Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-11, 21:14   #81
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det tror jeg også, sliter ennå etter flere år, med å forstå at når mannen sier han "hater det dypt og inderlig", mener han egentlig bare at han synes det er litt teit eller dumt. Og det fører til en del misforståelser og unødvendige krangler fremdeles, for det er ikke noe kult å få høre at man "alltid gjør det og det" når det er noe som har skjedd en gang eller to.



Det er masse jeg hater dypt og inderlig som jeg egentlig bare misliker, eller setter liten pris på. Men det er liksom min måte å snakke på, som de fleste andre jeg kjenner her og.
Meeen, som sagt tidligere, jo eldre jeg blir jo mer modererer jeg meg, og jeg er mye mindre bastant skriftlig enn muntlig.
Dette var egentlig en kul diskusjon, og veldig gøy å se hvor store forskjeller det er i hvordan man tenker i en sånn setting.
Jeg er forøvrig enig med deg Smilefjes, selv om jeg nok er mer stikk motsatt selv, tror jeg. Eller kanskje ikke?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:08   #82
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Du er nok ikke så motsatt muntlig, Inter - jeg er kjent i verden for å fargelegge med tall og sånn (Nå har jeg sagt sekstitre millioner ganger at det der er feil!!! -Nei, du har bare sagt det fire ganger...), men skriftlig så funker ikke humoren i det der. Medmindre jeg tar i så det svir skikkelig da og overdriver så ekstremt at poenget kommer frem utover både dialekter og kulturer.

Men i en seriøs diskusjon så prøver jeg å tenke at selvom jeg er veldig sikker på hvordan jeg vil ha ting, så betyr ikke det at min regel er anvendelig for alle. Og prøver å heller formulere det jeg mener. Dermed ser jeg at jeg stadig oftere skriver innlegg av typen "det der gjelder ikke alle altså".

  Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:52   #83
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.016
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Når man har hatt en oppvekst lik min, blir man flink til å generalisere. Og man ser hvordan det straffer seg når man ikke gjør det.

F.eks. sitte på en fest en kveld i London og fortelle en nordmann "Jeg kommer aldri til å bli sammen med en nordmann. Vi er altfor forskjellige." Foran mange vitner. Vi er nå gift på det 12. året.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no