Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 14:03   #61
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Vi får være enige om å håpe at du tar feil og frykte at du får rett..

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:05   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:07   #63
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Jeg er tilbøyelig til å være misantrop sammen med Tally, men håper virkelig jeg tar feil, for all del. Jeg er også veldig skeptisk til om de skisserte tiltakene kan være nok til å fikse problemene ved Tøyen skole, som jeg på mange måter mener er kjernen i Tøyen-problemet. Jeg tenker ofte at de burde lagt ned hele greia, bygd kanskje to nye skoler i nærheten og vært veldig smarte med skolegrensene. Det kunne kanskje monnet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:08   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Ja, noen ganger må man bare sanere, tror jeg. Utrolig vanskelig å gjøre fulle snuoperasjoner på inngrodde problemer. De har dog greid det på andre sentrumsskoler - jeg vet for lite om grunnene til at det ikke går på Tøyen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:12   #65
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Problemet er vel en ond sirkel av verst tenkelige elevgrunnlag og resulterende dårlige resultater (og vold og rus) og påfølgende total mistillit til skolen som gjør problemet enda verre.

Jf. denne artikkelen om den svenske skolereformen og drabantbyopptøyene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:20   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De har dog greid det på andre sentrumsskoler - jeg vet for lite om grunnene til at det ikke går på Tøyen?

Ingen andre sentrumskoler har hatt en like høy tetthet av fattigdom. I tillegg har skolen gjort endel valg jeg mener er å gjøre elevene til tapere fra dag en, undervise i fagene på morsmålet til barna, i stedet for å sørge for at de blir skikkelig gode i norsk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:40   #67
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Rett skal være rett, det tar et kvarter med tog fra Oslo S til Kjelsås, ikke fem minutter. Og ikke går de så himla ofte heller, 1-3 ganger i timen, og i følge min erfaring (som etter seks år som pendler på strekningen) er det ikke ofte noen tar toget fra Oslo til Kjelsås for å gå på museumet. Så sånn sett kan det i turistøyemed være greit å flytte det. Men spørsmålet er vel heller hvorfor man absolutt skal stappe alt av turistmål ned i Oslogryta.

Men hvorfor skal målgruppen for museene i Oslo primært være turister? Teknisk museum er et "bruksmuseum" som fint tåler flere besøk i året. Jeg syns det er viktigere at bydelene har muesumsalternativer de faktisk bruker, og så får heller turistene flytte litt på seg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:46   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Ja, teknisk museum er nesten mer et befolkningsmuseum enn turistmuseum, på samme måte som zoologisk museum og de andre på Tøyen. Mine unger elsker Zoologisk museum, men jeg vil vel ikke anbefale de støvete, halvskallede dyrene til turister som lurer på "hva skal man se i Oslo", akkurat. Men personlig syns jeg Kjelsås/Nydalen er kronglete også for oss som bor i byen. Vi har flere ganger droppet det når vi har besøk, fordi transporten tar et par timer av dagen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:46   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ingen andre sentrumskoler har hatt en like høy tetthet av fattigdom. I tillegg har skolen gjort endel valg jeg mener er å gjøre elevene til tapere fra dag en, undervise i fagene på morsmålet til barna, i stedet for å sørge for at de blir skikkelig gode i norsk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:59   #70
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nuff said. Det hørtes virkelig ut som det glade vanvidd.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:44   #71
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men personlig syns jeg Kjelsås/Nydalen er kronglete også for oss som bor i byen. Vi har flere ganger droppet det når vi har besøk, fordi transporten tar et par timer av dagen.

Nå er det engang slik at ikke alt kan ligge sentralt for alle. Jeg vil tro at foreldre på Kjelsås og langs trikk- og busslinjene som går til Kjelsås er uenig med deg.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

http://morgenbladet.no/samfunn/2005/...l#.UaYEt8saySM

Sitat:

– Første skoledag holdt rektor ved Tøyen skole en tale hvor han var opptatt av å signalisere til foreldrene at skolen ikke hadde som prosjekt å fornorske barna. Han la vekt på at både religion, språk og etnisitet ville bli ivaretatt på skolen. Men jeg kjenner ikke igjen den fornorskningsangsten som Tøyen skole forutsetter hos foreldrene. De fleste pakistanske foreldre jeg kjenner ønsker at barna skal få norske venner og lære norsk språk for å fungere bra i dette samfunnet. Det er jo en vanlig og varig strategi i eksil. For vår del så vi at barna våre ikke lekte med sine venner hjemmefra i skoletiden. Det virker rett og slett kunstig å dele opp barna etter foreldrenes fødeland.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 17:28   #72
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, når man ikke vet hva noe kommer til å koste, ikke vet hva man faktisk ender opp med, hva bystyret kommer til å glemme, endre og plutselig si nei til allikevel, så kaller jeg det knapper og glansbilder.

