Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Peppermynteglede

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-08, 21:48   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Peppermynteglede

Jeg har en peppermynteplante ute. Rart at det kan være så tilfredsstillende å hente inn noen blader og lage te, bare fordi det er sånn rett-fra-naturen, egen avling.

Jeg leste forøvrig om peppermynten at den er en krysning mellom to andre slags mynter, og at hvis man prøver å formere den med frø så kan det komme hva som helst opp av jorda, en av de to "foreldremyntene" eller rett og slett peppermynte. Man vet aldri hva man får fra frø fra den planten, og det beste er å formere den med utløpere fra rota. Naturen er rar.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 21:58   #2
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Peppermynteglede

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg har en peppermynteplante ute. Rart at det kan være så tilfredsstillende å hente inn noen blader og lage te, bare fordi det er sånn rett-fra-naturen, egen avling.

Jeg leste forøvrig om peppermynten at den er en krysning mellom to andre slags mynter, og at hvis man prøver å formere den med frø så kan det komme hva som helst opp av jorda, en av de to "foreldremyntene" eller rett og slett peppermynte. Man vet aldri hva man får fra frø fra den planten, og det beste er å formere den med utløpere fra rota. Naturen er rar.

Et aldri så lite bevis på evolusjon. Hvis alle arter var skapt ville de ikke kunne blande seg på den måten

Gleder meg til å få orden på hagen min, hente inn urter, lage rabarbra- og jordbærgrøt fra egen avling, og rett og slett nyte sommeren

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:08   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Peppermynteglede

Lager ei stor kanne med mynte iste kvar dag her. Det er så godt og ungane elsker det.

Og så er det noko spesielt å gå ut i sin eigen hage å berre plukka inn det ein trenger av urter og slikt

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:12   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peppermynteglede

Jeg har også mynte, og elsker å lage te av den. Tror jeg skal hente meg en kvast nå.

Mynte iste har jeg aldri laget, det må jeg prøve! Hvordan gjør du det, Nemi80?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:15   #5
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Peppermynteglede

Oh, dette vil jeg ha i hagen min. Mynte er en urt som er lett å ha med å gjøre, sant?

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:19   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Peppermynteglede

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Oh, dette vil jeg ha i hagen min. Mynte er en urt som er lett å ha med å gjøre, sant?

Peppermynte? Den må man i følge min mor passe på at ikke sprer seg (med underjordiske utløpere) til hele hagen. Ellers er den lett. Jeg har nå isolert min i en krukke så den ikke skal overta hagen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:28   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Peppermynteglede

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har også mynte, og elsker å lage te av den. Tror jeg skal hente meg en kvast nå.

Mynte iste har jeg aldri laget, det må jeg prøve! Hvordan gjør du det, Nemi80?

Har ei stor kanne som eg hiver nokre kvaster med mynte oppi. Koker opp ei kanne med vatn. Heller over og har ca 4 ss sukker oppi. Rører godt og prøver å klemme mynteblada litt.
Så er det berre til å sette den kaldt. Har eg god tid setter eg den i kjøleskapet, lita tid så setter eg den i frysaren


Har lurt på om eg heller skal koke opp vatn med mynte i på plate. Då får eg ut meir myntesmak.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:29   #8
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Peppermynteglede

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Peppermynte? Den må man i følge min mor passe på at ikke sprer seg (med underjordiske utløpere) til hele hagen. Ellers er den lett. Jeg har nå isolert min i en krukke så den ikke skal overta hagen.

Kan underskrive på det. Den sprer seg noe helt utrolig. Jeg hadde peppermynte i hagen min... Måtte fjerne den, for den holdt på å overta hele bedet. Den passer nok aller best i en krukke ja.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:47   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peppermynteglede

Takk, Nemi80.

Jeg har mynte i urtebedet... men jeg har tredd sånn tykk svart plast ned i bakken rundt hele planten, slik at den ikke skal ta over verden... ser foreløpig greit ut.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:49   #10
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Peppermynteglede

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Kan underskrive på det. Den sprer seg noe helt utrolig. Jeg hadde peppermynte i hagen min... Måtte fjerne den, for den holdt på å overta hele bedet. Den passer nok aller best i en krukke ja.

Passer best i krukke. Notert!

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:54   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Peppermynteglede

Min Fantastiske Mynte ser ut til å ha dødd i løpet av vinteren . Har aldri funnet like god mynte på hagesentrene - har noen en Fantastisk Avlegger å avse?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:56   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peppermynteglede

Jeg har fantastisk mynte, men jeg vet ikke helt om jeg må langt for å gi en avlegger.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 23:00   #13
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Peppermynteglede

Det hørtes helt herlig ut, og nå som jeg er i gang med å anlegge hage og alt... Er det noen som vet hvor hardfør peppermynteplantene er? Det er en staude regner jeg med, men vil den klare seg gjennom den nordnorske vinteren? Jeg tror jeg kan få til H5-H6 planter, men ikke noe mer krevende enn det.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:27   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Peppermynteglede

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har fantastisk mynte, men jeg vet ikke helt om jeg må langt for å gi en avlegger.

Ikke lenger enn til nærmeste postkasse Avleggere lar ser fint pakke inn i plastfolie/plastpose og sendes i en vanlig konvolutt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:53   #15
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Peppermynteglede

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg leste forøvrig om peppermynten at den er en krysning mellom to andre slags mynter, og at hvis man prøver å formere den med frø så kan det komme hva som helst opp av jorda, en av de to "foreldremyntene" eller rett og slett peppermynte. Man vet aldri hva man får fra frø fra den planten

Sånn er det i grunnen med folk også.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no