tredd et halsbånd med perler helt alene. Ina og Tommy hånd i hånd, og som kysser hverandre på kinnet...." vil du være kjæresten min?"

Hver eneste arbeidsdag er full av små og store opplevelser, hver dag er ny og full av gleden av å få følge våre minste i deres utvikling. Det er tunge løft og varme klemmer, samtaler over bleieskift og måltider, gleden man deler over en løvetann, den skrekkblandede nysgjerrigheten over en liten edderkopp. En liten hånd som tar din. Trygghet og glede. Lykken over å være til, og en bitteliten sorg over at snart er de klare for å begynne på storbarn, og jeg sitter spent og venter på en nye gruppe med små mennesker jeg skal få lov å bli kjent med

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:36   #30
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Velkommen til Foreldreportalen.

Barnehagejobbing er ikke for alle. Jeg håper du virkelig trives, og ikke føler at hver dag er som hovedinnlegget beskriver. I så fall må du finne deg noe annet å drive med.

Men, hver dag ER som HI beskriver. I tillegg til alt det som Inagh beskriver. Det kreves helt spesielle kvaliteter for å jobbe i en barnehage! Sett pris på den flotte jobben mange gjør for ungene våre! Den er svært variert, tung, herlig og veldig utfordrende på alle måter.
Jeg passet ikke i en slik jobb og fant meg noe som er mer på siden. All ære til dere som fortsetter!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:40   #31
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg skjønner heller ikke at dere leser HI negativt. Kanskje ikke like vakkert og poetisk formulert som det kunne vært, men for meg er essensen at det er mye praktisk og hektisk med en barnehagejobb, men jammen er det herlig og h*n elsker jobben sin!

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:42   #32
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg leste ikke HI som et negativt syteinnlegg, altså. Men som en morsom beskrivelse av en hektisk hverdag, og hvorfor han faktisk elsker den til tross for alt som (i alle fall jeg ville ha syntes var) er slitsomt med det. Jeg kjente igjen mye, fra da jeg selv jobbet i barnehage. Og jeg humret godt av tomatsuppe-episoden. Velkommen til Foreldreportalen, Rune Brown!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 15:44   #33
Sans
Fullverdig medlem
 
Sans sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 41
Sans har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Hei, ny jeg og.

Jeg leste ikke HI som negativ, men en som virkelig har stor glede i det han gjør.
Jeg er så heldig at jeg har en slik hverdag jeg også. Mye slit, men du verden så mye gleder.

Sans er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 15:51   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Velkommen!

Ikke la deg skremme av alle fortolkningene. Jeg tolket det ikke ironisk, selv om Inagh sin beskrivelse var enda mer rørende. :enkel:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 15:52   #35
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Leser dere hovedinnlegget som negativt, altså? Jeg leser det som en hverdagsskildring fra en som er veldig glad i jobben sin; den siste setninga sørger for det.

Jeg også, tolket ikke inn noe ironi whatsoever.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 16:17   #36
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Velkommen hit, Rune Brown!
Høres ut som du har en skikkelig hurramegrundtjobb i barnehagen din. Jeg måtte flire litt mens jeg leste, for jeg kjenner meg igjen i mye, selv om jeg holder til i barneskolen. -Travelt og slitsomt å jobbe med unger, men herlighet så mye flott man får igjen for det også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 16:19   #37
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Jeg tolket det ikke ironisk.

Og nå savner jeg mine 14 småttiser!*ute i streik*

Det er helt vanvittig at det snart er gått et år, og vi får inn 8 nye i august. Babyene våre blir med ett "storongan".

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 16:21   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

HI skriver jo at han elsker jobben sin, og det er da vitterligen også ganske slitsomt å passe små barn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 16:21   #39
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Inagh: Jeg griner her jeg.

Jeg tolker absolutt ikke HI sitt innlegg som noe annet enn at h*n elsker jobben sin.
Alle kan ikke skrive like vakkert som Inagh gjorde her, men jeg ser gleden mellom linjene. Mulig jeg er naiv.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 16:24   #40
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Velkommen hit
Jeg tolket heller ikke HI som negativt. Inagh sier det samme, men med mye mer detaljerte skildringer.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage, hverdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no