Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvordan lage kakepynt av sjokolade?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-14, 22:34   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hvordan lage kakepynt av sjokolade?

Prøvde meg på litt sjokoladekakepyntlaging i dag, og det var ikke så lett altså!
Er det noen her som har gode tips til hvordan man får det til? Sjokoladen var jo så tyntflytende at den bare flommet ut! Jeg burde nok brukt en annen type.

Slike sommerfugler for eksempel.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 22:42   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage kakepynt av sjokolade?

Hvis den var tyntflytende så var den nok for varm. La den bli kaldere før du sprøyter den ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 23:24   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lage kakepynt av sjokolade?

Man kan også lage sjokoladepasta som kan brukes på samme måte som marsipan. Og man kan lage rosee, stikke ut former osv osv med det. Veldig lett å lage.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 11:30   #4
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lage kakepynt av sjokolade?

Temperatur, ja.

Les om temperering av sjokolade, for eksempel her:
http://trinesmatblogg.no/2013/12/13/...g-konfektkurs/

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:02   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lage kakepynt av sjokolade?

Hva slags sjokolade er best å bruke?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvis den var tyntflytende så var den nok for varm. La den bli kaldere før du sprøyter den ut.

Jeg var redd den skulle stivne for fort så jeg tenkte det var om å gjøre å bruke den mens den var varm. Så feil kan man ta!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Man kan også lage sjokoladepasta som kan brukes på samme måte som marsipan. Og man kan lage rosee, stikke ut former osv osv med det. Veldig lett å lage.

Hvordan gjør man det?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Temperatur, ja.

Les om temperering av sjokolade, for eksempel her:
http://trinesmatblogg.no/2013/12/13/...g-konfektkurs/

Takk! Skal ta en titt der før jeg prøver meg igjen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 15:08   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lage kakepynt av sjokolade?

http://www.cacas.no/Oppskrift/46
Her finner du oppskriften.
Jeg lot min ligge i romtemperatur over natten ogda var den god å jobbe med. Blandet i litt marsipan jeg da. Når den skulle brukes. Bare knadde det sammen.
Jeg har et åpent kakealbum på fb-profilen min om du vil se en kake jeg bakte med sjokoladepasta. Og på instagram.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 22:59   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lage kakepynt av sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

http://www.cacas.no/Oppskrift/46
Her finner du oppskriften.
Jeg lot min ligge i romtemperatur over natten ogda var den god å jobbe med. Blandet i litt marsipan jeg da. Når den skulle brukes. Bare knadde det sammen.
Jeg har et åpent kakealbum på fb-profilen min om du vil se en kake jeg bakte med sjokoladepasta. Og på instagram.

Takk skal du ha.
Vil gjerne se.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no