Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Korleis er bruken av syltetøy til dine barn?
Brukar berre syltetøy til spesielle dagar / anledningar 38 36,89%
Brukar berre lettsyltetøy til spesielle dagar / anledningar 20 19,42%
Stort sett fri bruk av syltetøy 19 18,45%
Stort sett fri bruk av lettsyltetøy 9 8,74%
Og sidan eg alltid lagar teite pollar; er er ein "annet". Spesifiser og kjeft på meg. 17 16,50%
Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-07, 14:12   #21
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Vi lagde forresten selv, når de norske jorbærene var litt ekstra regnvåte og på tilbud. Masse bær og masse sukker var vel oppskriften. Det ble aldri matpakkepålegg av det, vi maulet det med skje rett av boksen til det var tomt. Nå er bare noen få bokser skånet i fryseren, til 1. juledagsfrokosten.

:digresjon:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 14:14   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Vi har alltid syltetøy i kjøleskapet, for jeg spiser ofte cottage cheese med syltetøy som pålegg. Vanligvis er det en eller annen "redusert sukker"-variant. Poden får det når han ber om det, men jeg tror han glemmer at det finnes, vanligvis, og det går måneder mellom hver gang han ber om det. I matpakken har han aldri hatt det, tror jeg.

Jeg syntes ingen av alternativene i pollen passet helt, for "fri flyt" gjenspeiler ikke egentlig hvor ofte han får det - og ba han om det på hver eneste skive, ville vi nok begrenset det. Så jeg benyttet meg at det siste alternativet (som egentlig alle burde ha med i spørreundersøkelsene sine! ), men jeg tror ikke jeg trenger å kjefte.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 14:15   #23
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Jeg svarte "annet" for vi har aldri syltetøy i hus. Jeg spiser det ikke, og da er det unaturlig å ha det, er ikke noe snuppa trenger.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 14:53   #24
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Jeg gir naturlig lett syltetøy uten tilsetningsstoffer. Hun får ikke tilbudet så veldig ofte, det er litt bingo når vi har det tilgjengelig. Jeg unngår å ha det med i barnehagen.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 15:36   #25
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Vi bruker 100%-Syltetøyet i snitt engang i uken. Det er ikke yndlingspålegget, men fint for å variere litt. Vi voksne spiser også bare 100%varianten.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 15:41   #26
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Jeg krysset av for lettsyltetøy til spesielle anledninger, selv om det ikke stemmer helt. Vi har alltid lettsyltetøy i kjøleskapet, men det brukes sjelden på brødskiva til poden. Han virker egentlig ikke overbegeistret. Det brukes ikke til spesielle anledninger, men det spises ikke daglig liksom.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 16:20   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Ingen av oss voksne spiser syltetøy annet enn til vafler, så vi har det aldri i hus. Vesla synes det smaker ok av og til, men hun liker det egentlig ikke. Hun er ikke glad i søte pålegg, så hun liker ikke sjokoladepålegg eller prim heller. Heldigvis.

Jeg rører ofte bær selv da, med litt Stevia eller Splenda, og serverer feks. til vafler eller is. Det er populært.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 16:28   #28
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Det er ingen her i huset som spiser syltetøy på brødskiva. Ungene liker det ikke. Eneste grunnen til at det står syltetøy i kjøleskaper mitt er at nabogutten spiser det.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 16:34   #29
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Vi har ikke syltetøy i huset til vanlig. Poden får det når han er på besøk hos farmor, men kun dersom han har spist et proteinpålegg først (leverpostei eller salami eller noe), og ved spesielle anledninger her hjemme (men som oftest da er det lettere med mindre sukker, eller vi har rørte bær i stedet).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 16:42   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Her liker ikke avkommet syltetøy.

Men jeg foretrekker rørt syltetøy uten ekstra stivelse og minimalt med sukker og/eller søststoff.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 17:13   #31
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Svarte fri flyt. Vi har ALLTID syltetøy i huset, men som nevnt i en annen tråd: ungene er flinke til å variere pålegget sitt. Stort sett har vi hjemmelaget syltetøy, men i år har vi ikke syltet noe særlig (sukk). Jeg bruker maks 1 kg sukker på 3,5 kg bær og intet kunstig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 17:19   #32
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Her er det fri flyt, men lager syltetøysomregel selv, uten sukker.

Men er velsignet med barn som spiser lite godteri og lite sukkert av egen fri vilje. Spiser ikke godteri om det står fremme engang.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 17:22   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Stemte annet.

Vi har aldri syltetøy. Ikke fordi det er så usunt, men fordi ingen spiser det.

Men barna får spise nugatti på frokostbrødskivene sine. Ikke spør meg hvorfor.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 17:55   #34
~froggie~
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 83
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Ingen hysteri av syltetøy her i gården. Har de lyst, får de lov. Går i perioder for når de vil ha.

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:15   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Vi hadde fri bruk helt til storebror bare ville ha det. Nå er det bare i helgene på ham. Lillebror liker ikke syltetøy.

Vi bruker ikke lettsyltetøy siden jeg ikke vil gi kunstig søtning til barna.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:20   #36
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi bruker ikke lettsyltetøy siden jeg ikke vil gi kunstig søtning til barna.

Det er da ikke kunstig søtning i lettsyltetøy? Det er vel i sukkerfritt syltetøy det er aspartam etc. Nora sitt lettsyltetøy har kun redusert sukkermengde. Jeg synes det smaker mye bedre enn de andre på markedet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:21   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Her er det syltetøy og brunost bare i helger og ferie hos mormor og sånt. :kjip: Og jeg ser nå i ferien at det er smart. Sneipen er en søtmons.

Barnehagen har for øvrig restriksjoner mot søtpålegg, så der hadde det uansett ikke vært aktuelt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:24   #38
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er da ikke kunstig søtning i lettsyltetøy? Det er vel i sukkerfritt syltetøy det er aspartam etc. Nora sitt lettsyltetøy har kun redusert sukkermengde. Jeg synes det smaker mye bedre enn de andre på markedet.

Ja, det er de med kunstig jeg ikke gir.
Når vi skal ha saft bruker vi også Nora naturlig lett.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:28   #39
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Hos oss er det stort sett fri bruk av syltetøy uten tilsatt sukker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:35   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Stemte annet. Ungene er ikke noe særlig glad i syltetøy, og det er egentlig ikke vi voksne heller. Jeg synes det kan være godt på ost eller cottage cheese, men spiser aldri bare syltetøy. Jeg vil derfor si at barnas syltetøybruk er tilnærmet null.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no