Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 09:45   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

nå?

Jeg blir litt matt over en mann som sier at kjøleskapet vårt er helt tomt. Jeg prøver å spørre han hva jeg skal kjøpe inn, men får aldri noe svar. Jeg vet det ikke er så mye spennende pålegg der, men jeg er ikke så spennende på den fronten uansett.

Det som var der i går når han påsto at det ikke var noe der:

* gulost
* fløtemysost
* soyaost
* smøreost
* kokt skinke
* spekeskinke
* fenalår
* tartex
* fårepølse
* salami
* go og mager leverpostei
* leverpostei på boks
* baconpostei
* kaviar
* blåbærsyltetøy
* jordbærsyltetøy
* eplesyltetøy
* makrell i tomat

Som sagt er det ikke så spennende utvalg, men det er da noe. I skapet har vi nugatti, peanøttsmør og honning. Det er da ihvertfall noe å velge i.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:55   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Synes ikke det var et lite utvalg.
Kan han ikke gå å kjøpe seg det pålegget han vil ha selv da?

Akkurat nå er det lite hos oss. Ukeshandelen foregår i morgen eller fredag.
Men vi har: Gullsalami, rekeost, baconost, gul- og brunost, crabsticksalat, makrell i tomat, kokt skinke, kaviar. Og det holder i massevis. Ungene spiser nesten bare henholdsvis gullsalami og rekeost.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:59   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Jeg syns du hadde mye, jeg. Men jeg er veldig treig på påleggsfronten, og kan godt klare meg med ost og ruccola/tomat/paprika/agurk sånn omtrent 28 dager i måneden. Er ikke så glad i kjøtt eller fisk som pålegg, og heller ikke søtt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:03   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Jeg har gitt beskjed om at han får kjøpe pålegg selv. Han kommer hjem med svært lite .

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:04   #5
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Jeg har:

Ost med tomat og pesto.
Ost med gressløk.
Kokt skinke.
Prim.
Baconost.
Fårepølse.
Hvitost.
Egg.
Agurk.
Rød paprika.

Dette tok jeg på ren husk. Jeg gidder ikke sjekke. Muligens er det noe syltety der. Vi spiser det ikke annet enn på pannekaker.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:09   #6
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Jeg synes også det var mye.
Av pålegg har vi som regel

*Leverpostei, gjerne 2 typer
*Servelat
*Syltetøy jordbær og bringebær
*Brunost
*Smøreost
*Familieskinke
*Salami
*Makrell i tomat
*Kaviar
*Prim

Tja, det var vel det som somregel er på plass.


Sist redigert av Morella : 15-08-07 kl 10:21. Årsak: Kom på litt mer ;)
Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:17   #7
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Synes også du hadde godt utvalg.

Dette befinner seg hos oss for øyeblikket:

Kaviarmix
Kaviar
Prim
Fårepølse
Hvitost
Brunost
Leverpostei
Ripsgele
Jordbærsyltetøy
Multesyltetøy
Peanøttsmør
Cashewnøttsmør
Salami
Skinkeost

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:20   #8
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

lett smøreost
kalkunpålegg
spesial salami
prim
syltetøy
kaviar
brunost
gulost
leverpostei
kalkunpølse (falukorv-type)

synes dere hadde mye, jeg!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:21   #9
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Det var mye sammenlignet med hva som bor i mitt kjøleskap:

Brunost
Gulost
Philedelphia
Salami
Servelat
Jordbærsyltetøy
Leverpostei
Baconost
Prim (men ingen spiser den... fjerner den fra handlelisten)

Ellers har jeg peanøttsmør samt lørdagspålegg som nugatti og sjokade.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:24   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Vi fikk nytt kjøleskap igår, og måtte kaste endel av det som hadde vært i det gamle. Listen over pålegg er derfor kort:

- Norvegia
- Fløtemysost
- Kokt skinke
- 3 slags syltetøy
- Kaviar
- Egg

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:28   #11
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Vi har nesten ingenting sammenlignet med dere. Uten å sjekke så mener jeg at vi har:

brunost
gulost
prim
leverpostei
pepperskinke
baconost

Til barnehagematpakken går det i leverpostei, baconost, prim og brunost. Jeg spiser bare et par skiver på morgenen, som regel med ost. Mannen spiser - tja - leverpostei eller ost? Jammen ikke sikker.

