Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Dele" opp familien når man flyr

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 02:01   #121
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Nå har jeg nettopp snakket med en bekjent (tidligere kollega) som jeg vet praktiserer dette med å dele seg opp når de er ute å reiser. Vi har hatt en lang samtale om dette men jeg føler enda ikke at jeg har fått noen "bedre" grunner. Vedkommende har 3 gutter, de har bodd rundt om i hele verden og reist mesteparten av livet, de bor nå i Nairobi. De deler seg alltid når de flyr og for han er det en selvfølge og "de fleste" han kjenner gjør også som regel dette hvis det ikke skaper "problemer" (han er dansk men jobber for norsk selskap). Hovedårsaken var rett og slett at om noe skulle skje så ville ikke hele familien bli utslettet. Min argumentasjon hadde ingen effekt ... jo, han var helt enig i at det er ingenting som er mer sikkert en å fly men "det er en slik enkel liten ting å gjøre" var bare kommentaren.
Dette er akkurat det samme jeg hører fra andre jeg kjenner også.

Jeg jobber jo også i en svær global organisasjon men sannlig om jeg vet eller kjenner til mange som gjør dette i min egen organisasjon.

Jeg ser også på Facebook at personen jeg kjenner i Sudan kommer til Oslo snart, hun og ene barnet og mannen og 2 andre dagen etter. Slik de alltid gjør det .... må spørre henne mer om hva de legger til grunn for dette valget denne gangen ...

Den norsk britiske 11 åringen som satt på flyet alene ... han hadde vært hos familien i Brasil og skulle tilbake på sin boarding school i UK - så ufattelig trist. Det å sende barn alene på fly ... huff, DET sitter langt inne og da skjønner jeg godt at man kan snakke om at det må være totalt umulig å tilgi seg selv om noe skulle skje .... Dette er noe som i aller høyeste grad ville være aktuelt for oss snart siden vi bor i to forskjellige land men tror aldri jeg kommer til å klare å sende lillemor avgårde alene på fly selv om hun faktisk er gammel nok til det nå tror jeg ...


Sist redigert av Lisa : 03-06-09 kl 02:08.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 02:45   #122
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Ja, de som har sendt sønnen sin alene, det må være ufattelig tøft (å andre siden så skjønner jeg ikke at man kan sette et så ungt barn på kostskole, men det er en annen sak). Jeg skulle kunne sette Herremannen på et fly nå på en kortere strekning. Han skulle glede seg stort til å fly alene. Jeg gjorde det selv når jeg var 12 år. Fra Italia (vi bodde der) til Sverige. Den gangen uten hjelp fra personale da jeg var over grensen til å få det ) men jeg fikk uansett ekstra tilsyn da de hadde notert at jeg fløy alene og jeg fikk full hjelp på Kastrup).

Jeg hadde kunne sendt Herremannen nå også etter dette uhellet, men det hadde ikke vært aktuelt med et transatlantisk fly, det er han for liten for. Sjansen for at det skulle skje noe er så utrolig liten sammenlignet med mye annet som vi gjør (som å kjøre bil). Utfordringen er jo at en flystyrt som regel har så katastrofale følger og at det i tillegg kan ta tid før man faller i bakken og det er grusomt å tenke på hva de som har suttet i flyet har tenkt i løpet av den tiden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 08:32   #123
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Vi flyr alltid sammen alle fem. Skal det skje noe med oss får det heller skje med alle mann alle da.

Nå har mannen min og jeg aldri vært borte fra ungene pr. fly, men jeg tror nok vi kunne vurdert å dele oss da. Kanskje.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 08:38   #124
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nå har jeg nettopp snakket med en bekjent (tidligere kollega) som jeg vet praktiserer dette med å dele seg opp når de er ute å reiser. Vi har hatt en lang samtale om dette men jeg føler enda ikke at jeg har fått noen "bedre" grunner. Vedkommende har 3 gutter, de har bodd rundt om i hele verden og reist mesteparten av livet, de bor nå i Nairobi. De deler seg alltid når de flyr og for han er det en selvfølge og "de fleste" han kjenner gjør også som regel dette hvis det ikke skaper "problemer" (han er dansk men jobber for norsk selskap). Hovedårsaken var rett og slett at om noe skulle skje så ville ikke hele familien bli utslettet. Min argumentasjon hadde ingen effekt ... jo, han var helt enig i at det er ingenting som er mer sikkert en å fly men "det er en slik enkel liten ting å gjøre" var bare kommentaren.
Dette er akkurat det samme jeg hører fra andre jeg kjenner også.

