Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-14, 17:37   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Jeg er tydligvis lite snerpete.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 17:59   #22
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Mennenes shortsmote er ganske kort for tiden så jeg tenker at det er en vanesak med eksponerte mannelår.

Slaskete klær er verre enn bare mannelår i nye pene shortser.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 18:14   #23
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Prøvde meg på att vi røykdykkere også skulle få bruke shorts i dykkene. Er jo fryktelig varmt! HMS sjefen satte ned foten... Streng kar..

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 18:15   #24
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

I Trøndelag er det liksom ikke en problemstilling.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 18:33   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

ikke her heller, bortsett fra en som har shorts fra 1. mai til 31. august av prinsipp (dog bunad ved bestemte tilfeller i mai, og antakelig dress i evt bryllup) Men det er knelengde på dem, så vi plages ikke av lår, og bare kommenterer litt når det er sånn rundt 5 grader at.... vel.... det er ikke bare kalenderen som betyr noe...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 19:29   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Jeg syns ikke lårhuden trenger å treffe kontorstolen/møteromsstolen der jeg skal sitte etterpå. Så nesten ned i knelengde, altså.

(Ingen rasjonelle grunner, utenom at jeg syns det blir for "intimt".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 19:37   #27
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Jeg synes korte shorts eller miniskjørt eller magetopp eller bar overkropp ser teit ut på jobb. Jeg blir ikke støtt og snerpesnurper ikke, men synes bare det ser lite faglig/profesjonellt ut.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 19:54   #28
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Shorts bør gå til knærne, synes jeg. Vi har kleskode på jobb, men jeg tror mange har glemt den, har vært mange hårete mannelår å skue denne våren.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 23:50   #29
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Jeg jobber i barnehage og går ikke på jobb i noe kortere enn knebukser og t-skjorte. Er man på jobb så er man på jobb. Man skal kunne møte de som er naturlig å møte i jobben uten å komme i ukomfortable situasjoner. Barnehageansatte i korte shortser og bikini synes jeg Ikke passer seg. Er ikke alle som er enig med meg desverre. Synes en viss påkledning burde gjelde alle yrker. Noe kortere enn kne kan nok passe noen steder men kommer ikke på noe akkurat nå.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 23:57   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

I barnehage syns jeg kortere shorts enn til kneet er helt innafor. Ikke superkorte, men midt på låret må da være nok? ER det shorts hvis de går til kneet? Knelange bukser bruker jeg ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 00:37   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Mange av mine mannlige kollegaer har gått i shorts til ca kneet nå på slutten av skoleåret. Det funker for meg. Men jeg har et par snasne kvinnlige kollegaer som kanskje kunne tatt på seg litt lengre skjørt. Om ikke annet for elevene sin skyld.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 03:29   #32
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Helt kort shorts/skjørt synes jeg ikke man bør gå med på jobb. Selvsagt kommer det an på type jobb. Ikke alle jobber hvor det passer seg å gå i shorts i det hele tatt tenker jeg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 05:59   #33
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er tydligvis lite snerpete.

Jeg også. Herremin, vi bor i Norge med drittvær store deler av året. Ja til shorts, skjørt og kjoler på varme dager!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 06:14   #34
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Finnes ikke snerpete og blir overhode ikke støtt av å se hud. Men så har jeg aldri jobbet noe sted hvor folk kler seg uanstendig heller.

Har forøvrig en mor som får hetta av utringningen om jeg har det. kløft er visst fy. Jeg må innrømme at jeg gir beng i det siden jeg hater topper med rund hals.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 06:27   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Om jeg klarer å få til kløft skal jeg jammen meg vise den frem. Men det skjer jo aldri.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 07:32   #36
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg bor også i en sånn by, og har enkelte ganger sett folk i bikini i matbutikken. Og massevis av menn i bar overkropp både her og der. Det syns jeg ikke er noe særlig. Ellers så syns jeg det skal mye til før shorts eller skjørt er problematisk, med mindre man har en jobb med spesielle krav til antrekk/kundekontakt/whatever.

Om sommeren går jeg ofte i skjørt og kjoler som går sånn kanskje 10 cm over kneet, bare bein, og det gjorde jeg på jobb også. Har ikke tenkt på at det kunne være støtende.

Jeg kommer også fra en sånn by og er enig i at det ikke er noe særlig med bikini og bar overkropp i butikker.
Jeg synes det er helt ok på brygga, men synes man kan hive på seg litt mer om man skal vandre på byen eller gå på kafé eller i butikker.
Jeg jobbet med banktjenester i den lille byen en gang for mange mange år siden og det hendte en gang i blant at menn kom inn kun iført badebukse og slippers. Det synes jeg de andre som stod i kø skulle vært spart for.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 09:18   #37
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Jeg er visst også lite snerpete. Jeg kan styre meg for shortser som såvidt dekker rumpeballene, og også for bare mager (mest fordi jeg blir misunnelig), men ellers kan folk gjøre som de vil. Jeg tror aldri jeg har sett en mann med shorts her jeg jobber. Damene går med shorts, da. Og skjørt, sikkert med bare ben. Vi har ikke kleskode utover "bruk sunn fornuft". De som møter kunder går i dress/pent antrekk. Det greier de fleste å finne ut av helt på egenhånd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 09:23   #38
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ikke jeg heller. Men korte shorts har jeg ofte. De dekker alltid rumpa.



Jeg liker ikke bare mager, nettinghelsetrøyer på menn og så korte shorts at rumpeballene synes. Men jeg kan fint vise litt lår, og gjør heller ingenting av at andre gjør det. I dag f.eks har jeg en vid, luftig olakjole som rekker til midt på låret omtrent, bare ben, og med en cardigan til. Jeg kunne hatt en tights under selvsagt, men da føler jeg meg mye mer "stuttjukk" og slik som i dag så er det rent for varmt. Det er fullsommer og jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke skulle være greit å kle seg sommerlig? Jeg jobber mye på kontor i et team på 10 ansatte hvor vi alle er veldig tette og gode venner, så her er det stor takhøyde og mye shorts, kjoler og sandaler i sommerhalvåret og ingen kleskodex overhode. Det eneste vi prøver å unngå er veldig røde plagg og/eller logoer mm. med dødningehoder, våpen etc.

Bikini i butikk eller på restaurant er jo helt !

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 09:31   #39
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Eg er litt snerpete kjenne eg og syns ikkje mage, kløft eller lår høyre heime på min arbeidsplass i alle fall.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 09:39   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Men seriøst, shorts til knærne? Er det noen damer under 70 som går med det? Jeg får assosiasjoner til sånne halvlange bukser som oldemødre (nei, ikke bestemødre) går med.

Da hadde jeg heller valgt langbukser, selv om det ble for varmt, eller et skjørt som gikk til knærne og oppfylte tekkelighetskravene. Jeg har virkelig aldri tenkt på at LÅRENE er noe en ikke må vise noe som helst av om sommeren.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no