Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 11:09   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jaha? Finnes det altså? Med unntak av de grønnjævlige som finnes på helsekosten.


Ja, på Ultra har de et som er organisk og bare består av knuste peanøtter. Mannen min liker det ikke, men han er sær. Han spiser vanlig peanøttsmør. Jeg hadde håpet at ungene likte det, men de liker ikke det i det hele tatt. Jeg har ikke smakt det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:37   #22
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Jeg har en gubbe som klarer seg lenge på rekeost, egg og kokt skinke. Ja, også gulost, da.
Resten er det jeg som eter.
Salami
Westfalerskinke
Ikke så fryktelig mer enn det, egentlig.

Men så spiser vi ikke så fryktelig mye brødmat heller, da.
Mye sene middager...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:39   #23
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Makrell i tomat
Lett eplesyltetøy
Leverpostei
Vossafår (et MUST for Vossa-mannen)
Gulost
Smøreost med peperoni
Røkt kalkunpålegg
Kalkunsalami

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:42   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, på Ultra har de et som er organisk og bare består av knuste peanøtter. Mannen min liker det ikke, men han er sær. Han spiser vanlig peanøttsmør. Jeg hadde håpet at ungene likte det, men de liker ikke det i det hele tatt. Jeg har ikke smakt det.

Jeg synes de organiske jeg har smakt (som bare er laget av peanøtter, evt. med litt salt) er mye bedre enn de vanlige fra Mills etc. Både de vi har kjøpt på helsekosten og de vi har funnet på andre butikker.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:44   #25
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Jarlsberg
Bresaolaskinke
Nutana-pålegg
Fløtemysost
Jordbær, blåbær og bringebærsyltetøy
Baconost
Rekeost
Pestoost
Kyllingpålegg
Makrell i tomat
Salami

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:45   #26
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Mmm..blir jo riktig sulten her.

Vi har pr. dags dato:

Makrell i tomat
Nugatti
Leverpostei
Div. oster (Norzola, Forest, Diplomat og noen typer Brie)
Røkt skinke
Prim
Kaviar
Dansk pølse
Gullsalami
Norvegia, Jalapenosost
Chorizo

Ja..det var alt

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:50   #27
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Tja fritt etter hukommelsen:

  • Jordbær,bringebær,eple og blåbærsyltetøy
  • Jarlsberg
  • Kaviar
  • 3 typer leverpostei
  • makrell i tomat
  • Skinkeost
  • Nøkkelost
  • Italiensk salat

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:57   #28
KristinS
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 281
KristinS er litt kul
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Hos oss er den listen du nevner her godt utvalg av pålegg.

Nå har vi:

Jarlsbergost
Brunost
Kaviar
Majones
Leverpostei - den gule til Stabburet
Leverpostei - grov fra Tulip
Okserull
Gullsalami
Kokt skinke
Servelat
Italiensk salat
Blåmuggost
Jordbærsyltetøy
Bringebærsyltetøy
Honning

Syns egentlig det er ganske mye jeg.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:08   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Bresaolaskinke


Bresaola er vel strengt tatt ku, og ikke skinke? Eller har kyr også skinke?

Er enig i at det er godt, forresten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:17   #30
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Gräddost. Nam!
Hardkokte egg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:18   #31
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Jarlsberg
Lettere norvegia
Guldbrandsdalsost
Spesialsalami
Kokt skinke
Hamburgerrygg
Makrell i tomat
Rømmesild
Skinkeost
Prim
Bringebær lettsyltetøy
Jordbær lettsyltetøy
Appelsinmarmalade
Eplemost
Leverpostei (Stabburet)
Leverpostei (Go`og mager)
Honing
Egg
Nugatti
Cottage Cheese
Også frukt og grønnsaker som jeg ofte spiser på skiva: tomater, agurk, paprika, epler og bananer

(Egentlig oppbevarer vi ikke honningen, Nugattiren og makrell i tomat i kjøleskapet, men de hører jo med til påleggsutvalget vårt likevel. )

