Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 15:28   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Kan man bruke torsk og hyse om hverandre??

Jeg bruker hyse kun til prinsefisk, og har lyst å prøve noe nytt.
Er det noen som har en god oppskrift?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:18   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Lag fiskegrateng? Jeg bruker ikke oppskrift, men jeg surrer masse løk i gryta, lager tykk hvitsaus med masse muskat i. Har i kokt, renset fisk og kokt makaroni, og steker litt i ovnen. Mange bruker jo eggehviter for å få det luftig, men jeg liker den best slik, litt tung.
Server med kokte poteter, revne gulrøtter med litt eddik/sukkervann og smeltet smør

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:19   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Glemte- ja du kan bruke et om hverandre.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:25   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Hysekaker, selvsagt. Stek opp hundre, så har du.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:32   #5
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Hysekaker!!! Kjempegodt.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:46   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Ja hysekaker er godt, men kan man bruke frossenfisk til det ? Trodde det måtte være fersk?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:46   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Hysekaker er kjempegodt, og så kan du lage fiskeboller av hyse, det også blir veldig godt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:56   #8
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

hmm, har aldri prøvd å lage hysekaker eller fiskeboller før. Hvordan gjør man det?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:21   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ja hysekaker er godt, men kan man bruke frossenfisk til det ? Trodde det måtte være fersk?

Er det forskjell? :domm: Jeg trodde fisk var fisk, holdt jeg på å si. Eller at det ikke var forskjell på fersk og frossen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:24   #10
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Tror ikke frosen hyse egner seg til fiskekaker. Mener bestemt at mamma har sagt noe om akkurat det. Fiskekakene blir melete og farsen blir vanskelig å jobbe med.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:24   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Pølser! Det er veldig i tiden, har jeg hørt.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:28   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Mor mi lagde fantastisk fiskemat, og hun foretrakk at hysa ikke var frossen ja. Den blir visst "kortere" å jobbe med når den har vært frosset, slik at man må spe mer/bruke mer bindemidler.

Har dessverre ikke oppskriftene hun brukte, men hun lagde fantastiske fiskekaker og fiskeboller. :savner:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:29   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Jeg har også hørt at det er vanskelig å få de til å sitte sammen når man bruker frossenfisk. Det sier i allefall svigermoren min, som er en racer på kjøkkenet.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:38   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5 kg hyse i fryseren, men ingen ideer til hva jeg kan lage

Jeg tror nok det kan stemme, altså. Frossen fisk avgir liksom mye væske. Det er egentlig rart, for det kommer jo ikke mer væske inn i fisken bare fordi den har ligget i fryseboksen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no