Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongoleiren - hva syns FP?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-14, 09:37   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kongoleiren - hva syns FP?

Jeg finner ikke en nyhetssak om dette, men det planlegges altså et kunstprosjekt i løpet av våren, der man skal gjenta Kongoleiren i Frognerparken i 1914. Formålet er vel å konfrontere oss med egne holdninger, og å se hvordan man faktisk så på afrikanere for ganske kort tid siden.

Trygdekontoret hadde en sak om det, og jeg tror også de hadde et innslag der "Carl&Co" dummet seg ut med ekstremt tåpelig rasistisk adferd. Jeg orket ikke en gang å se det, det ble for puteflaut. Og det var litt tankevekkende - at det kanskje er lurt å konfrontere disse holdningene når de vekker så sterkt ubehag?

Mange reagerer negativt, og syns det er en like stigmatiserende og dårlig ide da som nå.

Hva syns FP?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 09:50   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Under forutsetning av at jeg ikke aner noe som helst om prosjektet fra 1914, og ei heller om hva du forteller er planlagt... Og dømt ut fra mine Frp-stemmende bekjente på FP - de som jeg av masochistiske årsaker ikke klarer dumpe, fordi det rett og slett er skremmende fascinerende hva de klarer lire av seg av ymse dritt...

... Og dømt ut fra at Folk Flest stemmer Frp, i hvertfall mange nok til at de kom seg i regjeringsposisjon ( ) - ja så har jeg såpass liten tiltro til det grumsete folkedypet, så jeg tror et slikt prosjekt vil falle på steingrunn med et vondt klask.

For, dømt ut fra den overstående oppsummering, som ja, jeg innrømmer jeg er full av fordommer mot, så tror jeg de vil se på en slik leir nettopp som en måte å få bekreftet "hva de allerede vet" på.

Jeg tror ikke det vil åpne øynene på de som trenger å få åpnet øynene.

:kynisk og desillusjonert:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 10:11   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Jeg greier ikke å mene så mye om den saken, for jeg har ikke fått fatt i tankene til kunstneren og prosessen rundt. Jeg syns som regel Hanna Wosene Kvam er en fornuftig dame, så jeg skjønner ikke helt hvorfor hun mener at det afrikanske miljøet burde ha blitt tatt med på råd. Jeg syns kunst skal være uavhengig, men det er tydeligvis veldig mye som har skjedd i kulissene rundt denne saken som gjør at jeg ikke ikke kan ha en velbegrunnet mening verken ene eller andre veien.

Jeg syns Trygdekontoret var en smørje av fordommer både hit og dit, og syns for en gang skyld Natt & Dag skrev en god kronikk om programmet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 10:15   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Takk, tallulah, den var interessant.

Den oppsummerer også saken bedre enn jeg gjorde, så jeg klipper:

Sitat:

Debatten tok delvis utgangspunkt i det nært forestående kunstprosjektet til Lars Cuzner og Mohamed Ali Fadlabi. De skal gjenskape Kongolandsbyen Norge lagde i 1914 til verdensutstillingen som en del av 200-års jubileet for grunnloven. Fadlabi og Cuzner mener kunstprosjektet er viktig for å både belyse en historisk skamplett, og rasismen som fortsatt lever i beste velgående i verdens beste land. Kvam og Norheim mener på sin side at prosjektet i seg selv er rasistisk, noe de selvfølgelig er i sin fulle rett til å mene. Problemet er bare det at verken instutisjoner eller enkeltpersoner har mandat til å sensurere kunst (med mindre du er tilhenger av autodafé), og de skal i alle fall ikke konsulteres i hvordan eller hva kunstnere velger å skape. Denne debatten i seg selv har mange kritikkverdige punkter, men det er kanskje først og fremst ordskiftet i løpet av gårsdagens Trygdekontoret som blir veid og funnet for lett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 10:19   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Jeg syns debatten var helt tragisk. Jeg skjønner ikke hvorfor man henter inn Nordheim i en slik debatt. Hun har virkelig null kunnskap om kunst, historie eller rasisme i et større perspektiv. Og Suzanne Aabels kommentarer om at Palestinakonflikten egentlig var ganske liten?

Nå kan det virke som hele Kongolandsbygreia er mer en "kunsten skjer i prosessen" enn å faktisk stille ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 10:53   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Åh, den debatten. Men jeg er ikke spesielt overrasket, mtp panelet, da.

