Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Komplottet mot Snåsamannen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-12, 18:00   #121
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

"Ny" blir en litt feil benevnelse for det jeg mener. Jeg tenker på alternativ behandling som "ny" sammenlignet med den tradisjonelle skolemedisinen når det gjelder anerkjennelse, bruk og tilrettelegging for forskning og utvikling av retningen de seneste tiårene. I så måte stiller skolemedisinen i en særklasse i dag, og alternativ behandling blir "liten og ny" ved siden av.

Nå synes jeg faktisk at du er historieløs. Medisin, som i betydningen, "hjelpe syke folk" har eksistert til alle tider. I steinalderen gjorde man trepanering for eksempel. Men man har aldri greid å egentlig finne ut hva som egentlig har reell effekt. Alle har hatt sine kjepphester. Alle utøvere har en trang til å overdrive der som styrker sin egen teori, og overse det som ikke gjør det.

Rundt 40-tallet begynte man å utvikle metoder for å finne ut hva som faktisk er reelt. Det var da man virkelig fikk gjennombrudd i behandling av syke mennesker.

Som lege så kan jeg jo si at vi også har våre kjepphester, har trua på et eller annet. Men i motsetning til en alternativist, så må vi droppe kjepphesten vår når det kommer en studie som beviser det motsatte. Det er skit kjipt, men sånn må det være.

Derfor blir jeg helt sjokkert og kvalm nesten når behandlere som har med syke mennesker å gjøre, nekter å validisere hva de holder på med. Det er den høyeste grad av umoral, behandlingsetisk sett.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 18:01   #122
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jo, mye ass, i det minste når det gjelder anerkjennelse og tilrettelegging for forskning og utvikling de siste tiårene. Hele tiden sammenlignet med skolemedisinen. Og i begrepet alternativ behandling ligger det jo langt mer enn blomsterekstrakt og nåler.

Men Madicken, alternativister må da gjøre egenforskning! Eller i det minste samarbeide om forskning, men mange vil jo ikke.

Det er en enorm innsats som gjøres av forskning gratis på fritiden av leger.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 18:11   #123
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men Madicken, alternativister må da gjøre egenforskning! Eller i det minste samarbeide om forskning, men mange vil jo ikke.

Det er et godt poeng som jeg tar til meg.

Men sitte her i beste overarbeidstid og kalle meg historieløs?! Har ikke De en liktorn å fjerne, doktor?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 18:18   #124
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor det? Effekten er jo påstått reell. Det er jo ikke vanskelig å se om en kreftsvulst forsvinner, f.eks.

.

Selvsagt, det burde være lett å finne ut, jeg tenkte mer på hva det er han gjør konkret.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Jeg tror han tror på egne evner, men ikke er helt sikker, siden han ikke vil la seg teste.

Det tror jeg også, og så tror jeg at fyren (selv om jeg ikke har lest det i Allers) har en syvende sans/god intuisjon eller hva_har_du. Jeg er derimot ikke sikker på om det er usikkerhet rundt egne evner som gjør at han ikke vil la seg teste, fyren har tross alt drevet på med det samme der oppe i Trøndelag i årevis og virker da ganske sikker på hva han driver med, men snarere høy alder eller en likegyldighet til om folk tror på han eller ikke. Jeg for min del lever godt med at at jeg kanskje aldri får vite helt hva han er/kan eller ikke er/kan.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 18:26   #125
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det er et godt poeng som jeg tar til meg.

Men sitte her i beste overarbeidstid og kalle meg historieløs?! Har ikke De en liktorn å fjerne, doktor?

Sorry.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 23:24   #126
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Ikke helt det vi prater om her
(NEI jeg tror IKKE Snaasakailln er en hardhudet svindler, jeg tror han lurer seg selv like godt som han lurer andre og tror paa det han sier)
..men jeg vil gjerne dele denne lenken likevel:
http://www.projectbarnum.co.uk/

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 23:41   #127
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Selvsagt, det burde være lett å finne ut, jeg tenkte mer på hva det er han gjør konkret n.

Før man kan finne ut hva det er han gjør, så må man nesten finne ut om "det" finnes i det hele tatt.

Iførste omgang få samlet statistisk matriale på de som er blitt behandlet, og sjekke hvordan behandlingen/diagnostikken har fungert. Hvis det viste seg at flertallet følte seg bedre, så kunne man kjørt på blindtester. Ingen av disse testene ville vært til plage eller ulempe for menn i Snåsa, og jeg fatter ikke at han a) protesterer, og b) ikke gjennomfører evalueringer av denne typen uansett for sin egen del.

Dere som mener det "alternative" ikke bør testes; er dere mot enkel statistikkinnsamling også? For det er essensen av naturvitenskaplig testing, og jeg klarer ikke å se problemet med metoden (til denne bruken), eller hvordan man ellers skal finne ut hva som fungerer og hva som ikke gjør det.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no