Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er FP et foreldreforum?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 15:31   #21
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Jeg lurer på hvor mange som har lest presentasjonen av forumet.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:35   #22
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns foreldreportalen er et litt sidrumpet navn på et så flott forum som dette er. Men jeg har ingen andre forslag da.

Jeg synes også det er litt sidrumpet navn, men det er en av grunnene til at jeg liker navnet. Vi er jo litt sidrumpa her, tonen preges av pragmatisme og saklighet og vi diskuterer jo litt sidrumpa emner også.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:35   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Jeg hadde nok ikke vært her hvis jeg ikke hadde hatt barn. Før jeg fikk barn var jeg overhode ikke opptatt av noe som helst som hadde med barn å gjøre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:42   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg lurer på hvor mange som har lest presentasjonen av forumet.

Jeg har - flere ganger. Og hver gang har jeg (og det er en av grunnene til at jeg skrev hovedinnlegget) stusset ved følgende:

Sitat:

...å være et forum der foreldre med barn i alle aldre kan utfolde seg og treffe likesinnede innenfor alle de interessene de har

Det jeg stusser ved er denne begrensningen foreldre utgjør. Ikke at det betyr noe i praksis, forumet er jo åpent for hvem som helst, men hvorfor velger man å ha den?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:48   #25
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Og for de som lurer på hvorfor jeg ikke bruker ordet forum - er det fordi jeg har ingen anelse om hvordan det bøyes. Opplys meg gjerne.

Bokmålsordboka sier:
forum n2 el. fora, foraene i fl

n2 betyr intetkjønnsord som bøyes som "eple" (i motsetning til de som bøyes som "slott" eller "hus"), altså ser det ut som om det offisielt heter "forumer/forumene" (eller "forumer/foruma") i flertall. Den alternative importerte flertallsformen "foraer/foraene" er for de av oss som liker å være snobbete ved å demonstrere eller illudere latinkunnskap.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:09   #26
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns foreldreportalen er et litt sidrumpet navn på et så flott forum som dette er.

Og det er en God TingTM. La meg illustrere ved å sitere fra en novelle av Connie Willis (fritt etter hukommelsen, så helt sikkert ikke korrekt): «We met as usual at the Chess Club. And no, we don't play chess; we call it that to scare away stupid people. It works.».

Ben "jfr. no.alt.pludring" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:18   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Det er bra med et litt "sidrumpa" navn - Da blir man svært så positivt overrasket - og jeg synes egentlig i tillegg at det er betegnende for hvordan en sunn foreldrerolle gjerne er. Man HAR faktisk andre interesser enn bleier, bilstoler og gulp - men man kan likevel endel om det.

Det er en ting at det ikke kun er foreldre her inne, men de som henger her inne er iallefall blivende foreldre (bank i tre for de som ennå ikke er det, men som ønsker å bli det)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:35   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Jeg synes det passer bra, jeg hadde ikke vært her på den tiden jeg var barnløs. Det er fint at det er noen pappaer her også, og det er som oftest en grei blanding av temaer, ikke bare om barn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:36   #29
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes også det er litt sidrumpet navn, men det er en av grunnene til at jeg liker navnet. Vi er jo litt sidrumpa her, tonen preges av pragmatisme og saklighet og vi diskuterer jo litt sidrumpa emner også.

Sidrumpaportalen

Eller Faensåsidrumpaportalen, så kan det fremdeles forkortes til FP.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:48   #30
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Med det namnet forumet har vil eg vel meine at det er eit foreldreforum. Mange av diskusjonane handler jo i større eller mindre grad om borna. Når det er sagt er det sjølvsagt heilt greit at folk utan born er her, men med namnet forumet har vil eg jo tru at det stort sett er foreldre/folk som ønsker å bli foreldre som vert med.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:07   #31
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Jeg liker den glidende overgangen mellom å diskutere barnerelaterte ting og ikke-barnerelaterte ting. Jeg tviler på at flagg-på-17.mai-tråden hadde blitt så lang og interessant hadde det ikke vært for at diskusjonen også dels tar for seg barn og våre barn. Foreldreportalen er et voksen, fint og proft navn, synes jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:08   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Phø. Alle som kjenner historikken vet jo at Foreldreportalen ble stiftet av Modne Mødre som brøt ut fra Fjortisforumet NM. Det heter altså For-eldre-portalen, ikke Foreldre-portalen.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:15   #33
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vi kan kalle det Detbesteforumet.no

Men jeg liker best noen som viser oss litt:
Portalenmedhøytnivå.no eller Eliteforumet.no

Egentlig skulle jeg slenge sammen noe som spiller på gjør døren høy, gjør nivået på portalen vid og sånn, men jeg fikk ikke til noe kult.

Eliteportalen.no.

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Phø. Alle som kjenner historikken vet jo at Foreldreportalen ble stiftet av Modne Mødre som brøt ut fra Fjortisforumet NM. Det heter altså For-eldre-portalen, ikke Foreldre-portalen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:17   #34
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Phø. Alle som kjenner historikken vet jo at Foreldreportalen ble stiftet av Modne Mødre som brøt ut fra Fjortisforumet NM. Det heter altså For-eldre-portalen, ikke Foreldre-portalen.



Vis litt respekt. Vi kom tross alt over med Mayflower.


__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:18   #35
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Godt blanda vil jeg si.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:21   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.



Vis litt respekt. Vi kom tross alt over med Mayflower.


Ja, dere dro uten meg. Man tar seg en ørliten ferie, og så er alle borte når man kommer tilbake.

Alle kan forresten se ut fra bildet at det ikke akkurat er ungsauer som kom over med Mayflower. Ja, bortsett fra en og annen wannabe moden mor.


Sist redigert av Slettet bruker : 14-05-09 kl 20:22. Årsak: tilleggsinformasjon
  Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:53   #37
Verdande
Melkeku
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 288
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ben "jfr. no.alt.pludring" Murphy

:savner gode, gamle naf:

Jeg har kjent til FP siden den tiden jeg fremdeles regnet med å forbli lykkelig, selvvalgt barnløs, registrerte meg da jeg var gravid, og engasjerte meg først da den verste ammetåka hadde lettet. Jeg er fremdeles usikker på om jeg ville havnet her uten barn, selv om bredden i forumet var åpenbar allerede ved andre øyekast. Fine FP.

__________________
Well-behaved women rarely make history.
2008 2011 2014
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:02   #38
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg er hu unge som sitter på huk bak han stående med svart frakk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:07   #39
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes også det er litt sidrumpet navn, men det er en av grunnene til at jeg liker navnet. Vi er jo litt sidrumpa her, tonen preges av pragmatisme og saklighet og vi diskuterer jo litt sidrumpa emner også.

Jeg synes spesielt siste ukes "dritetråd" er et godt eksempel på dette.



Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Phø. Alle som kjenner historikken vet jo at Foreldreportalen ble stiftet av Modne Mødre som brøt ut fra Fjortisforumet NM. Det heter altså For-eldre-portalen, ikke Foreldre-portalen.

:refererer igjen til "dritetråden."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:08   #40
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er FP et foreldreforum?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Phø. Alle som kjenner historikken vet jo at Foreldreportalen ble stiftet av Modne Mødre som brøt ut fra Fjortisforumet NM. Det heter altså For-eldre-portalen, ikke Foreldre-portalen.

For Eldre Portalen.
Mobbing?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no