Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-23, 11:53   #201
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg har en bestilling på Jimmy's inne. Er det lurt, eller bør jeg velge noe annet?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-23, 12:06   #202
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jimmy's er bra! De er litt ujevne, kanskje, men de har mye som er veldig godt!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-23, 12:07   #203
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

NYHET!

Vink (Aftenpostens nye tjeneste for anmeldelser av det meste) har nå fått en egen "behagelig lydnivå"-knapp på restaurantanmeldelsene. Så dere som er på leting etter slikt kan søke det opp litt enklere.

https://vink.aftenposten.no/tag/vink...gelig-lydnivaa

Det er jo genialt. Jeg skal få testet flere av dem. Takkk!

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-23, 14:46   #204
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

NYHET!

Vink (Aftenpostens nye tjeneste for anmeldelser av det meste) har nå fått en egen "behagelig lydnivå"-knapp på restaurantanmeldelsene. Så dere som er på leting etter slikt kan søke det opp litt enklere.

https://vink.aftenposten.no/tag/vink...gelig-lydnivaa

Ja, men de har en annen oppfatning av "behagelig lydnivå" enn meg. Nye Hitchhiker hadde IKKE det, syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-23, 15:13   #205
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Har dere en anbefaling til spisested i Oslo som ikke bare serverer set menues og som er overkommerlig priset og hvor det er minimalt med støy? Ikke indisk.

Kolonialen! Ref. mitt innlegg litt lenger opp.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-24, 15:22   #206
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Da vil jeg komme med en ny anbefaling. I høst har jeg to ganger vært på Jimmy's på Grünerløkka, og begge gangene har vi fått utmerket både mat og service.

Knerten (16) er en skikkelig matnerd, og hadde på julaften en stor diskusjon med sin bonusbestemor om mat kunne være "magisk". Hun mente at mat bare var mat, men han var IKKE enig. Noen dager senere besøkte vi Jimmy's og da knerten fikk servert tartar med margbein, så uttrykte han: "Hvis ikke dette er magisk, så vet ikke jeg."

Det er IKKE billig, men vi fikk veldig god mat som kan/skal deles av alle på bordet. Og totalt sett ble vi gode og mette, og følte oss litt magiske.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-24, 21:31   #207
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg var også på Jimmy's i november og støtter anbefalingen. Det var veldig godt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-24, 10:26   #208
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Var på nye Mana restaurant i Trondheim rett etter åpning. Spiste en helt nydelig treretter med gode viner til. Nesten på nivå med Spontan vinbar som jeg var på i høst. Ligger på Sluppen rett over Lager11. Veldig hyggelig servitør og kokk som kom til bordet og snakket om maten.

Er dette en restaurant som fremdeles lever, Venla?


Jeg vår på åpningen av Tollbua i Trondheim nylig, og ut fra prøvesmakingen der, og chefen, så tror jeg dette er et bra sted. Tenker å prøve det en gang med full middag ja.

Om et par uker skal jeg teste ut Gubalari for første gang, er vel samme eiere som Troll, og det var bra.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-24, 12:13   #209
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er dette en restaurant som fremdeles lever, Venla?

Jepp. Og nå har kampanje på 3, 5 og 7-retter frem til og med 2.mars.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-24, 13:06   #210
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg kan følge opp med en anbefaling på restauranter i Trondheim. Matnerden på 16 og jeg har nemlig vært på vinterferie.

Vi fikk veldig, veldig god ramen på Edoramen. Litt utenfor allfarvei (i et boligfelt på Lade), men veldig autentisk ramen. Jeg er ganske kresen på ramen, men denne innfridde definitivt. Masse smak og særlig mye umami. Både jeg og knerten er glade i umami.

Vi besøkte også Frida. Det var en svært god (men ganske dyr) meksikansk restaurant. Ikke sånn kjedelig burritos og taco som Los Tacos har, men skikkelig digg mat. Knerten spiste en biff med helt himmelsk tilbehør. Jeg spiste nydelige scampi som smakte skikkelig mye. Det var ganske sterkt, men vi plages ikke av sånn. Knerten spiste sjokoladevulkan til dessert som visstnok var til å dø for. Vi var der riktignok i vinterferien, men det var helt fullt på en tirsdag. Så bordbestilling anbefales.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-24, 13:20   #211
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg avbefaler derimot Frida sitt tilbud med mange retter til en eller annen pris (mulig det tilbudet ikke finnes mer, vi smakte det i høst). Likte nesten ingen av rettene. Liker godt den på Solsiden, Hector, og den lille på Buran, Los Taquieros bedre.

Edoramen ligger der den ligger pga Credo lå der.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-24, 13:21   #212
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jepp. Og nå har kampanje på 3, 5 og 7-retter frem til og med 2.mars.

Topp. Kampanje på Gubalari også, derfor vi skal dit snart, jeg og noen venninner.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no