Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-13, 21:47   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Joda, tallulah, jeg leste det du skrev. Jeg var muligens litt kjapp på tastene. I teorien burde ikke de to være gjensidig utelukkende. I politisk praksis tror jeg de ville vært det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 21:50   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Og det han surpompen fra ap sier er at "dette kunne man sikkert fått til uansett", ikke at alt var vedtatt. Det eneste jeg kan huske som vedtatt er opprustning av Tøyensenteret.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 21:58   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Joda, tallulah, jeg leste det du skrev. Jeg var muligens litt kjapp på tastene. I teorien burde ikke de to være gjensidig utelukkende. I politisk praksis tror jeg de ville vært det.

Det er egentlig sjokkerende skandaløst og beviser at bystyret bryr seg ikke det døyt om Oslo indre øst, sånn egentlig. Bare når det er dem convinient.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:00   #24
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Jeg synes det er kult at man i tillegg til en god pakke for Tøyen har fått tilbake en bemanningsnorm for barnehagene i hele byen jeg. Det ønsker jeg meg på nasjonalt nivå også.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:06   #25
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fem minutter med tog fra Oslo sentrum og endeholdeplass for to trikker og to busser.

.

Rett skal være rett, det tar et kvarter med tog fra Oslo S til Kjelsås, ikke fem minutter. Og ikke går de så himla ofte heller, 1-3 ganger i timen, og i følge min erfaring (som etter seks år som pendler på strekningen) er det ikke ofte noen tar toget fra Oslo til Kjelsås for å gå på museumet. Så sånn sett kan det i turistøyemed være greit å flytte det. Men spørsmålet er vel heller hvorfor man absolutt skal stappe alt av turistmål ned i Oslogryta.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:13   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

12 minutter, for å være helt korrekt. Fem minutter var kanskje å ta i, du har rett i det. Jeg kjenner faktisk endel som bor på Kjelsås som tar toget hjem fra sentrum, det går jo betydelig fortere enn trikken. Men det er nok en løsning man ofte ikke tenker på, siden man liksom ikke tar tog innad i Oslo (bortsett fra til Skøyen og Lysaker).

Men ja, spørsmålet er hvorfor alt må ligge på et knøttlite areal i sentrum, med kun et par avstikkere. Vestover, vel å merke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:20   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Nå var vel forslaget å flytte teknisk museum til Tøyen, ikke vestover. For meg er det en ekspedisjon å reise kollektivt til teknisk museum, med en times reisevei. Tøyen tar 20 minutter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:22   #28
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

[massiv flisespikking]Det er bare regionstoget som bruker 12 min, for det stopper ikke på Tøyen, alle andre bruker fra 14-15 minutt, og det er de det er flest av. [/massiv flisespikking]

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins

Sist redigert av Adrienne : 28-05-13 kl 22:39.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:25   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Og 15 minutter med tog er jo kjempelangt.

*fra bøgda*

Jeg ser imidlertid at det kan være fint med teknisk museum på tøyen også, selv om det for vår del vil bety at bøygen er vesentlig større for å komme seg dit. Nettopp fordi vi da må inn i gryta med bilen. Men nå kan ikke Oslo by ta hensyn til sånne som oss, de som bor i byen må være viktigere. Ligger det ikke flere museer som kan være av interesse for barn og barnefamilier i nærheten? Eller husker jeg feil nå?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:26   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Nå blir jeg forresten høres mye mer ut som fanatisk Lambda-tilhenger enn det som er tilfellet. Jeg er sånn 60/40 mot Bjørvika på lokaliseringsspørmålet. Aller mest er jeg FOR et nytt museum, om det blir her eller der, og jeg er FOR utvikling av Tøyen. Dette er pose og sekk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:37   #31
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Eg synest det er veldig morsomt at Carl I. Hagen er sur. Og at Tøyen skal rustast opp, så får Lambda vere Lambda.

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Menneatte, det planlagte badelandet på Økern - det virker litt usannsynlig at det skal skje om man skal bygge et på Tøyen? Oslo har ikke akkurat hatt for vane å drysse rundt seg med svømmefasiliteter.

