Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Endret frisyre - nytt pass?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-17, 14:38   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endret frisyre - nytt pass?

I disse passtider; jeg har foretatt en stor frisyreendring.
Type gått fra laaangt hår til veldig kort.
Tror man jeg må ha nytt pass? Risikerer jeg at de tror det ikke er meg, eller er det sånn at ansikt er jo ansikt, og det skal de klare å se uansett?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 14:40   #2
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Jeg brukte et pass hvor jeg hadde kort hår på bildet i mange år. Aldri noe problem selv om jeg har hatt langt hår nesten hele tida.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 14:57   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Jeg har jo sett bilder av deg og ser ingen grunn til at du skal måtte bytte pass. Det er jo ikke større endring enn om du hadde satt hår i hestehale.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 15:00   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Nei kan ikke tenke meg at det skal være nødvendig.
Du er veldig lik deg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 15:02   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Enig med de andre. Du er veldig lik deg

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 15:09   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Nei, det trenger du ikke. Jeg har kort hår på bankkortet mitt og bruker det som ID hele tiden. Ikke noe problem.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 16:09   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Jeg har kort mørkt hår på passbildet, og var 40 kilo tyngre. Jeg spurte derfor spesifikt om dette da poden fikk nytt pass nå i år. Men de sa at det var uproblematisk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 16:16   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Jeg fikk tips om å endret mitt, etter jeg var i passkontroll i London

På passbildet hadde jeg kort hår, og var nok rundere i ansiktet. Det er jo sort hvitt bilde, men jeg hadde lyse striper, så det var lysere enn vanlig også.

Da jeg viste det frem hadde jeg langt rødt hår med krøller…

Han som sto i passkontrollen sa: «what happened?»

Så jeg endret etter det. Det kommer nok litt an på hvor du tenker å reise, jeg vet søs fikk litt problemer i Russland, da hun hadde helt kort på passbildet, og langt i virkeligheten.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 16:18   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Med tanke på hvor lenge et pass er gyldig så høres det helt høl i huet ut å måtte bytte. Klart man forandrer seg over 10 år?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 18:42   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Jeg kjente deg ikke igjen på FB, faktisk, men så er jeg ganske ansiktsblind også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 18:50   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Med tanke på hvor lenge et pass er gyldig så høres det helt høl i huet ut å måtte bytte. Klart man forandrer seg over 10 år?

Må nok ikke nytte hver gang man endrer frisyre. Men om man har hatt samme pass i flere år, og det har vært drastiske endringer, så har man et ansvar ble jeg fortalt. Det skal jo brukes som identifikasjon.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 18:56   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Jeg har nytt pass (fra i vår), så satser på at ansiktet mitt er gjenkjennbare, og at de er trent på å kjenne igjen ansikt hvis jeg skal noe sted der de er svært nøye på slikt.

Takk for deling av erfaringer!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 20:18   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Må nok ikke nytte hver gang man endrer frisyre. Men om man har hatt samme pass i flere år, og det har vært drastiske endringer, så har man et ansvar ble jeg fortalt. Det skal jo brukes som identifikasjon.

Dette var passbildet mitt:



Og jeg så sånn ut:



Jeg SKJØNNER jo at han i passkontrollen stussa.

(sorry store bilder )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 20:33   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Jeg har en tilsvarende forandring, men ingen har stusset på det. Vi byttet dog pass til fjortenåringen etter oppfordring fra passkontrollør. Men har var virkelig ikke lik selv. Han var prikk lik Ron Weasley på bildet, og det er INGEN likhet i virkeligheten. Jeg synes det er rart de godtok det da passet ble utstedt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 20:37   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har en tilsvarende forandring, men ingen har stusset på det. Vi byttet dog pass til fjortenåringen etter oppfordring fra passkontrollør. Men har var virkelig ikke lik selv. Han var prikk lik Ron Weasley på bildet, og det er INGEN likhet i virkeligheten. Jeg synes det er rart de godtok det da passet ble utstedt.

I følge han i passkontrollen, og politiansatt som var med på turen så sa de iallefall at det kunne bli problemer i land som kjører litt heftigere stil på passkontrollene enn Europa kanskje gjør.
Uansett så var vel mitt pass da ca 7 år eller noe, så det var ikke nytt akkurat.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 22:44   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Ex-ulven ble en gang mistenkt for å ha tatt med seg søsterens pass (bortsett fra at han ikke har noen søster). Da var han 24 og småskjeggete, og hadde bilde hvor han var 17, skjeggløs, litt langt hår og et utvaska rødt (som hadde blitt rosa) skjerf i halsen (tenk klassisk Natur & Ungdom på midten av 90-tallet). Han slapp gjennom til slutt, men med en litt morsk beskjed om å "next time, bring your own passport!".

Ja. Det var jo ikke svar på spørsmålet, men jeg synes det er en morsom historie!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 23:04   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Nei, du trenger ikke nytt pass (snoket på fb), man ser at det er deg, og maskinene som scanner ansikter ser det definitivt. Men WOW så kul sveis!

Avsporing: Jeg kjenner forresten et par som giftet seg, men som ikke gadd å skifte navn på grunn av at de nettopp hadde betalt for nye pass, og hadde ikke lyst til å skaffe nye igjen. Nå nylig, ca ti år etter bryllupet, la de ut melding på face at de endelig har byttet og fått samme etternavn, siden de nå måtte fornye passene sine.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 23:28   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Dette var passbildet mitt:





Jeg SKJØNNER jo at han i passkontrollen stussa.

(sorry store bilder )

Helt ærlig, så skjønner ikke jeg det. Altså, du har jo forandret deg mye, men jeg ser fint at det er deg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 00:09   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Jeg syns nessie ser ut som to helt ulike personer. Kirsebær er likere seg selv (jrg måtte se godt etter, men så det til slutt) og Divine er veldig lik seg selv før og etter vekttap. Hilsen ansiktsblind.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 00:15   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret frisyre - nytt pass?

Jeg synes Nessie er veldig lik seg på bildene. Hadde gjenkjent umiddelbart. Jeg ville tenkt at det første bildet var en yngre utgave.

Jeg legger dårlig merke til vekt og hårfarge på folk, men øyne og ansiktstrekk husker jeg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no