Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-17, 16:38   #21
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Det blir vel som vanlig pepperkaker, kolapinner, cookies, risboller og julesnickers. Kanskje peanut blossom eller noe helt annet hvis jeg får ånden over meg. Og fjortenåringen, som er veldig glad i kokosmakroner, kan bake det.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 16:55   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Herregud, Divine, du er en idiot. Ikke lese slike tråder på slankedager!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 17:00   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?



Forresten, når jeg så deg i tråden så kom jeg på en ting til: Colakaker!

#hjelpsom

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 17:13   #24
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Forresten, når jeg så deg i tråden så kom jeg på en ting til: Colakaker!

#hjelpsom

Kjeften!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 17:13   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Vet ikke.
Noe som er godt, enkelt og holdbart?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 17:40   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Jeg satser på å gjøre som tidligere år, levere en kakeboks til mamma og få den full tilbake.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 17:55   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg satser på å gjøre som tidligere år, levere en kakeboks til mamma og få den full tilbake.

Jeg skal hjem til mamma en tur før jul, så jeg kommer til å foreslå at vi baker noe. Det sier hun sikkert gledesstrålende ja til. Så gjør hun all jobben, mens jeg rører litt i en bolle og drikker kaffe, og så får jeg med meg mesteparten hjem. :ser i krystallkula:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 18:15   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Jeg vet ike. Hiawata vil sikkert bake pepperkaker, jeg vurdert å også lage en variant med appelsin og chili. Berlinerkranser er jeg veldig glad i, og vurderer å prøve meg på sandaker. For å få litt ekstra utbytte for alle de kule pepperkakeformer våre tenkte jeg at jeg skulle bake sånne lyse kjeks med romkrem som jeg fikk hjelp til å identifisere her på FP får noen år tilbake, men som jeg selvfølgelig har glemt navnet på igjen. Jitterbuggere vurderer jeg også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 22:42   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Barna baker pepperkaker. I tillegg må vi ha serinakaker, krumkaker, kanskje kokosmakroner og så kjøpes det nok fattigmenn fra en baker i Arendal. De er dyre, men utrolig gode. Eldste har ytret ønske om bountykuler. Brente mandler får jeg ikke til, så det kjøper jeg av en afrikansk selger som står i gågata.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 22:47   #30
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Krumkaker, serinakaker, colakaker, kokosmakroner og risboller. Ihvertfall. Barna vil ha sånne lyse kakemenn også, kanskje jeg prøver meg på dem.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 06:30   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Pepperkaker, kakemenn, risboller, Sarah Bernhard, mandelsplitter, chocolate chip cookies, sjokoladekjeks og kanskje kokosmakroner.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 22:31   #32
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Ungene baker peppis av ferdig deig fra butikken, og ellers satser jeg på at den videregående skolen med Restaurant- og matfag skal ha julemarked. Eller et annet julemarked. Kjøpe noen bokser til et fat, og forsøke å unngå at alt går i... meg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 11:35   #33
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Jeg har samlet morsomme pepperkakeformer i flere år i påvente av å kunne gjøre det sammen med kiddo, så det skal det ihvertfall bli. Selv om han bare er 20 måneder.

Ellers får vi se hva energien holder til. Fire typer sild, leverpostei, politisk ukorrekte sjokoladeboller, og brente mandler er det jeg har på lista.

Hvis jeg er i storform blir det sjokoladepraliner, men jeg tipper ikke, for jeg blir så sinna av å temperere sjokolade. Men det kan hende jeg lager litt trøfler, de kan jeg dyppe i candy melts. (De med bringebær og hvit sjokolade er faktisk helt fantastiske. Lurte på en variant med tyttebær i år siden noen ga meg en boks tyttebærpulver jeg ikke aner hva annet jeg skal bruke til.)

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 12:07   #34
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Opprinnelig lagt inn av Varta, her.

Fire typer sild, leverpostei, politisk ukorrekte sjokoladeboller, og brente mandler er det jeg har på lista.





De er gode da, og superenkle for barn å lage, kanskje jeg må føye det til på listen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 13:28   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Slik som dette?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 13:49   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Ble fristet til å lage pepperkaker på pinne.
Om noen har etpar supertips til deig så tar jeg gjerne imot det.
Lurer også på å lage brente mandler. Mange eldre med dårlige tenner i vår familie så de får jeg sikkert ha i fred.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 13:52   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ble fristet til å lage pepperkaker på pinne.
Om noen har etpar supertips til deig så tar jeg gjerne imot det.
Lurer også på å lage brente mandler. Mange eldre med dårlige tenner i vår familie så de får jeg sikkert ha i fred.

Minner meg på at det familiemedlemmet som er min største rival om de seige fløtekaramellene jeg bruker å lage nettopp har fått på tannregulering.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no