Som Emm sier; det eneste vi vet kommer ut av dette, er byggingen av Lambda.

Ja, nå er jo det meste sagt. Også synes jeg at det er en svært uheldig sammenblanding av utfordringer i en og samme debatt. Munch er viktig, og en kulturhistorisk skatt uten sidestykke i norsk sammenheng, men barna (og beboerne forøvrig) på Tøyen hadde fortjent en helt egen debatt og en helt egen plan uten å måtte sitte igjen med følelsen av å måtte gi. Er vi virkelig stolte av at byens minst heldige må gi noe for å få den oppmerksomheten de så opplagt fortjener?

Jeg er helt for et skikkelig løft for denne bydelen. Men helt uten å måtte gi fra seg et av de viktigste stimulansene for oppmerksomhet fra større grupper i all overskuleig fremtid.

Og helt på siden, jeg synes Tøyen i mye større grad har potensialet til å bli et "Lousiana" midt i Oslo, noe som i seg selv hadde løftet denne delen av byen. At noen nevner de har besøkt museet i sin nåværende form og funnet det begredelig, synes jeg er ganske irelevant. Vi snakker uansett om å bygge et nytt museum.


Sist redigert av emm : 29-05-13 kl 17:38.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 18:38   #73
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ingen andre sentrumskoler har hatt en like høy tetthet av fattigdom. I tillegg har skolen gjort endel valg jeg mener er å gjøre elevene til tapere fra dag en, undervise i fagene på morsmålet til barna, i stedet for å sørge for at de blir skikkelig gode i norsk.

Jeg tror derimot, basert på relativt mye forskning på flerspråklighet og minoritetsspråklige, at det høres veldig lurt ut å undervise fag på morsmålet når barna ikke kan tilstrekkelig norsk. http://www.nova.no/id/13863.0

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 18:47   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Om du leser artikkelen jeg la inn, så finnes det forskning som både støtter og avviser dette, Gajamor. Det står det også i saken du linker til. Den nærmeste skolen til Tøyen, som har relativt lik demografi har valgt motsatt approach og har omtrent samme faglige resultater, men ekstremt mye bedre miljø. Jeg tror det er virkelig en superdårlig idé å dele opp klasser etter etnisitet og språk på denne måten.

Undersøkelsene i California på spansktalende er ikke helt sammenliknbart siden historikken er helt anderledes, både med tanke på innvandring og hvem som opprinnelig bodde i California.

Saken du linker til dreier seg så vidt jeg kan se om morsmålsundervisning, ikke undervisning i andre fag på morsmålet. Det er jo en viss forskjell. Man blir en taper på arbeidsmarkedet i Norge om man ikke kan norsk godt nok.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 19:34   #75
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om du leser artikkelen jeg la inn, så finnes det forskning som både støtter og avviser dette, Gajamor. Det står det også i saken du linker til. Den nærmeste skolen til Tøyen, som har relativt lik demografi har valgt motsatt approach og har omtrent samme faglige resultater, men ekstremt mye bedre miljø. Jeg tror det er virkelig en superdårlig idé å dele opp klasser etter etnisitet og språk på denne måten.

Undersøkelsene i California på spansktalende er ikke helt sammenliknbart siden historikken er helt anderledes, både med tanke på innvandring og hvem som opprinnelig bodde i California.

Saken du linker til dreier seg så vidt jeg kan se om morsmålsundervisning, ikke undervisning i andre fag på morsmålet. Det er jo en viss forskjell. Man blir en taper på arbeidsmarkedet i Norge om man ikke kan norsk godt nok.


Jeg ser ikke at det står noe om annet om forskning i den artikkelen enn det som støtter den artikkelen jeg la inn. Det finnes en del argumenter mot slik språkdeling, de går for det meste på inkludering og har mye for seg. De fremmedspråklige elevene jeg har hatt har falt utenfor faglig og sosialt fordi de ender opp som halvspråklige istedenfor tospråklige. Har sett flere eksempler på at de som kan morsmålet godt, har lettere for å lære norsk. Det er gjort en god del forskning på temaet i andre land enn California også. Et enkelt google-søk fant artikler fra Madagaskar, Tanzania og Sapmi, i tillegg til at jeg har en del analoge kilder om tospråklighet for døve og tunghørte (altså tegnspråk). Godt mulig det burde vært forsket mer i Norge.

Men det virker som om Tøyen skolen har tatt det et hakk for langt hvis man har fast oppdelte grupper/klasser etter etnisitet. Det burde jo vært en fantastisk mulighet til komparativ studie mellom de to skolene du nevner, rart om/at ingen har tatt tak i det.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:06   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Gajamor: igjen, ingen argumenterer mot morsmålundervisning. Men å undervise i alle andre fag på morsmålet er noe annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no