Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rettssaken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-12, 22:59   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rettssaken

Skal vi snakke om den? Skal dere følge med? Eller er alt for vondt og vanskelig?

Jeg vet med meg selv at jeg kun skal ta en rask oppdatering på slutten av dagen. Og overhodet ikke lese nettavisdiskusjoner med folk jeg ikke kjenner. Synes det i diverse nettaviser stadig blir mer grums som dukker opp i form av anonyme feiginger. Det er noe av det siste jeg trenger. De befester vel egentlig tanken om at dette ikke bare dreier seg om en gal manns verk, men mange paranoide menns (og kvinners?) tanker.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:01   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.881
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettsaken

Jeg tenker at jeg skal lese nettavisene, men ikke kommentarene. Skal jeg diskutere, må det bli her på FP.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:02   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettsaken

Kan noen rette skrivefeilen i overskriften?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:13   #4
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.224
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rettsaken

Jeg kommer til å oppdatere meg hver dag, men ikke følge med hele tiden. Og så kommer jeg til å snakke med Snuppa om det. Hun har fått med seg både bomben og skytingen, og snakker av og til om det. For meg er det veldig viktig at hun vet at vi har et system som gjør at de som gjør sånne ting får straff.

For min egen del føler jeg at det er viktig å følge med. Både av historisk interesse, men også fordi jeg var på jobb i Oslo sentrum da bomben sprengte, og fordi jobben min var nevnt som et potensielt terrormål. Selv om jeg ikke ble direkte berørt, føler jeg at det angår meg. Så ja, jeg kommer til å følge med.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:14   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettsaken

Jeg vet ikke hva jeg skal. Det har vært snakket og skrevet så voldsomt mye om at saken skal opp nå, men jeg har visst ikke tatt det helt innover meg. Har lyst til å boikotte grafsepressen, og holde meg til Klassekampens Tom Egil Hverven og tegneren Sverre Malling (av en eller annen grunn tror jeg at jeg synes det greiere med illustrerende tegninger enn bilder) og lignende, men om jeg virkelig gjør det får tiden vise. Jeg ønsket å slippe å se det stygge trynet til gjerningsmannen 22. juli, og det ønsket har ikke endret seg siden den gang.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:40   #6
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rettsaken

Jeg kommer nok til å følge ganske mye med, jeg tror ikke jeg klarer å la være.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 00:30   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.511
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettsaken

Eg kjem til å følgje med, men eg kjem til å vere selektiv med kva og kven eg vel å lese.

Litt ved sida av, men veldig sterk kronikk av Kristopher Schou, om å skulle dekke saken for Morgenbladet. http://morgenbladet.no/samfunn/2012/...julirettssaken Den mannen har imponert meg fleire gonger i det siste.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 02:58   #8
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettsaken

Veldig ambivalent.
Som Irma sier vil jeg ikke støtte grafsepressen, men jeg tror ikke jeg helt klarer å la være å følge litt med allikevel, selv om jeg får vondt hver gang jeg ser den mannen.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 07:13   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.378
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettsaken

Jeg kommer til å følge med. Men jeg tror ikke jeg kommer til å diskutere saken i tilfeldige forsamlinger, kun med mennesker jeg er veldig fortrolig med. Tas saken opp i for eksempel lunsjpausen, og det gjør den sikkert, tror jeg at det rekker med litt hmm-ing og tja-ing fra min side. Jeg synes i det hele tatt at saken er vanskelig å diskutere, men jeg føler meg nærmest litt forpliktet til å følge med.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 08:05   #10
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.580
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettsaken

I utgangspunktet har jeg ikke tenkt å følge med. Men det blir nok uunngåelig å ikke få med seg litt her og der fremover.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 08:05   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.637
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rettsaken

Kjenner mange direkte berørte og en del som var på Utøya så jeg kommer nok til å følge med. Men jeg tror jeg må være litt streng med meg selv for jeg trenger virkelig ikke å sette meg inn i alle grusomme henrettelsene. Mine tanker går til pårørende og andre direkte berørte som går noen tøffe uker i vente. Kristoffer Schau skrev fint i morgenbladet som bai sier. Ser bildene av alle drepte har kommet opp på db.no og det gjør vondt langt inni sjelen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 08:15   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rettssaken

Ja, jeg kommer til å følge med, ikke 24/7, men en opppsummering pr dag og sikkert litt ekstra ved spesielle vitneavhør o.l..

Hvilke kilder jeg kommer til og følge kan jeg ikke si sikkert.
Jeg kommer ihvertfall til å følge Kristoffer Schau i Morgenbladet.

Det blir uansett 10 uker fylt med mye informasjon. Det er sagt, synset og skrevet mye om denne saken, nå skal den opp og avgjøres, Norges historiens verste kriminelle enkeltmannshandling.

Saken engasjerer meg selvfølgelig og om 10 uker vet vi forhåpentligvis skjebnen til Breivik. Jeg tror først da at man kan "gå videre", ingen flere spekulasjoner eller synsinger, dommen er avsagt og en soning skal begynne.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 08:31   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettsaken

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Kan noen rette skrivefeilen i overskriften?

Man kan rette sine egne overskrifter. (Velg "avansert redigering")

Til spørsmålet: ja, jeg kommer til å følge med på det som skjer i rettssalen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 08:35   #14
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettssaken

Ja, jeg kommer til å følge med. Ikke kontinuerlig hele dagen, men jeg kommer til å oppdatere meg hver dag. Jeg kommer sikkert til å lese i de fleste nettavisene, også VG og Dagbladet, som de fleste andre vil jeg tro.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 08:44   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg skrudde på TV'n nå og har tenkt til å følge med en del. Ikke på alt, men endel.
I tillegg skal jeg lese Morgenbladet og Kristoffer Schau.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:06   #16
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rettssaken

Eg kjem nok til å følge med på nettavisene, men eg må innrømme at eg begynner å få litt nok av heile greia. Det må jo vere midt i blinken for ein narsissist som han å få all den oppmerksomheten. Svære TV-team som nærmast bur ved Oslo Tinghus. Side opp og side ned i alle aviser. Blir litt kvalm, rett og slett.
Så om eg ikkje orkar å engasjere meg i diskusjonar er det ikkje fordi det er vondt eller vanskelig, men meir fordi eg er lei av fyren.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:34   #17
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg kommer til å følge med. Ikke hele dagen, men oppdatere meg hver dag. Schau skal jeg lese.

Og så kommer jeg og mannen å snakke med vesla om det. Hun vet hva som har skjedd og vi har lagt roser i byen og vært og sett på regjeringskvartelet med mer. Barna snakker om det på skolen. Viktig at vi snakker sammen om det og at hun får de svar hun trenger og viktig at vi vet hva hun tenker og føler om det. Hun er en tenkere.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:40   #18
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettssaken

Sitter og ser på nå. Ble helt kvalm da han kom smilende inn i salen.

Godt de kutter lyden når de verste detaljene leses opp.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:43   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg vet ikke hvor mye jeg vil vite. Det er jo på tragisk vis blitt en del av vår historie, og jeg synes på noe merkelig vis at ofrene fortjener oppmerksomheten min - problemet er jo drapsmannen - han fortjener ikke oppmerksomheten. Jeg kommer nok til å følge med sporadisk, lese i blant, men ikke følge tv-overføringene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:54   #20
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg ser akkurat nå, og hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det.
Synes K. Schau sitt innlegg, som bai viser til, var meget godt skrevet. Den mannen har hatt en del rare påfunn, men jeg har respekt for måten har tar opp ubehagelige ting, og måten han formidler det skriftlig på. Jeg skal helt klart følge med i det han skriver.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no