Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips til en som venter på Rothfuss

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-18, 08:20   #1
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Boktips til en som venter på Rothfuss

For tida har jeg bare lyst til å lese The name of the wind for første gang, noe som jo ikke går.

Så, hva skal jeg finne på nå?

Kan jo ikke bare gjenlese Pratchett ad infinitum.

Jeg orker ikke tanken på flere chosen one-bøker der man må følge vår helt helt fra en kummerlig barndom via lange tenår, ei heller folkemord a la Martin. Ellers er jeg ganske åpen, og vil gjerne ha en serie eller en murstein.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 09:56   #2
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Jeg har veldig sansen for Stormlight-serien til Brandon Sanderson. (Det er kommet tre bøker, i en serie som er planlagt å være ti bøker, så det blir jo noe venteproblematikk her også. Neste bok kommer sannsynligvis i 2020.)

Jeg likte IKKE Mistborn-serien hans. Men dette er noe helt annet, med godt skrevne hovedpersoner. Fordelen med Sanderson er at han klarer å produsere det han skal produsere, når han har lovet å gjøre det. I motsetning til f.eks. Rothfuss, som jo må ha tidenes skrivesperre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:06   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Perfekt formulert anbefaling, Gaia!

Jeg iler til Audible.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:28   #4
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Jeg har havnet på serien om Drizzt. Linken går til audible.co.uk da.
Men den er kanskje utenfor det du ønsker deg, siden den starter med fødsel og barndom før han liksom stikker av fra alt og vi følger han på hans reise som utstøtt... Og kanskje du har lest bøkene allerede?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 15:57   #5
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Kingfountain serien til Jeff Wheeler (6 bøker)
The broken earth av N.K. Jemisin (tre bøker)
The Moth saga av Daniel Arenson (seks bøker)
Shannara av Terry Brooks (sju? åtte)

The broken earth er litt spesiell, det tar lang tid før man finner ut hvem den egentlige fortelleren er.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 00:29   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Takk for tips!
Har en følelse av at jeg kommer til å rekke gjennom alle før Rothfuss leverer.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 00:53   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Eg har gitt han opp.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 15:18   #8
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

The Traitor Baru Cormorant av Seth Dickinson.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 11:43   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Har du lest noen av bøkene til Sarah Rees Brennan? Begge trilogiene hennes er veldig bra. (Poden liker dem også, og har endog lest Lynburn-serien om igjen, noe han veldig sjelden gjør med bøker.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 12:21   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Har du lest noen av bøkene til Sarah Rees Brennan? Begge trilogiene hennes er veldig bra. (Poden liker dem også, og har endog lest Lynburn-serien om igjen, noe han veldig sjelden gjør med bøker.)

Bare ikke les Tell the Wind and Fire eller In Other Lands.

Jeg skal være litt glad for at jeg ikke ble sånn alfor förtjust av Rothfuss, altså?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 12:38   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Luftslottet: Er Rothfuss noe du ville anbefalt meg å gi min mann? Det du anbefalte tidligere falt i smak, han hadde ikke tid til å vente på å få de neste Ravneringene i gave, de hentet han fra biblioteket umiddelbart. Jeg tror du og han ofte har samme smak.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 13:08   #12
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Luftslottet: Er Rothfuss noe du ville anbefalt meg å gi min mann? Det du anbefalte tidligere falt i smak, han hadde ikke tid til å vente på å få de neste Ravneringene i gave, de hentet han fra biblioteket umiddelbart. Jeg tror du og han ofte har samme smak.

Om han bruker fem år per bok så. Eller så ender han og opp med å vente, vente ...

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 14:47   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Banana: Utvilsomt!

Jeg syns fremdeles det er verdt det å ha lest dem, selv om det utløser fortvilelse over å ikke ha mer.

Tusen takk for tips!

Jeg har foreløpig startet øverst med Brandon Sanderson, og har dermed ganske mange timer ferdig planlagt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 14:54   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Banana: Utvilsomt!

Jeg syns fremdeles det er verdt det å ha lest dem, selv om det utløser fortvilelse over å ikke ha mer.

Tusen takk for tips!

Jeg har foreløpig startet øverst med Brandon Sanderson, og har dermed ganske mange timer ferdig planlagt.

Tips? Var det ikke du som anbefalte meg Ravneringene (til ham), da?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 15:00   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boktips til en som venter på Rothfuss

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Tips? Var det ikke du som anbefalte meg Ravneringene (til ham), da?

Mente tusen takk til de andre.

Det var garantert jeg som anbefalte Ravneringene. :misjonær:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no