|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
23-08-24, 20:30 | #1 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
|
StrikkerådJeg holder på med en genser med mønster både i bol og ermer. Den strikkes ovenfra og ned, der jeg plukker opp masker til ermene. Jeg strikket et erme som jeg synes ble altfor smalt. Jeg strikker nok litt strammere når det er mønster, selv om jeg prøver alt jeg kan å strekke mellom fargene så det blir jevnt. Jeg har rekket opp erme. |
23-08-24, 20:40 | #2 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: StrikkerådDet er mange som strikker strammere når de strikker flerfargede mønstre, og mange går opp i pinnestørrelse bare på selve mønsterstrikken. |
23-08-24, 20:52 | #3 |
Javel?
|
Sv: StrikkerådMen bolen er strikket med normal pinnestørrelse (det er mønster liksom over hele, bare avbrutt av 2-4 omganger med bare bunnfargen). |
23-08-24, 20:55 | #4 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: Strikkeråd
Da høres den andre løsningen din ut som det du bør gjøre for å få videre ermer. |
24-08-24, 13:53 | #5 |
snur
|
Sv: StrikkerådEr det lik strikkefasthet på bolen og ermene når du måler? Om det er det hadde jeg økt maskeantallet. Om strikkefastheten på ermene viser at du strikker strammere der hadde jeg gått opp i pinnestr.
24-08-24, 19:42 | #6 |
Javel?
|
Sv: StrikkerådJeg plukket opp masker på nytt i dag, og har trådene på en annen måte, tar lengre tid, men det ser bedre ut denne gangen. Har trua! Jeg tenkte å plukke opp flere masker, men det var liksom ikke flere masker å ta av. |
24-08-24, 19:50 | #7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: StrikkerådHvis du er uerfaren med mønsterstrikk/flere tråder på fingeren så ville jeg sjekket fir hver 10.maske ca. Dra maskene litt utover pinnen, om du skjønner. Bruk tid på mønsrerstrikk sånn at det blir pent og ikke for stramt.
28-08-24, 14:56 | #8 |
har tatt seg sammen
|
Sv: StrikkerådJeg er i gang med første mønsterstrikk og en tidlig genser. Strikket ermene først for å øve (har til nå strikket 4 av to ermer, og tror jeg skal holde på siste utgave). I den delen med lengst mønstersprang i bolen har jeg gått opp en pinnestørrelse i et lite område, og nå ved halsen må jeg strikke fram og tilbake, og strikker mønster vrangt på en mindre pinnestr, fordi jeg alltid strikker vrangt løsere enn rett.
28-08-24, 15:00 | #9 |
Javel?
|
Sv: StrikkerådFor meg ble det bra når jeg klarte å holde på liten rundpinne så langt ned på armen som mulig (ovenfra og ned), ser mye bedre ut nå. |
|
|