Eg meiner å ha lese at kriteriet for at Thon skal få bygge kjøpesenter er at dei starter med badeland på Økern, på grunn av at det er større behov for svømmehallar enn kjøpesenter i Oslo og at dei ikkje vil at badelandplanen blir bortprioritert fordi kjøpesenteret blir for dyrt.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

[massiv flisespikking]Det er bare regionstoget som bruker 12 min, for det stopper ikke på Tøyen, alle andre bruker fra 14-15 minutt, og det er de det er flest av. [\massiv flisespikking]

Viss du først skal drive med massiv flisespikking, burde ikkje dette vore ein / ?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:39   #32
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.


Viss du først skal drive med massiv flisespikking, burde ikkje dette vore ein / ?

Skylder på iPad.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:49   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå var vel forslaget å flytte teknisk museum til Tøyen, ikke vestover. For meg er det en ekspedisjon å reise kollektivt til teknisk museum, med en times reisevei. Tøyen tar 20 minutter.

Nå snakket jeg ikke om flytting av teknisk museum spesielt, men lokalisering av kulturinstitusjonene generelt. De kulturhistoriske museene og teknisk blir omtrent de eneste som ikke klumper seg sammen i Bjørvika og langs fjorden eller Oslo vest. Jeg er for å spre institusjonene over hele byen.

Jeg har ikke så mye i mot teknisk museum på Tøyen altså, jeg ser til og med at det kan passe fint sammen med naturhistoriske. En jeg er i mot å samle omtrent alt i Bjørvika.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 23:24   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Jeg derimot liker det kompakte ved Oslo og at man kan gå til nesten alt. Eller ta t-bane. Det er mer en preferanse enn en prinsippsak, tror jeg. Men klimaet vårt gjør jo også at det er greit at det er kompakt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 23:28   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Det er fint med litt kompakt synes jeg. Men ikke så kompakt at alt av turistinteresse klumper seg rundt oslo s. Oslo er ikke en veldig enkel by å bevege seg i med kollektivtransport. Jeg glemmer det litt mellom hver gang jeg er der, men det tar veldig lang tid å bevege seg hvis man ikke skal i en rett linje ut og inn av sentrum.

Men akkurat å legge naturhistorisk museum, badeland og teknisk museum sammen synes jeg høres ut som en smart deal både for byen og for bydelen. Det blir i hvertfall veldig attraktivt å komme dit for familier da, mye å se på ett sted. Så blir det litt mer høykulturelt nedi bjørvika.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 08:58   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg derimot liker det kompakte ved Oslo og at man kan gå til nesten alt. Eller ta t-bane. Det er mer en preferanse enn en prinsippsak, tror jeg. Men klimaet vårt gjør jo også at det er greit at det er kompakt.

For turister syns jeg det er skikkelig synd at deres inntrykk av Oslo baserer seg på Bjørvika, Karl Johan og en kjapp avstikker til Bygdøy og Holmekollen. Oslo har så veldig mye mer å by på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 09:00   #37
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Eg synest alle turistar bør sjå kor kort det er frå Oslo til Marka, det er jo veldig spesielt i Oslo. Og det får ein gjort, viss ein går på Teknisk Museum.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 09:28   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.718
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For turister syns jeg det er skikkelig synd at deres inntrykk av Oslo baserer seg på Bjørvika, Karl Johan og en kjapp avstikker til Bygdøy og Holmekollen. Oslo har så veldig mye mer å by på.

Det er jeg veldig enig i og det er derfor jeg har vært skeptisk til Bjørvika. Jeg kommer utenbys fra og grøsser litt ved tanken på hvor mange det er som 'har vært i' Oslo ved å besøke en brøkdel av byen. Å spre severdighetene ville gitt en bedre opplevelse for turister, tror jeg, det krever mye mer planlegging å se alt hva byen er sånn som det blir nå. Synd, for Oslo har virkelig et mangfold ved seg det er verdt å oppleve.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 09:49   #39
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Når man like godt skal utvikle Tøyen og bygge nytt museum, så forstår jeg ikke hvorfo man ikke kan legge det nye museet til Tøyen. Hestehandel kaller jeg dette, også gjenstår det å se hva som skjer av utrolige løft. Pengene finnes jo absolutt ikke. Jeg er kjølig avventende.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 11:12   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Kommentar fra Marie Simonsen i Dagbladet i dag: http://www.dagbladet.no/2013/05/29/k...ntar/27410865/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no