Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du løyet eller jukset noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du juksa, løyet eller overdrevet når du ikke burde?
Ja, har litt smårusk på samvittigheten. 22 22,92%
Ja har en gang juksa skikkelig på eksamen/viktig oppgave. 3 3,13%
Ja har flere ganger juksa på eksamen/oppgave. 0 0%
Ja har kjøpt/fått andre til å skrive oppgave/eksamen. 1 1,04%
Ja har kjøpt/jukset til meg en utdannelse jeg ikke har. 0 0%
Ja har jukset på mindre viktige prøver/oppgaver/eksamen 7 7,29%
Ja har løyet på meg kompetanse jeg ikke har. 0 0%
Ja har løyet på meg nettverk/kontakter jeg ikke har. 0 0%
Nei aldri! 23 23,96%
Nei det tror jeg ikke. 27 28,13%
Nei, det kan aldri ha skjedd. 2 2,08%
Nei ikke som jeg husker. 13 13,54%
Nei, jeg har bare gjort det ved en feil. 1 1,04%
Nei, det er bare en tilfeldighet. 0 0%
Nei det kunne jeg ALDRI gjort 1 1,04%
Brokkoli 0 0%
Surkål 1 1,04%
Annet 1 1,04%
Vil ikke oppgi 0 0%
Muligens 1 1,04%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-24, 10:58   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg kom på at jeg også på en måte jukset på en naturfagsprøve på videregående, Jeg var borte den dagen de andre hadde prøve, så jeg fikk spørsmålene av de andre og fikk en mye bedre karakter en det jeg fikk til vanlig.

Er det å jukse?

Ettersom jeg hadde vært på utveksling, så gikk jeg året under mange av venninnene mine de to siste årene på vgs. Jeg hadde samme geografilærer som flere av dem. Han gjenbrukte prøvene sine, så jeg fikk deres prøver fra året før. Han stokket riktignok om på rekkefølgene på spørsmålene, men ellers var det likt. Første gangen jeg ba om de gamle prøvene var det jo som et ledd i forberedelse for å se nivået han lagde prøver på, men jeg skjønte jo fort at det var veldig lurt.

Jeg var en ekstremt hardtarbeidende elev på vgs. Så jeg hadde sikkert fått den 6'ern uansett, men nå krevde det litt mindre av meg å få den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 20:19   #82
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Å ha tilgang til prøven på forhånd er selvfølgelig å jukse. Det du beskriver, Tjorven, vil jeg si er litt annerledes. Det er jo veldig rart av ham å gjenbruke prøven.

Jeg lager alltid nytt prøvesett når noen må ta prøven senere enn resten. Selv om ingen får ta med seg prøvene ut av klasserommet, noen kan jo ha klisterhjerne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 22:50   #83
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det å jukse?

Ettersom jeg hadde vært på utveksling, så gikk jeg året under mange av venninnene mine de to siste årene på vgs. Jeg hadde samme geografilærer som flere av dem. Han gjenbrukte prøvene sine, så jeg fikk deres prøver fra året før. Han stokket riktignok om på rekkefølgene på spørsmålene, men ellers var det likt. Første gangen jeg ba om de gamle prøvene var det jo som et ledd i forberedelse for å se nivået han lagde prøver på, men jeg skjønte jo fort at det var veldig lurt.

Jeg var en ekstremt hardtarbeidende elev på vgs. Så jeg hadde sikkert fått den 6'ern uansett, men nå krevde det litt mindre av meg å få den.

Tja, det kommer vel an på øynene som ser.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 11:14   #84
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Ja.
Barne og ungdomsskole: Forfalsket moren min sin underskrifter for fravær, meldinger hjem, borte på skidag etc.
Videregående: Kan ikke huske noe
ingeniør: kokte øvinger

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no