Selve landsbyen - tja, jeg synes det er litt interessant. Men har ikke satt meg nok inn i det til å kunne uttale meg noe, så enhver i teorien interessant tanke kan glatt ødelegges med makkverkgjennomføring.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 11:34   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Vi vet jo ikke hvordan det skal gjøres i praksis? Ergo vet jeg ikke hva jeg synes. Men kunst bør ikke sensureres (tror jeg...) og Elisabeth Nordheim slår meg gang på gang som en uhøflig umoden dramaqueen, som i liten grad snakker opp de sakene hun involverer seg i. Å være 40 år og snakke om pisse, fitte, pule osv er bare fordummende, synes jeg.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 11:36   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

I dag synes jeg Nazneen sier det beste som er sagt om dette prosjektet. Amen sier jeg bare.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/kr...nd/a/10146723/

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 12:09   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Som en abstrakt tanke er den en veldig god idé. Men med en gang den realiseres, hva vil da skje? At ingen kommer og ser = nordmenn er rasistiske og tør ikke konfronteres med holdningene sine. At man kommer og ser = nordmenn er rasistiske kolonialister som underholdes av eksotisk kultur på utstilling?
Altså: utstillingen bekrefter bare at nordmenn er rasister, og nå som det allerede er stadfestet, trenger vi strengt tatt ikke selve utstillingen. Debatten om den er jo et kunstprosjekt i seg selv.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 12:56   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Debatten om den er jo et kunstprosjekt i seg selv.

Det er vel det det er spekulert i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 19:50   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

I dag synes jeg Nazneen sier det beste som er sagt om dette prosjektet. Amen sier jeg bare.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/kr...nd/a/10146723/

Takk, Lisa, den var veldig god.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 19:41   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

På Trygdekontoret sa jo Fadlabi flere ganger at Nordheim og Kvam ville se lyset når den ble en realitet. Betyr dette at det er diskusjonen i seg selv som er greia, og at de vil få "bonuspoeng" for å ha gått så hard ut, mens "vi andre" sier ingenting?

Isåfall synes jeg det er litt fjernt. Jeg sier ingenting fordi jeg ikke aner hva prosjektet skal handle om. Blir en slags parallell til en handikappet fyr i rullestol som kom med politiet på ungdomsskolen for å snakke om bil og fyllekjøring. Han hoppet ut av rullestolen og lå på gulvet, og det gikk en stund før noen tilbød seg å hjelpe ham opp. Hvorpå han spratt opp av seg selv om liksom hadde bevist at vi andre ike brød oss om han. Vel, jeg hadde en god del erfaringer med folk i ruyllestol, og hadde erfart at de fleste a) klarer å komme seg opp selv og b) ber om hjelp hvis de trenger hjelp.

Skal bl spennende å se hva utfallet av Kongolandsbyen er.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 22:21   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Vi har tenkt, men klarer ikke å bestemme oss. Skal vi ta med ungene for å se på dette eller ikke?

Perspektivet vil være at vi i Norge for 100 år siden stilte ut dette som noe rart. At mange nordmenn da ikke hadde sett folk med en annen hudfarge. Og at vi i dag gjør det nettopp for å vise hvor rare vi var da og hvor mye mindre verden har blitt. Skjønner unger på 6 og 9 dette?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 22:27   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Nå skal vi heller ikke glemme at tilsvarende samelandsbyer ble sendt verden rundt på den tida. (Unnskyld at jeg knegger, men hele konseptet er bare så absurd. Vi har vært borti en del liknende prosjekter på jobb, deriblant denne kongolandsbyen.)

Jeg tror unger har potensiale til å forstå grunntanken, Tjorven.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 22:41   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Det er jo veldig komplekse problemstillinger som belyses men man kan vel fint ha en innfallsvinkel som har noen forenklinger barn også kan forstå. Men norsk selvgodhet er jo overordnet tema. Javel, så går vi ikke å titter på afrikanere på utstilling lenger men når man leser norsk mediedekning av Moland og French og medias generalisering og synet på "afrikanere" som usiviliserte så et det jo same old shit men i new wrapping.

Jeg synes de burde ha leiren full av romfolk for å sette konseptet inn i et samtidsperspektiv.

Jeg tror ikke du skal være redd for å ta med barna dine. De er smarte og forstår mye mer en vi tror. Google human zoo og les litt om det i forkant. Det er ikke så lenge siden dette var svære greier.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 22:45   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Så ser det jo ut til at Lars og Fadlabi har gått ganske langt vekk fra det originale konseptet. Hvem som helst kan være statister i landsbyen slik jeg forstår det per dags dato. De har vært genialt flinke til å provosere. All PR er god PR. Det er dette prosjektet et prakteksempel på.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 19:25   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Fra Aftenposten i dag:

Sitat:

Kongolandsbyen blir ferdig - hvis det ikke regner - osloby
http://www.osloby.no/.../Kongolandsb...kke-regner-756...

Det er bare småting som gjenstår. De hadde et belgisk flagg utenfor inngangen. Hvorfor de hadde det, er en gåte, men vi har bestilt det i dag, sier Fadlabi.



Ja, hvorfor hadde de det, men tro?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 19:53   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Fordi Kongo var belgisk for 100 år siden, tenker jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 19:56   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Fordi Kongo var belgisk for 100 år siden, tenker jeg.

Det virker jo litt rart at kunstnerne ikke vet dette? Jeg er fremdeles ute på dette. Jeg syns det er skikkelig vanskelig. Om ikke annet har de jo fått opp en heftig debatt, men jeg er usikker på om den fører til noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 20:03   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Landet het jo Belgisk Kongo til og med. Jeg antar til et godt stykke ut på 60-tallet, så det overrasker meg også at de ikke har gjort mer research enn at de overraskes over dette.

Nå ble jeg skeptisk. :hmmm:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no