Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får deres 5-åring til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-13, 21:25   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva får deres 5-åring til jul?

Min ønsker seg ikke noe spesielt virker det som. Lurer på cd spiller og lydbøker til ham. Dumt? Er det bedre med iPod nano el?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:30   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Vår eldste ønsker seg mye så det er ikke noe problem å finne gaver til ham. Han har bursdag 1. desember i tillegg, og da får han det store Playmobil drageslottet. Til jul får han ekstra drager og riddere til slottet, noen pakker Lego Hero Factory og Skylanders.

Jeg synes CD-spiller og lydbøker høres fint ut.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:32   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

2008-modellen bruker cd-spilleren sin masse her i huset i allefall. Av oss får han ny pult til rommet sitt og pc. En stasjonær vanlig en som mannen setter sammen av deler han har liggende. Så pakker vi den inn bare.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:34   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Jeg har ingen femåring, men i fjor hadde jeg to av dem. Da fikk de slalomski. I år vet jeg sannelig ikke hva de skal få, så jeg følger med her for tips.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:37   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Tenkte det samme til min 4,5-åring til jul. Men vi bruker ikke lenger cd-er.
Tenkte en liten docking til iPod som denne som hun kan ha på rommet. Mannen har en iPod han ikke bruker med wifi, så da kan hun ha spotifylistene sine på den

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:38   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Har et par store Lego esker liggende (godt tilbud), men usikker på om han får nå eller senere. Han er ikke voldsomt opptatt av Lego. Et nytt spill til Nintendo hadde nok fenget mer. Han liker seg aller best ute.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:39   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Vår er ikke heller spesielt opptatt av Lego. Han har en del, og tar det vel fram en gang i uka i allefall, men foreløpig er Playmo mye mer interessant.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:44   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Playmobil var ingen stor hit her. Står omtrent ubrukt. Ski, skøyter, sykkel og kjelke har han. Tenkte han kan få ønske seg klokke, kanskje av besteforeldre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:50   #9
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Her vil jeg henge, for vesla her blir også fem i begynnelsen av desember og jeg aner ikke hva hun skal få hverken til bursdag eller til jul. I fjor spurte jeg her inne om type spiller til å ha på rommet, det bled et aldri noe av. I år tenker jeg det er et godt alternativ, tror jeg heller mot CD-spiller siden hun har en del lydbøker. Noen voldsomt dyre gaver blir det ikke på henne i år.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:54   #10
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Mine fyller jo 5 én uke før jul så jeg svarer siden de er samme årsmodell som gutten din

De skal få skøyter til jul. Alle de tre eldste, faktisk. Og kne- og albuebeskyttere fra hverandre til hverandre, tenkte vi. I utgangspunktet tenkte vi å gi dem nye sparkesykler, slike med kun 2 hjul siden de de har nå er 3 hjul og de tross alt er skolestartere til høsten (siden de har bursdag så tett opp mot jul må vi liksom tenke litt hva de trenger resten av året), men tror vi setter det på ønskelisten deres i stedet for.

Til bursdagen får de nye sykler, 16".

CD-spiller og lydbøker er ikke dumt, nei. Men avbefaler CD-spiller med mikrofon da den har en lei tendens til å bli konfiskert nesten hver gang barna har besøk av venner = tilbringer mer tid oppå skapet enn barna får brukt den Fra spøk til alvor: Mine elsker å høre på lydbok så dette hadde nok vært supert! Jeg husker jeg fikk det selv da jeg var i den alderen, og dro med meg CD-spilleren med Sissel Kyrkjebø sine julesanger over alt

Her ønsker vi dem flanellsengesett, bunadsølje, ny skallbukse (fordi de trenger til neste høst), skisparkesykkel, leggbeskyttere, osv.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:54   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Playmobil var ingen stor hit her. Står omtrent ubrukt. Ski, skøyter, sykkel og kjelke har han. Tenkte han kan få ønske seg klokke, kanskje av besteforeldre.

