Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-13, 17:16   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Det Candy sa.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 17:16   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde blitt dritsur. Ikke for det, vi kan gjerne bli enige om mobilfri sone, men jeg blir ordentlig vrang av folk som skal bedrive maktutøvelse uten formell makt på en sånn måte.

Just my point.

Jeg hadde daua hvis en voksen person måtte mate hønene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 17:20   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Med to tenåringer i hus har jeg vært inne på tanken.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 17:21   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Med to tenåringer i hus har jeg vært inne på tanken.

Det skjønner jeg. Minsten her i huset eier en iPad, men han kan ikke styre bruken, så den bor i undertøysskuffen min, der det er minst sannsynlig at han vil lete. Og så henter jeg den til ham når han får bruke den...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 17:45   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Jeg bruker mobilen min til å ta bilder med, også i selskaper. Jeg synes det er litt "teit" å stå med en kurv på den måten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 17:56   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det skjønner jeg. Minsten her i huset eier en iPad, men han kan ikke styre bruken, så den bor i undertøysskuffen min, der det er minst sannsynlig at han vil lete. Og så henter jeg den til ham når han får bruke den...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 18:21   #27
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Jeg har opplevd å ha et vennepar på middagsbesøk, som etter middagen (før dessert) tok frem mobilene for å spille wordfeud. Med hverandre.

Jeg ble litt paff, men fikk meg ikke til å si noe. Det skulle jeg sikkert ha gjort. Hvordan sier dere andre ifra?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 18:24   #28
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Vi tilbringte en nyttårsaften med et vennepar som syntes det var mer gøy å sjekke tekstmeldinger (før smartfonen sin tid) enn å snakke med oss (eller smake på maten). Da sa vi fra at vi ønsket oss et måltid uten forstyrrelser fra mobiler og sa fra om at vi selv satt vår på lydløs. Helt uproblematisk, men vi har jo ikke invitert dem igjen akkurat.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 18:31   #29
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det skjønner jeg. Minsten her i huset eier en iPad, men han kan ikke styre bruken, så den bor i undertøysskuffen min, der det er minst sannsynlig at han vil lete. Og så henter jeg den til ham når han får bruke den...

Tror du ja.

Jeg tenker at det går an å si ifra på en skikkelig måte. Jeg hadde ikke likt å bli behandlet på den måten. Jeg bruker den som kamera. Og jeg mater aldeles ikke høner midt under middagen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 19:20   #30
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Hadde vertskapet kommet med en slik kurv foran meg hadde det blitt lenge til neste gang jeg kom på besøk.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:19   #31
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Altså. Jeg har en fjortis i hus. Men jeg behøver jo ikke å gjøre noe annet enn å hviske i øret hennes at hun må legge den vekk. Det er uhøflig å fikle ustanselig med tlf når man er i selskap. Så er den vekk. :enkeltpenkelt: Hvis jeg ikke skulle huske på å si det før vi reiser da. Da er det ikke noen case i det hele tatt.

Jeg tror helst det er de voksne som er værst.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:23   #32
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Synes det var en bra løsning. Jeg blir utrolig frustrert over søstrene mine som alltid fikler med mobilene sine. Hadde vært deilig om de deltok litt mer når vi først treffes.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:27   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde blitt dritsur. Ikke for det, vi kan gjerne bli enige om mobilfri sone, men jeg blir ordentlig vrang av folk som skal bedrive maktutøvelse uten formell makt på en sånn måte.

Jepp.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:55   #34
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilfri jul, hva tenker du om denne løsningen?

Helt absurd problemstilling for meg. Hadde ikke følt det naturlig å bestemme hvordan mine gjester skulle oppføre seg på besøk? Jeg har virkelig aldri opplevd det som et problem, vi har ofte gjester, og noen er vel innom mobilen sin i løpet av en kveld, uten at jeg har reflektert særlig over det.
Drømmemannen er forresten den jeg kjenner som er mest bevisst på å legge vekk mobilen når vi har gjester, det er fordi han jobber veldig mye og derfor er eksta bevisst på å skjerme fritiden sin.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no