Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kommentarfelt i nettavisene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-13, 17:26   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommentarfelt i nettavisene?

Jeg leste denne saken i dag, og må innrømme at tanken på å droppe kommentarfeltene i nettavisen er absolutt forlokkende. Hver gang jeg leser kommentarfelt i avis mister jeg litt troen på intellektet til mine medborgere, når de får saker om settepoteter til å handle om at kommunistene styrer dette landet. Om man leser mange kommentarer på mange saker, sitter man igjen med inntrykk av at flertallet av norges befolkning er brunlige anti-sosialister som ikke behersker norsk rettrskrivning, mens jeg vet at dette (heldigvis) er langt ifra sannheten. Dessverre er jeg redd for at en del mennesker nå leser disse feltene som en bekreftelse på at "alle vet jo at de rødgrønne er grunnen til at Krekar fremdeles er i landet, at lyskrysset ved butikken er ødelagt, at barn overfalles på skoleveien, at strømprisene er høye osv." og det tenker jeg igjen kan være ganske skummelt.
Jeg husker vi etter 22. juli snakket om at ALLE må komme seg ut i kommentarfeltene og motsi galskapen som florerer der, men det ser ikke ut til at noen orker. Ikke jeg heller.
Ville det da ikke vært bedre å bare kutte ut hele muligheten til å kommentere?

Også tenker jeg litt på journalisten som har lagt arbeid ned i en sak, som nå får denne plukket fra hverandre og vridd på uten reell mulighet til å forsvare seg. Er ikke disse feltene også ofte nesten direkte angrep på en person som bare gjør jobben sin? Skal journalistene være nødt til å følge opp hver eneste sak h*n skriver og forsvare seg mot alles synsing?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 10:14   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommentarfelt i nettavisene?

Kommentarfeltene har tilgode å ha gitt meg noe "mer" fra en artikkel så langt, så jeg ser ikke helt at de er vesentlige, nei. fjernes gjerne for min del, jeg ser ikke noe positivt ved dem egentlig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 10:24   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommentarfelt i nettavisene?

Det skumle med slike kommentarfelt er at det bare er rølet som gidder å kaste seg ut i det, de som har vettuge motsvar mister motet. På den måten etablerer man jo sannheter som kanskje ikke er spesielt sanne, og de mindre intelligente deltagerne får aldri møtt motstand av fornuftig art. Det er jo som en sandkasse der de kaster absurditeter etter hverandre.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 11:47   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommentarfelt i nettavisene?

Ikke alle kommentarer kommer med heller. Jeg svarte en gang for å motsi noe tull, men kom aldri på trykk. Hva er vitsen da? Ser ut som om bare provoserende svar får stå? Enkelte klarer å rive saken i fillebiter og kommentere noe helt irrelevant. Kan fjernes for min del, ja.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 11:47   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommentarfelt i nettavisene?

Det hadde vært utrolig deilig om de ble borte.
Jeg ser heller ikke at vi mister stort annet enn muligheten "standardkommentatoren" har for å få bekreftet at flere deler hans/hennes forskrudde virkelighetsoppfatning.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 16:28   #6
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Kommentarfelt i nettavisene?

Jeg har også tilgode å få noe vettugt ut av kommentarfeltene etter å ha lest en artikkel i nettavis. Som regel blir jeg bare mer og mer irritert jo mer jeg leser, og ender til slutt opp med å føle jeg har kastet bort masse verdifull tid. Så da må jeg ofte inn på en eller annen gjennomtenkt blogg og lese litt for å avbalansere og rette opp troen på menneskeheten.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 16:55   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommentarfelt i nettavisene?

Tenker som Miley. Noen burde beskyttes mot seg selv, og slike kommentarfelt har tilgode å gi meg ytterligere innsikt enn som du sier Fluke "miste troen på mine medborgere". Det er ikke der de gode debattene foregår, virkelig ikke. De finner jeg andre steder.
Har lenge sagt at kommentarfeltene bør avskaffes.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 22:25   #8
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kommentarfelt i nettavisene?

Kommentarfeltene er med på å dra opp klikkratene. Det er klikkene og reklameinntektene nettavisene lever av. Ergo blir vi ikke kvitt dem, hvertfall ikke i gratisversjonene. Men tanken er svært forlokkende.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 15:33   #9
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Kommentarfelt i nettavisene?

Syns det er pinlig med kommentarfeltene der navn og gjerne bedriften de jobber i fremgår klart og tydelig - skjønner ikke at folk ikke tenker seg om før meninger vrenges ut i hytt og pine.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 15:53   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarfelt i nettavisene?

Navn og gjerne bosted bør fremgå tydelig ja. Alle innlegg uten navn synes jeg kan tas bort.
En rekke kommenterer under tullenavn.
Kommentarer gitt under fullt navn synes jeg kan stå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no