Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jevning

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 18:47   #1
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Jevning

LilleLeo sin rekegryte er bare nydelig
Har lyst til å lage den neste lørdag (skal ha besøk), men en av de som kommer har cøliaki. Hva kan jeg jevne med istedet for hvetemel?
Takk for svar.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 18:48   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jevning

Maizenna?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:20   #3
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jevning

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

LilleLeo sin rekegryte er bare nydelig
Har lyst til å lage den neste lørdag (skal ha besøk), men en av de som kommer har cøliaki. Hva kan jeg jevne med istedet for hvetemel?
Takk for svar.

Litt potetmel blandet i vann.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:49   #4
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Jevning

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Maizenna?

Tenkte på dette jeg og, men blir det like bra?
Eller som Fruktflua foreslår potetmel og vann.Er det slik de med cøliaki vanligvis "tykner" saus? Har bare brukt den brune maizennaen før.
Litt dumt å prøve dette ut samme dag som gjestene kommer og siden vi hadde den i dag så tror jeg familien blir lei om jeg skal prøve den igjen (med maizenna eller potetmel)en dag nå til uken. Da må jeg iallefall finne på noe annet til lørdag og da er jeg like langt.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 23:04   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jevning

Maizenna blir like bra. Har laget denne retten både med hvetemel og med maizenna (da har jeg brukt den varianten som man drysser rett i væsken og tilsatt etter at all væsken er tilsatt). Smaker identisk. Brukte lys maizenna.

Hvis du helt hypotetisk tilsetter 3 dl vann og 1 ss appelsinjuice så fungerer det også helt strålende å tilsette mer appelsinjuice + en haug med maizenna.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:08   #6
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Jevning

Flott. Takk for tips. Da blir det nok meksikansk rekerett på gjestene mine.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no