Hva sier de om risikoøkningen ved å bruke to fly?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 08:44   #125
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Min umiddelbare tanke er at de familiene som deler seg opp når de er ute og flyr gjør det fordi de en eller annen gang har fått det servert som en lur ting å gjøre uten å tenke videre over det.
Det er mange ting vi gjør i hverdagen uten å egentlig tenke over grunnen til at vi gjør det.

Jeg har flydd mye i mitt liv da jeg har bodd i utlandet, men vi delte oss aldri opp på den måten. Jeg og min søster fløy som regel alene med mamma, men det var fordi vi reiste hjem tidligere og tilbake senere enn pappa som hadde kortere ferie.

Vi flyr sammen når vi skal noe, det ER irrasjonelt å kjøre samme bil til og fra flyplassen men insistere på hvert sitt fly.

Det er mye tragisk som kan ramme oss som familie, man må leve mens man faktisk gjør det. Skulle vi splittet opp familien hver gang vi gjør noe som har den minste risiko kunne vi vel strengt tatt skilt oss og tatt hvert vårt barn.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 08:58   #126
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Det begynner å komme så langt i diskusjonen at jeg tar sjansen på å slå fast at det å dele familien på flere fly for å øke sjansen for at noen skal overleve har en konsekvens. Nemlig at risikoen for at noe skal skje familien i det hele tatt økes proporsjonalt med antall fly man sprer seg på.

Da vil jeg stille et spørsmål til de som velger å gjøre det på denne måten likevel: Hvordan velger man hvilket barn som skal være med hvilken forelder? Og hvordan kan man noengang leve med seg selv etter å ha sett halve familien dø - vitende om at den halvdelen som døde kunne vært med på det trygge flyet de også, hvis det ikke var for meg og min fobi for dette?

For det er jo ikke rasjonelt å dele seg på flere fly dersom man kjører samme bil, bor i samme hus osv. Slik jeg ser det så er det å føye seg etter en fobi man har.

Selv har jeg egne fobier som jeg ikke klarer å engang vurdere å utfordre, med krypdyr og høyder som de verste.

Men jeg anser da at i min jobb som mor inngår det å ikke la barna arve de fobiene som setter grenser for min utfoldelse. Jeg må anerkjenne at de er fobier og ikke relle og forsøke å finne veier som ikke smitter dem over på barna. For eksempel tar drømmeprinsen dem med i reptilparken. Og de klatrer og holder på. (Dog reiser vi ikke til Prekestolen, men det får de ta når de blir voksne). Jeg skriker ikke opp om de er for høyt oppe for min egen komfortgrense heller.

Hva sier man til barna når man deler familien på flere fly? Er det et poeng å ikke la barna leve med flyskrekk?

  Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:09   #127
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Vi deler ikke opp. Det er mye mer sannsynlig at det skjer en ulykke når vi kjører bil enn når vi flyr, og det ville ikke falle så mange inn å kjøre to biler på Rimi, IKEA eller til mormor på landet?

Og om man så delte opp, så er det ingen garanti likevel, noen kan dø, andre overleve, i samme fly, samme bil, samme trikk osv. Det er liksom det med ulykker, at man ikke kan vite. Også er det så greit å være to voksne sammen når man reiser langt, vi kan avlaste hverandre og ha voksenselskap.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:09   #128
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da vil jeg stille et spørsmål til de som velger å gjøre det på denne måten likevel: Hvordan velger man hvilket barn som skal være med hvilken forelder? Og hvordan kan man noengang leve med seg selv etter å ha sett halve familien dø - vitende om at den halvdelen som døde kunne vært med på det trygge flyet de også, hvis det ikke var for meg og min fobi for dette?

