Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Anbefal meg en skanner til foto og papir

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-18, 14:02   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Anbefal meg en skanner til foto og papir

Jeg trenger en god nok skanner til gamle papirbilder og til en del andre minneting. Den må virke sammen med Windows10-maskinen min. Den trenger ikke være kjempegod, bare god nok. Helten har foreslått et par stykker, men siden jeg var misfornøyd med den forrige han skaffet oss er jeg usikker på om han har forstått bestillingen. Det kan selvsagt komme av at jeg har problemer med å formulere en bestilling.

Jeg tar gjerne i mot hjelp til å formulere behov. Foreløpig liste ser ut som under.

- Den må kunne ta fotoalbum, altså bøker
- Svart/hvitt og farger
- Betjeningsprogram som jeg klarer å forstå

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 19:54   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en skanner til foto og papir

Har en Epson V370 som jeg vel betalte 800 kr for . Dette for et tre år siden elns, og ser den er litt dyrere nå. Greit programvare, og gir også mulighet til å skanne dias/negativer. Epson har samme modellen litt rimeligere hvis man ikke trenger dias/negativ-funksjon.

Skanning av dias/negativ vil kunne gi en del bedre kvalitet enn skanning av bildet kjørt ut på fotopapir. Men samtidig, det er lite som skal til for at det kommer støvkort, så det kan kreve litt arbeid også.

Hvis budsjettet ikke er så stramt, ville jeg sett på Canon 9000F. Koster et par tusen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 21:55   #3
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en skanner til foto og papir

Må det være en fysisk skanner?

Jeg er veldig glad i appen Photomyne.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 14:26   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en skanner til foto og papir

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Har en Epson V370 som jeg vel betalte 800 kr for . Dette for et tre år siden elns, og ser den er litt dyrere nå. Greit programvare, og gir også mulighet til å skanne dias/negativer. Epson har samme modellen litt rimeligere hvis man ikke trenger dias/negativ-funksjon.

Skanning av dias/negativ vil kunne gi en del bedre kvalitet enn skanning av bildet kjørt ut på fotopapir. Men samtidig, det er lite som skal til for at det kommer støvkort, så det kan kreve litt arbeid også.

Hvis budsjettet ikke er så stramt, ville jeg sett på Canon 9000F. Koster et par tusen.

Helten har en skanner som tar negativer, så det er ikke viktig egentlig. Budsjettet er åpent som en låvedør, det viktigste er at jeg klarer å betjene den og medfølgende programvare uten at IT-mannen må hjelpe meg å tolke bruksanvisninger. Jeg skal sjekke opp de to.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 14:27   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en skanner til foto og papir

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Må det være en fysisk skanner?

Jeg er veldig glad i appen Photomyne.

Ja, jeg må ha fysisk skanner, men jeg vil gjerne ha en telefonskannerapp også, så jeg skal sjekke ut den du tipser om. Takk for svar.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no