Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du en Monstera (vindusblad)?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du en Monstera (vindusblad)?
Ja, selvsagt. Følger jo trenden. 5 5,68%
Ja, men hvilken trend? 10 11,36%
Ja, men den er arvet fra syttitallet. 1 1,14%
Monstera er ut, jeg har kvittet meg med min. 0 0%
Hadde en, men den forsvant. 1 1,14%
Nei, men jeg har hatt en i forrige århundre. 14 15,91%
Nei, har aldri hatt. 42 47,73%
Nei, og kommer ihvertfall ikke til å skaffe en nå! 7 7,95%
Yuccapalme 8 9,09%
Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-17, 13:43   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du en Monstera (vindusblad)?

Hvis ja, hvorfor har du den? Fordi du følger trenden? Eller fordi det er umulig
å gå forbi en blomsterbutikk uten å se en stabel av dem?
..eller har du forlatt denne plantetrenden?

Les mer her:
https://www.nrk.no/kultur/xl/planter...ell-1.13704914

Og det kommer en poll!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 13:45   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Den der solgte jeg masse av, OG brukte masse av i dekorasjoner og buketter jeg lagde, da jeg jobbet i blomsterbutikk for 15 (!) år siden, så den er ingen nyhet ass. Men fin plante! Vanskelig å drepe. Har ikke selv. :gaddikkventepåpoll:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 13:58   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Vi hadde en diger sånn stående i stuen på 1980-tallet, husker jeg. Det er det jeg mest forbinder med den plantearten. Tror foreldrene mine må ha hatt den i flere tiår.

Jeg har ingen potteplanter nå (bortsett fra et par krydderplanter som har overlevd på kjøkkenet et par uker). Det tok sin tid, men vi greide å ta livet av dem alle sammen til slutt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 13:59   #4
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Jeg fikk en i 17-årsgave av klassekompiser, og den ble sporenstreks døpt Arnljot Schwarzenegger etter naturfaglæreren vår. Nå tror jeg begge har avgått ved døden.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 14:01   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Moren min hadde en sånn på 60- og 70-tallet. Den bodde i en kasse som var snekret som en del av sofaen. Hun kastet den da en gjest utbrøt "er den kjøttetende?" og flyttet seg unna.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 14:05   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nå tenkte jeg bare å si at jeg VET at ting som har vært i bruk lenge fortsatt kan være en trend NÅ. Og jeg har registrert en oppsving i Monstera både i boligannonser og som tekstilprint og i minimalistiske blomsterdekorasjoner/buketter. Men har allikevel ingen Monstera as we speak.

:iknowyousowellFP:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 14:22   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Det er jo en klassiker som helt klart har fått et oppsving i det siste. Forståelig nok, den er dekorativ, lett og mye plante for penga. Har ikke en nå, men har vokst opp med en og har ikke noe problem med å skaffe meg en, selv om den er trendy.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 14:40   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nei, men kunne godt tenke meg en.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 15:36   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Eh, nei. Nå har jeg absolutt ingen planter, da (jeg fikk ei fredslilje i bursdagsgave som jeg tok livet av på to under måneder ...), men det der er omtrent den siste jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle ha skaffet meg noe.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 16:03   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Jeg stemte «Ja, men hvilken trend?», sjøl om jeg jo har sett mer av dem i butikk og på Instagram i det siste. Sjøl har jeg hatt minst en til enhver tid siden jeg begynte å kjøpe egne planter i 1999, og mamma har hatt i noen tiår før det. Jeg har for øyeblikket tre stykker, den eldste er nok nærmere ti år.

Nå kjøpte jeg tilfeldigvis en ny i går, da. Hadde gjort det enten den var trendy eller ikke, men det er klart trenden gjør den mer tilgjengelig. Jeg har fredsliljer og orkideer og grønnrenner og yuccapalmer og st. paulia og dracaena og diverse annet også, så vindusbladene mine framstår ikke akkurat som noe trendelement.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 16:40   #11
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Jeg har, har hatt den ett år, kanskje. Men kan ikke huske om jeg visste den var trendy da jeg kjøpte den. Og ja - den klarer seg utrolig godt! Min levde en måned uten vann i sommer mens vi var på ferie, null problem.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 16:46   #12
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Min Monstera vokste seg til et stort monster så den ble slaktet for ei stund siden. Deler av planten havnet i søpla men noen blader fikk leve videre i en vase

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 16:51   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Ante ikke hva det var, men nå har jeg sett link, og kan si at jeg kjenner den igjen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 16:54   #14
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Selvfølgelig har jeg ikke en sånn, og kommer heller aldri til å anskaffe meg den. Plantesaften er svært etsende, og kan gi store blemmer og sår i munn og svelg på hunder og katter (og sikkert mennesker) hvis den tygges på. Vi har nylig behandlet en katt med etseskader fra stueblad, det var ikke pent.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 18:19   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Jeg har den, sammen med ørten andre grønne planter.
Syns den er dekorativ og fin, men jeg har forsåvidt andre grønne planter jeg syns er penere.

Har stuegran også, den gikk vel også inn under begrepet trendplante for en tid tilbake (men den er det lenge siden jeg har sett nå).

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 18:52   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nei. Jeg har to orkideer som ser ut til å være udødelige. Alt annet fra planteriket som kommer i nærkontakt med meg, dør.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 18:57   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nei, jeg har ikke planter inne. Denne forbinder jeg med 70- og 80-tallet, og følger absolutt ikke med på plantetrender.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 19:51   #18
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Ja, jeg har to. Svære! Jeg har flere grønnplanter, noen er kanskje trendy også.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 20:08   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Jeg ønsker meg en! Jeg er glad for at de er trendy igjen, for det har ikke vært lett å finne noe som passer/fenger oss. Hurra!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 21:03   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Jeg har, men har (som vanlig) ikke oppfattet noen trend. Synes den er fin, bare.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no