Spør du retorisk, eller for å få svar? Det er jo ingen her som deler opp familien sin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:10   #129
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Spør du retorisk, eller for å få svar? Det er jo ingen her som deler opp familien sin.

Lisa med omgangskrets gjør det. Var dem jeg tenkte på.

  Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:17   #130
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det å sende barn alene på fly ... huff, DET sitter langt inne og da skjønner jeg godt at man kan snakke om at det må være totalt umulig å tilgi seg selv om noe skulle skje ....

Dette er jo irrasjonelt. Alt man foretar seg vil jo innebære større eller mindre grad av risiko. Og det å fly er vel noe av det som statistisk sett innebærer minst risiko, i forhold til bilkjøring og annen ferdsel i trafikken. Som andre har nevnt tidligere. For ikke å snakke om all forurensning de utsettes for hver eneste dag (i større byer, spesielt). selv om det er en mindre drastisk/dramatisk form for risiko.

Selv om ulykker skjer, så bør man ikke miste gangsynet fullstendig. Det finnes jo ingen logikk i det heller, for selv om man reiser sammen med barnet, så vil begge (alle) bli revet bort, dersom noe mot alle odds skulle skje, så det man søker å unngå er å selv sitte igjen med vonde følelser, ikke det at man ønsker å unngå selve dødsrisikoen.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:23   #131
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Dette er jo irrasjonelt.
(...)
Selv om ulykker skjer, så bør man ikke miste gangsynet fullstendig. Det finnes jo ingen logikk i det heller, for selv om man reiser sammen med barnet, så vil begge (alle) bli revet bort, dersom noe mot alle odds skulle skje, så det man søker å unngå er å selv sitte igjen med vonde følelser, ikke det at man ønsker å unngå selve dødsrisikoen.

Men flyskrekk er irrasjonelt, og det varierer veldig om det hjelper litt på angsten med rasjonelle motargumenter eller ikke. (Vi snakket ellers om dette flyet under middagen i går, og Poden plukket opp hva vi snakket om og ville ha forklaringer. Han har heldigvis ikke noe særlig mer anlegg for irrasjonell redsel enn det vi har, ser det ut til, og synes bare det er stas å reise alene med fly.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:31   #132
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg og min søster fløy som regel alene med mamma, men det var fordi vi reiste hjem tidligere og tilbake senere enn pappa som hadde kortere ferie.

Dette gjøre vi også nå vi reiser til Colombia, men vi reiser sammen hjemme. Vi har reiser uten barn også, både i Colombia, da var guttene med mine foreldrene og i Norge mens guttene var oss farmor og farfar. Har tenker om hvordan det blir vis noen har skjer med oss men har aldry tenker om deler oss, da hadde jeg blir veldig nervøs

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:43   #133
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men flyskrekk er irrasjonelt, og det varierer veldig om det hjelper litt på angsten med rasjonelle motargumenter eller ikke.

Helt klart.
Samtidig tenker jeg at dersom det er en voksenperson/forelder som sliter med flyskrekk, så er det viktig å prøve å unngå å projisere det over på barna. Det gjelder jo alle slags fobier. Lettere sagt enn gjort, selvsagt, men det bør definitivt være et mål å bevisstgjøre seg det irrasjonelle aspektet, og ikke begrense barna på det grunnlaget.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:49   #134
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Jeg har ikke flyskrekk, egentlig mer bilskrekk. Men for meg hadde det vært veldig vanskelig å sende et lite barn alene med fly. Hvis det skulle skje noe så syns jeg det hadde vært forferdelig å tenke på at han var alene når det skjedde. Selv om det selvfølgelig hadde vært fint lite jeg kunne gjort om jeg hadde vært med. Bare en irrasjonell følelse, men siden vi ikke har besteforeldre i flyavstand så har det heller aldri vært en aktuell problemstilling.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:07   #135
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Det er i grunn merkelig å se hvor stor frykten er for flyulykker, og hvordan mange tenker etter en slik katastrofe som den som nå skjedde. Det er jo langt flere som omkommer i trafikken i løpet av et år.