Det er mulig vi har et glass syltetøy (vi spiser også syltetøy bare på pannekaker o.l.) og så har vi nugatti i skapet.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:41   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

For øyeblikket tror jeg vi har

Jarlsberg
Blå Castello
brunost
grov leverpostei
makrell i tomat
sardiner i olje
kaviartube
majones
salami
cottage cheese
2-3 syltetøysorter
peanøttsmør
egg
tomater
honning (i matskapet)
porsjonspakker fin leverpostei
porsjonspakker makrell i tomat
porsjonstuber kaviar

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:55   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Vi har vel noe sånt som dette

makrell i tomat
leverpostei
kremost
gulost
rekesalat
tunfiskpostei på tube
kaviar
baconost
kokt skinke
spekepølse
noen sorter syltetøy
honning (ikke i kjøleskapet)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:59   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Vi pleier å ha omtrent noe slikt:

-røykt skinke (liker ikke kokt) / hamburgerrygg
-kyllingrull med paprikakrydder
-roastbeef, fordi mannen elsker det
-tunfisk på tube (Pokker at de sluttet med den gode fra Havbris!)
-makrell i tomat
-hvitost, som regel Jarlsberg
-noen ganger ulike typer blåmuggost
-syltetøy (bringebær fra Hervik og Nora 100%, lett jordbær, men syltetøy går det lite av
-cottage cheese (ja, jeg bruke det til pålegg)
-baconost/ skinkeost etc.
-lettost med kylling (bruker den i stedet for smør)
-leverpostei
-serranoskinke (mannen har dyre vaner og er sær i påleggsveien)
-kaviar

Og så har vi peanøttsmør i skapet, men det liker ikke ungene. Dessverre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:02   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

........

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:02   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

:trenger en pause fra jobbingen, så løper og sjekker kjøleskapet:

kaviar
spekeskinke
baconpostei
Stabburets leverpostei på boks
makrell i tomat
tyttebærsyltetøy
moltesyltetøy
økologisk hvitost

Også har vi Marmite i kjøkkenskapet, men det er det bare mannen som spiser. Phøy.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:02   #17
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Peanøttsmør er kjempesunt! Bare kjøp en uten herdet fett.

Kjøper økologisk.. det burde være bra?

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:03   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Peanøttsmør er kjempesunt! Bare kjøp en uten herdet fett.


Jaha? Finnes det altså? Med unntak av de grønnjævlige som finnes på helsekosten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:04   #19
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

nå?

Jeg blir litt matt over en mann som sier at kjøleskapet vårt er helt tomt. Jeg prøver å spørre han hva jeg skal kjøpe inn, men får aldri noe svar. Jeg vet det ikke er så mye spennende pålegg der, men jeg er ikke så spennende på den fronten uansett.

Det som var der i går når han påsto at det ikke var noe der:

* gulost
* fløtemysost
* soyaost
* smøreost
* kokt skinke
* spekeskinke
* fenalår
* tartex
* fårepølse
* salami
* go og mager leverpostei
* leverpostei på boks
* baconpostei
* kaviar
* blåbærsyltetøy
* jordbærsyltetøy
* eplesyltetøy
* makrell i tomat

Som sagt er det ikke så spennende utvalg, men det er da noe. I skapet har vi nugatti, peanøttsmør og honning. Det er da ihvertfall noe å velge i.

Ikke noe i kjøleskapet, når det var alt det der?!

Hos oss er det:

Jarlsberg
Salami
Skinkeost
Jordbørsyltetøy
Makrell i tomat

Men så er det omtrent bare ungene som spiser brødmat også da, i ukedagene.

I helgene pleier vi å ha brie pluss god skinke i tillegg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:08   #20
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Vi liker litt ulikt pålegg vi 3 som spiser brødmat, så vi har en del pålegg:

kaviar
prim
makrell i tomat
haugpølse
morrpølse
salami
kokt skinke
norvegia
fløtemystost
jordbærsyltetøy
appelsinmarmelade
hapå (pleier ikke ha det)

Ellers har vi ofte leverpostei og spekeskinke og også annet kjøttpålegg. Pluss "tilbehør" som lettmajones og agurk og cherrytomater. Akkurat nå står det en Nugattiboks i skapet også, både den og Hapåen er levninger etter ferien, vi har en regel om at vi bare kjøper sånt ved spesielle anledninger. Ellers er banan et veldig mye brukt pålegg her i huset. Og egg når noen orker å koke de Vi er store brødmatspisere alle 3, vi foretrekker faktisk ofte brødmat fremfor middag.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no