__________________
LilleT

Sist redigert av LilleT : 15-08-07 kl 20:15.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:19   #32
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Jarlsbergost
Brunost
Baconost
Haugpølse
Jubelsalami
Makrell i tomat
Peppermakrell
Leverpostei
Egg
Kokt skinke
Blåbærsyltetøy

Ser noen har nevnt honning. Den skal oppbevares i romtemperatur. :Hjelpsom:

Jeg syns ikke pålegg alene er så innmari spennende, det er tilbehøret som gjør brødskiva innbydende og god. Av tilbehør har jeg:
To slag salat
Paprika, rød og grønn
Tre typer tomater
Agurk
Rødløk
Majones

Og der ligger hele forskjellen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:35   #33
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

leverpostei
gulost
brunost
jordbærsytetøy
baconost
hamburgerrygg og skinke
reker
kreps
karbonader
egg
epler
bananer

og majones
tomat
agurk
paprika
til pynt

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:38   #34
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns du hadde mye, jeg. Men jeg er veldig treig på påleggsfronten, og kan godt klare meg med ost og ruccola/tomat/paprika/agurk sånn omtrent 28 dager i måneden. Er ikke så glad i kjøtt eller fisk som pålegg, og heller ikke søtt.

Har jeg gulost og cherry/plommetomat er jeg glad!

Så har vi salami, kaviar, skinke, skinkeost, makrell i tomat, leverpostei og brunost til resten. Kjøper vi annet glemmer vi å spise det.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:38   #35
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Jeg rapper listen til Skilpadda og bygger på den. Unntaket er ostetypen øverst. Jarlsberg smaker surt!

Norvegia
Blå Castello
brunost
grov leverpostei
makrell i tomat
sardiner i olje
kaviartube
majones
salami
cottage cheese
2-3 syltetøysorter
peanøttsmør (i matskapet)
egg
tomater (ikke i kjøleskapet, da)
honning
porsjonspakker fin leverpostei
porsjonspakker makrell i tomat
porsjonstuber kaviar

Baby-bel
ansjos i glass
egg og kaviar på tube
Hvitløkspaté
vaniljekesam
kesam
Nugatti (jada, bare til lørdager)
rekesalat
kalkunbryst
kalkunservelat
røkelaks
Philadelphia

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 17:51   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Ikke mye, nei.

Jeg har:

Brunost
Hvitost
3 ulike smøreoster
Skinke
Fårepølse
Leverpostei
Kalkunskinke
Jordbærsyltetøy
Majones
Agurk/tomat til påleggsbruk

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:13   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Frøkner, hallo. Dere må ikke ha tomat og agurk i kjøleskapet. Iallefall ikke tomat! Den blir helt melen og ekkel.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:14   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Pøh. Den skal være kald. Ferdig med det. Mine tomater er aldri melne og ekle. De kjøpes selvsagt faste og ikke modne og ekle.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:18   #39
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Nei si det, sånn i farta kommer je på:

Leverpostei
Prim
kalkunfalukorv
egg(kanskje)
hjemmelaget blåbærsyltetøy
jordbærsyltetøy (tror jeg, spises stort sett til vafler)
Majones(aner ikke hvorfor, ingen av oss spiser det)
Kaviar...


Og dessuten tror jeg at jeg skal gå å rydde i kjøleskapet nå....

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:33   #40
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Tror at vi nå har i hvert fall (og muligens ennå mer)
boksleverpostei
leverpostei fra ferskvaren
kokt skinke
røkt skinke
salami
pepperoni
bringebærsyltetøy
plommesyltetøy
rabarbrasyltetøy
norvegia
god hvit ost med smak
2 forskjellige brier
brunost
blåmuggost
sardiner i salsasaus + et par andre varianter
kyllingkarrisalat

MEN intet av dette hjelper hvis vi ikke har salathode e.l., tomat og agurk!! Sier barna

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no