En flyulykke rammer jo mange på en gang, og blir slått stort opp i media, mens i bilulykker så rammer det ofte bare en om gangen, og media nøyer seg med en liten notis om saken, men uansett hvor mange det rammer om gangen, så er det neppe noen forskjell for de som rammes. Når en som står en nær brått blir revet vekk, så spiller det ingen rolle hvordan. Sjokket og tapet er slike enormt uansett. Og derfor forstår jeg ikke denne enorme redselen for at et fly skal ramle ned, når man ikke er redd for å bevege seg ute i trafikken...

Jeg har mine katastrofetanker innimellom jeg også, men jeg har valgt å ikke la dem styre livet mitt.
Jeg har mine tanker ved å sende begge ungene med svigers på hytta, men jeg lar dem dra fordet. Jeg hadde mine tanker forrige helg da mannen tok med jenta vår og dro nordover på biltreff og banekjøring, men jeg lot dem dra. Jeg har også mine tanker om mannen som flyr ofte, både med fly og helikopter, samt det at han jobber på et sted med høyere risiko enn mange andre steder, men han må jo få jobbe...

Alt i alt så velger jeg å la livet gå sin gang, uten å tenke på de verst tenkelige tingene som kan skje. Svigers kan kræsje med ungene i bilen, flyet til mannen kan styrte, helikopteret kan ramle ned og synke til bunns, båten han er på kan gå i lufta med et smell, etc. Skulle noe av dette skje, så får jeg heller håndtere det når det skjer. Jeg tror jeg kunne blitt gal om jeg skulle tatt slike sorger på forskudd.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:14   #136
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Lisa med omgangskrets gjør det. Var dem jeg tenkte på.

Så vidt jeg skjønte så delte Lisa og mannen seg når de reiste alene?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:20   #137
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så vidt jeg skjønte så delte Lisa og mannen seg når de reiste alene?

Yes vi gjør dette ... og jeg synes det er helt idiotisk men vi gjør det ... og som sagt, jeg klarer heller ikke tanken på at vi, 4 generasjoner (meg, datter, mamma og bestemor) skal ta samme fly til Stockholm ... så jeg må vel ha en slags sympati for denne tanken innerst inne selv om jeg vet det er totalt irrasjonelt

Det hele bunner nok i min blanding av fasinasjon og skrekk for å fly som jeg på langt nær er så "kvitt" som det jeg liker å tro.

Og til de som nevnte at dette er vanlig i min "omgangskrets" ... vel, det har seg slik at jeg har jobbet i mange år i stort sett expat miljøer og gjør det til dels fortsatt og det er her det ser ut til å være mest vanlig.
Men det må være flere her som kjenner diplomater i norske UD f.eks? Hvis så er jeg veldig nyskjerrig på hvor vanlig praksis det er der ... jeg kjenner to familier som gjør det og en som ikke gjør det så jeg vet ikke hvor "utbredt" det er.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:21   #138
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hva sier de om risikoøkningen ved å bruke to fly?

Jeg kan bare gjenta, de ser på det som stikk motsatt. Hvis hovedårsaken ligger i det faktum at man til enhver pris vil unngå at hele familien blir utslettet så kan det umulig skje hvis man tar to fly. At to fly faller ned er så godt som helt 100% usannsynlig.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:23   #139
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg kan bare gjenta, de ser på det som stikk motsatt. Hvis hovedårsaken ligger i det faktum at man til enhver pris vil unngå at hele familien blir utslettet så kan det umulig skje hvis man tar to fly. At to fly faller ned er så godt som helt 100% usannsynlig.

Så svaret er altså at de mener det er så ille at hele familien blir utslettet, at de er villig til å doble risikoen for at halve familien dør for å unngå det.

Det er jeg uenig i, men man kan jo ikke alle tenke likt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:27   #140
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Mange barn er jo nødt til å ta fly alene for å besøke far/mor som bor på ulike steder i landet (ev. også utlandet). Da vil man jo være nødt til å sende barna med fly alene. Hvis man da ikke velger å fly sammen med dem til de er voksne.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no