Mine 07-barn fikk GUL-klokker til bursdagene sine av morfaren. Kjempetøffe, og veldig praktisk med trinnløs borrelåslenke. Særlig for jenta, som har veldig fyrstikktynne håndledd, så uansett hva vi hadde kjøpt av lenke med spenner, så hadde vi måttet lage ekstra hull. Selvsagt også en fordel at klokkene er vanntette og veldig robuste i tillegg. Sigurd har denne.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:02   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Alpintski, bindinger, sko og staver fra oss. Hjelm og goggles av besteforeldre.
Han ønsker seg som vanlig Lego, men får ikke pakke av oss i år. Vi vurderer en eske bare med klosser i julestrømpen da.
Playmo har vi nå så mye av at det er delt opp i flere eksker og rulleres mellom rommet hans og loftet, så det er helt uaktuelt.
Bøker og spill er fint. DVDer, kinokort, alt som lukter av StarWars m.m.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:02   #13
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Oi, så ikke før nå at han har både skøyter og sykkel, beklager!

Min straks 5-åring elsker LEGO, og får ikke nok. Det begynte liksom litt plutselig, men han har alltid vært interessert i Duplo da. Bare tenkte om det kanskje kunne komme plutselig hos din også.

Klokke var lurt!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:06   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Lego kommer mer og mer, særlig hvis eldste ikke skal hjelpe han med å bygge. Sparkesykkel med to hjul trenger han og, men det blir litt feil årstid her.

Han trenger etterhvert stor dyne og da tøft sengetøy til den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:11   #15
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Liten digresjon: Når tenker du å bytte til stor dyne? Her brukes juniordyne (100x140), og jeg tenkte at de kunne ha dem i minst et par år til siden de har korte senger (ca 170 cm). Litt dumt å ønske dem nytt sengtøy til juniorstørrelse om vi må bytte størrelse neste år allikevel, liksom..

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:15   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Storebror har brukt vanlig dyne siden i sommer. Han sover i vanlig seng også da, og det var mest praktisk å bare kjøpe voksendyne til storebror og la lillebror overta juniordyna enn å kjøpe en egen juniordyne til lillebror siden storebror uansett måtte hatt større dyne etterhvert.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:17   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Liten digresjon: Når tenker du å bytte til stor dyne? Her brukes juniordyne (100x140), og jeg tenkte at de kunne ha dem i minst et par år til siden de har korte senger (ca 170 cm). Litt dumt å ønske dem nytt sengtøy til juniorstørrelse om vi må bytte størrelse neste år allikevel, liksom..

Samme her, kort seng. Stor dyne i den blir rart. Så han må først få større seng...

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:19   #18
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Ja, den ser jeg, Myria. Her fikk de jo nettopp nye senger, men gikk for juniorseng siden det hadde blitt trangt på rommet (de deler rom) med stor seng slik vi hadde tenkt opprinnelig. Hadde de hatt stor seng hadde vi nok også gått for stor dyne (eller kanskje ikke før til neste år siden vi fortsatt har nattlige uhell hos den ene og det er lettere å vaske en juniordyne), men enn så lenge blir det litt trangt med stor dyne i juniorseng.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:21   #19
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Samme her, kort seng. Stor dyne i den blir rart. Så han må først få større seng...

Når skal han få vanlig seng, tenker du? Føler vi er sent ute med alt sånt noe. Her hadde tvillingene sprinkelsenga(!) helt fram til vi flyttet i vår. Men det skyldtes at vi kun hadde to soverom der vi bodde før, og barnesoverommet var på snaue 7 kvm hvor vi da altså måtte ha 3 senger og da passet det kun med sprinkelsenger. Men det skal være sagt at vi hadde tatt bort den ene enden slik at de fungerte som en vanlig seng bare med høye kanter på 3 av sidene, og så er jo ikke barna mine så lange så de passet fint oppi (kanskje ikke så rart når mora kan ligge helt utstrakt i juniorsengene deres ).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:22   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Ja, det blir trangt med stor dyne i junior seng.

Eldste fikk stor seng og dyne da hun var rundt fem, men hun var mye lengre enn ham. Han skulle uansett overta hennes junior seng.

Han liker sin seng og har mer enn nok plass. Han kan nok ha den en stund til. Ingen hast med å bytte den ut. Rommet er uansett lite.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no