Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Uhøflig å ikke sende julekort?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 20:06   #21
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Synes ikke det er uhøflig, men det er en av tingene jeg prioriterer i førjulen.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 20:17   #22
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Tips: Julekort pr. mail gjør samme nytten.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 20:18   #23
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg sender ikke julekort. Vi har det så travelt og strevsomt med både jobb, flytting og familie nå at jeg har funnet ut at det er best å sile bort en del juleforberedelser og som skaper mer stress. Hadde jeg klart å kose meg med kortskrivingen ville jeg nok ha sendt kort i massevis, men sånn det er nå ville det bare vært tvangsskriving, og da kan det like godt være. Om noen synes det er uhøflig får de heller synes det. Håper de fleste i min nærhet skjønner.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 20:26   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Dette er første året vi ikke har julekort. Har styrt med så mye annet, at det ble ikke tid og energi til det i år. Tror egentlig ikke noen tar det ille opp.

Jeg er dødelig fornærmet

Jeg hadde julekortene klar for 1mnd siden ca. Men noe liste over hvem som skulle få har aldri blitt laget. Så de er blitt delt ut litt sånn på måfå hele tiden. Har 8stk igjen som jeg vet hvem som skal ha 3 av de.

Er tydelig vis en veldig dårlig julekort sender.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 11:07   #25
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg synes ikke det er uhøflig hvis jeg ikke får julekort fra noen, men skjer det flere år på rad, så dropper jeg dem fra julelista. Det er mye styr med disse julekortene, så jeg ser ingen vits i å sende kort til noen som ikke føler behov for julekontakt med meg.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 11:19   #26
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg synes ikke det er uhøflig, selv synes jeg det er koselig både å sende og motta så vi sender ut hvert år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 12:40   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Da er jeg skikkelig uhøflig hvert eneste år. Hvis man synes det er uhøflig at noen ikke sender julekort, er man mindre begavet, synes jeg.

  Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 12:41   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Snakket nettopp med en av mine nærmeste venner. Som også er en mann - og med en kone som jeg aldri blir klok på. Nevnte i farta at jeg ga beng i julekortene i år, og det viste seg at der i heimen hadde han måttet argumentere for at de ikke skulle slutte med julekort (slutte med S fordi det er å slutte med meningen) før folk hadde latt være å sende dem julekort to år på rad. De hadde visst liste over hvem de fikk fra år for år.

Dermed er det herved avklart at det finnes visst de som tar det ille opp også. Og dessuten at jeg ikke trenger tenke på julekort til neste år, siden dette ved ettertanke var år nummer to de ikke fikk av oss. Jaja - pyttsann. :trekker på skuldrene:

  Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 13:23   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Altså, jeg synes ikke det er uhøflig å ikke sende julekort, men at de som evt. skulle mene det er mindre begavet?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 13:27   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Altså, jeg synes ikke det er uhøflig å ikke sende julekort, men at de som evt. skulle mene det er mindre begavet?

Jeg og lurte litt på den der.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 13:28   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg sender ut kort hver jul fordi jeg synes det er hyggelig. Men sender bare til nærmeste familie og noe venner. Jeg setter stor pris på å få tilbake fra mer eller mindre de samme folka. Spes de med barn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 13:36   #32
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg sender mange flere julekort enn jeg får. Går ikke rundt og tenker at folk er uhøflige selv om jeg ikke "får tilbake". Jeg velger det jo selv! Den dagen det blir et pes slutter jeg tvert.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 13:41   #33
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg sender ut kort hver jul fordi jeg synes det er hyggelig. Men sender bare til nærmeste familie og noe venner. Jeg setter stor pris på å få tilbake fra mer eller mindre de samme folka. Spes de med barn.

Sånn gjør jeg også.

Synes det er artig å å lage egne kort i Photoshop, og bruker gjerne litt tid på det.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 01:23   #34
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Noen har glemt å ordne julekort her også, så ingen får kort fra oss i år.
Synes ikke det er uhøflig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no